Arndt, Johann: Von wahrem Christenthumb. Bd. 1. Magdeburg, 1610.in Menschen. vnd sich in jhm sehen lest. So gar soltder Mensch Gott ergeben vnd gelassen seyn welches ist ein bloß lauter LeidenGott soll alles im Menschen seyn. des göttlichen willens/ das man Gott alles in jhm lest wircken/ vnd seinem ei- genen Willen absagt. Vnd das heist Gott gantz gelassen seyn. Nemlich/ wenn der Mensch ein bloß lauter/ rei- nes/ heiliges Werckzeug Gottes/ vnd seines heiligen Willns ist/ vnnd aller Göttlichen Wercke/ Also/ daß der Mensch seinen eigenen Willen nicht thue/ sondern seyn Wille solte Gottes Wille seyn/ daß der Mensch keine eige- ne Liebe habe/ Gott solle seine Liebe seyn/ keine eigene Ehre/ Gott solle seine Ehre sein/ er solte keinen eigenen Reich- thumb haben/ Gott solte sein Besitz vnd Reichthumb seyn ohn alle Crea- tur vnd Weltlieb. Also solte nichts in jhm seyn/ leben vnnd wircken/ denn GOtt lauter allein/ vnnd das ist die höchste Vnschuld/ Reinigkeit vnnd Heiligkeit des Menschen. Denn dieses ist je die höchste Vnschuld/ Wenn Erster Theil C
in Menſchen. vnd ſich in jhm ſehen leſt. So gar ſoltder Menſch Gott ergeben vnd gelaſſen ſeyn welches iſt ein bloß lauter LeidenGott ſoll alles im Menſchen ſeyn. des goͤttlichen willens/ das man Gott alles in jhm leſt wircken/ vnd ſeinem ei- genen Willen abſagt. Vnd das heiſt Gott gantz gelaſſen ſeyn. Nemlich/ wenn der Menſch ein bloß lauter/ rei- nes/ heiliges Werckzeug Gottes/ vnd ſeines heiligen Willns iſt/ vnnd aller Goͤttlichen Wercke/ Alſo/ daß der Menſch ſeinen eigenen Willen nicht thue/ ſondern ſeyn Wille ſolte Gottes Wille ſeyn/ daß der Menſch keine eige- ne Liebe habe/ Gott ſolle ſeine Liebe ſeyn/ keine eigene Ehre/ Gott ſolle ſeine Ehre ſein/ er ſolte keinẽ eigenen Reich- thumb haben/ Gott ſolte ſein Beſitz vnd Reichthumb ſeyn ohn alle Crea- tur vnd Weltlieb. Alſo ſolte nichts in jhm ſeyn/ leben vnnd wircken/ denn GOtt lauter allein/ vnnd das iſt die hoͤchſte Vnſchuld/ Reinigkeit vnnd Heiligkeit des Menſchen. Denn dieſes iſt je die hoͤchſte Vnſchuld/ Wenn Erſter Theil C
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0039" n="7"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">in Menſchen.</hi></fw><lb/> vnd ſich in jhm ſehen leſt. So gar ſolt<lb/> der Menſch Gott ergeben vnd gelaſſen<lb/> ſeyn welches iſt ein bloß lauter Leiden<note place="right">Gott ſoll<lb/> alles im<lb/> Menſchen<lb/> ſeyn.</note><lb/> des goͤttlichen willens/ das man Gott<lb/> alles in jhm leſt wircken/ vnd ſeinem ei-<lb/> genen Willen abſagt. Vnd das heiſt<lb/> Gott gantz gelaſſen ſeyn. Nemlich/<lb/> wenn der Menſch ein bloß lauter/ rei-<lb/> nes/ heiliges Werckzeug Gottes/ vnd<lb/> ſeines heiligen Willns iſt/ vnnd aller<lb/> Goͤttlichen Wercke/ Alſo/ daß der<lb/> Menſch ſeinen eigenen Willen nicht<lb/> thue/ ſondern ſeyn Wille ſolte Gottes<lb/> Wille ſeyn/ daß der Menſch keine eige-<lb/> ne Liebe habe/ Gott ſolle ſeine Liebe<lb/> ſeyn/ keine eigene Ehre/ Gott ſolle ſeine<lb/> Ehre ſein/ er ſolte keinẽ eigenen Reich-<lb/> thumb haben/ Gott ſolte ſein Beſitz<lb/> vnd Reichthumb ſeyn ohn alle Crea-<lb/> tur vnd Weltlieb. Alſo ſolte nichts<lb/> in jhm ſeyn/ leben vnnd wircken/ denn<lb/> GOtt lauter allein/ vnnd das iſt die<lb/> hoͤchſte Vnſchuld/ Reinigkeit vnnd<lb/> Heiligkeit des Menſchen. Denn<lb/> dieſes iſt je die hoͤchſte Vnſchuld/<lb/> <fw place="bottom" type="sig"><hi rendition="#fr">Erſter Theil C</hi></fw><fw place="bottom" type="catch"><hi rendition="#fr">Wenn</hi></fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [7/0039]
in Menſchen.
vnd ſich in jhm ſehen leſt. So gar ſolt
der Menſch Gott ergeben vnd gelaſſen
ſeyn welches iſt ein bloß lauter Leiden
des goͤttlichen willens/ das man Gott
alles in jhm leſt wircken/ vnd ſeinem ei-
genen Willen abſagt. Vnd das heiſt
Gott gantz gelaſſen ſeyn. Nemlich/
wenn der Menſch ein bloß lauter/ rei-
nes/ heiliges Werckzeug Gottes/ vnd
ſeines heiligen Willns iſt/ vnnd aller
Goͤttlichen Wercke/ Alſo/ daß der
Menſch ſeinen eigenen Willen nicht
thue/ ſondern ſeyn Wille ſolte Gottes
Wille ſeyn/ daß der Menſch keine eige-
ne Liebe habe/ Gott ſolle ſeine Liebe
ſeyn/ keine eigene Ehre/ Gott ſolle ſeine
Ehre ſein/ er ſolte keinẽ eigenen Reich-
thumb haben/ Gott ſolte ſein Beſitz
vnd Reichthumb ſeyn ohn alle Crea-
tur vnd Weltlieb. Alſo ſolte nichts
in jhm ſeyn/ leben vnnd wircken/ denn
GOtt lauter allein/ vnnd das iſt die
hoͤchſte Vnſchuld/ Reinigkeit vnnd
Heiligkeit des Menſchen. Denn
dieſes iſt je die hoͤchſte Vnſchuld/
Wenn
Gott ſoll
alles im
Menſchen
ſeyn.
Erſter Theil C
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDie "Urausgabe" des ersten Teils von Johann Arndt… [mehr] Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |