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Aviso. Relation oder Zeitung. Wolfenbüttel, 1609.

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Darauff die Stendt zum drittenmal replicirt/ vnd weitleufftig/ son-
derlich vnter andern vff obstehendes geantwort/ Es gelte dieser Einwurff
durchaus nichts/ das wieder diese Confession/ vnd derselben in Truck ver-
fertigung eben das Jahr/ als sie vberantwort/ Königl. Mandata außgan-
gen weren/ sintemal die jenigen so noch bey Leben/ vnd Keysers Maximil.
Antwort angehört/ dessen sich nit zuerinnern wüsten/ auch da es gleich ge-
schehen/ nichts newes were/ weil offtmal hohe Potentaten durch böse fried-
hessige Räht können verleitet vnd in Vngelegenheit geführet werden. Die
Confession aber were ein weg als den andern in Truck außgangen/ vnd wie
damaln Keyser Maximil. inn Behmischer also auch jetzt Jhrer Mayst. in
Teutscher Sprach schrifftlich vbergeben/ vnd vnsere Christliche Religion
darnach angestelt vnd geübt worden.

Solche jhr Confession sey in Göttlicher Schrifft/ Altes vnd Ne-
wes Testaments fundirt/ derwegen kein ketzerische noch falsche Lehr wieder
Gottes Wort in sich begreiffe/ ja mit der Augspurgischen Confession in al-
len Clausuln vnd Puncten/ dem sensu nach/ dermassen vber ein komme/ daß
sie doch nicht vnbillich/ die Augspurgische Confession könte genent werden/
also sich zuuerwundern sey/ woher etliche so kühn sein könten/ vnd diese jhr
Confession ein newe vnd vorhin vnerhörte Lehr nennen dörffen.

Ferner so sey ja menniglich bewust/ daß die Augspurgische Confession
(mit welcher jhr Glaubensbekentnis gantz vbereinstimmet) von allen Römischen
Keysern/ als sie aus Gottes Wort verfast/ vnd Keyser Carl dem
Fünfften vberantwort/ biß vff jetzige Jhr Mayst. den protestirenden Sten-
den im Römischen Reich zugelassen/ ja Jhre Mayst. den Stenden vff die
Religion geschworen/ Weil dann das Königreich Behem ein fürnehmes
Gliedtmaß des Reichs/ ja der König selbst in Electorali Collegio/ sonder-
lich wann Streit in der Election fürfallen wil/ die fürnembste Stimm ha-
be/ so geschehe ja billich/ daß die Stendt sub utraque diese Königreichs
theilhafftig/ vnd zugleich mit jhres Glaubensgenossen ein Religion haben
vnd vben mögen.

So handle auch Jhr Mayst. mit zulassung vnd bekrefftigung jhrer
Confession wieder derselben Gewissen vnd Königliche Jurament durchaus
nichts/ dann habe Keyser Maxim. ohne verletzung seines Gewissens vnnd
Juraments/ für sich selbst die compactata auffheben/ vnd die Stendt der-
selben freywillig begeben können/ warumb solten Jhr Mayst. nicht ebener-
massen ohn einiges Menschen zuthun/ die Confession freyzulassen/ macht
haben/ Es bringts auch das natürliche Recht mit sich/ weil wir Stend des

König-
A ij

Darauff die Stendt zum drittenmal replicirt/ vnd weitleufftig/ son-
derlich vnter andern vff obstehendes geantwort/ Es gelte dieser Einwurff
durchaus nichts/ das wieder diese Confession/ vnd derselben in Truck ver-
fertigung eben das Jahr/ als sie vberantwort/ Koͤnigl. Mandata außgan-
gen weren/ sintemal die jenigen so noch bey Leben/ vnd Keysers Maximil.
Antwort angehoͤrt/ dessen sich nit zuerinnern wuͤsten/ auch da es gleich ge-
schehen/ nichts newes were/ weil offtmal hohe Potentaten durch boͤse fried-
hessige Raͤht koͤnnen verleitet vnd in Vngelegenheit gefuͤhret werden. Die
Confession aber were ein weg als den andern in Truck außgangen/ vnd wie
damaln Keyser Maximil. inn Behmischer also auch jetzt Jhrer Mayst. in
Teutscher Sprach schrifftlich vbergeben/ vnd vnsere Christliche Religion
darnach angestelt vnd geuͤbt worden.

Solche jhr Confession sey in Goͤttlicher Schrifft/ Altes vnd Ne-
wes Testaments fundirt/ derwegen kein ketzerische noch falsche Lehr wieder
Gottes Wort in sich begreiffe/ ja mit der Augspurgischen Confession in al-
len Clausuln vnd Puncten/ dem sensu nach/ dermassen vber ein komme/ daß
sie doch nicht vnbillich/ die Augspurgische Confession koͤnte genent werden/
also sich zuuerwundern sey/ woher etliche so kuͤhn sein koͤnten/ vnd diese jhr
Confession ein newe vnd vorhin vnerhoͤrte Lehr nennen doͤrffen.

Ferner so sey ja menniglich bewust/ daß die Augspurgische Confession
(mit welcher jhr Glaubensbekentnis gantz vbereinstimmet) von allen Roͤmischen
Keysern/ als sie aus Gottes Wort verfast/ vnd Keyser Carl dem
Fuͤnfften vberantwort/ biß vff jetzige Jhr Mayst. den protestirenden Sten-
den im Roͤmischen Reich zugelassen/ ja Jhre Mayst. den Stenden vff die
Religion geschworen/ Weil dann das Koͤnigreich Behem ein fuͤrnehmes
Gliedtmaß des Reichs/ ja der Koͤnig selbst in Electorali Collegio/ sonder-
lich wann Streit in der Election fuͤrfallen wil/ die fuͤrnembste Stimm ha-
be/ so geschehe ja billich/ daß die Stendt sub utraque diese Koͤnigreichs
theilhafftig/ vnd zugleich mit jhres Glaubensgenossen ein Religion haben
vnd vben moͤgen.

So handle auch Jhr Mayst. mit zulassung vnd bekrefftigung jhrer
Confession wieder derselben Gewissen vnd Koͤnigliche Jurament durchaus
nichts/ dann habe Keyser Maxim. ohne verletzung seines Gewissens vnnd
Juraments/ fuͤr sich selbst die compactata auffheben/ vnd die Stendt der-
selben freywillig begeben koͤnnen/ warumb solten Jhr Mayst. nicht ebener-
massen ohn einiges Menschen zuthun/ die Confession freyzulassen/ macht
haben/ Es bringts auch das natuͤrliche Recht mit sich/ weil wir Stend des

Koͤnig-
A ij
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[0073] Darauff die Stendt zum drittenmal replicirt/ vnd weitleufftig/ son- derlich vnter andern vff obstehendes geantwort/ Es gelte dieser Einwurff durchaus nichts/ das wieder diese Confession/ vnd derselben in Truck ver- fertigung eben das Jahr/ als sie vberantwort/ Koͤnigl. Mandata außgan- gen weren/ sintemal die jenigen so noch bey Leben/ vnd Keysers Maximil. Antwort angehoͤrt/ dessen sich nit zuerinnern wuͤsten/ auch da es gleich ge- schehen/ nichts newes were/ weil offtmal hohe Potentaten durch boͤse fried- hessige Raͤht koͤnnen verleitet vnd in Vngelegenheit gefuͤhret werden. Die Confession aber were ein weg als den andern in Truck außgangen/ vnd wie damaln Keyser Maximil. inn Behmischer also auch jetzt Jhrer Mayst. in Teutscher Sprach schrifftlich vbergeben/ vnd vnsere Christliche Religion darnach angestelt vnd geuͤbt worden. Solche jhr Confession sey in Goͤttlicher Schrifft/ Altes vnd Ne- wes Testaments fundirt/ derwegen kein ketzerische noch falsche Lehr wieder Gottes Wort in sich begreiffe/ ja mit der Augspurgischen Confession in al- len Clausuln vnd Puncten/ dem sensu nach/ dermassen vber ein komme/ daß sie doch nicht vnbillich/ die Augspurgische Confession koͤnte genent werden/ also sich zuuerwundern sey/ woher etliche so kuͤhn sein koͤnten/ vnd diese jhr Confession ein newe vnd vorhin vnerhoͤrte Lehr nennen doͤrffen. Ferner so sey ja menniglich bewust/ daß die Augspurgische Confession (mit welcher jhr Glaubensbekentnis gantz vbereinstimmet) von allen Roͤmischen Keysern/ als sie aus Gottes Wort verfast/ vnd Keyser Carl dem Fuͤnfften vberantwort/ biß vff jetzige Jhr Mayst. den protestirenden Sten- den im Roͤmischen Reich zugelassen/ ja Jhre Mayst. den Stenden vff die Religion geschworen/ Weil dann das Koͤnigreich Behem ein fuͤrnehmes Gliedtmaß des Reichs/ ja der Koͤnig selbst in Electorali Collegio/ sonder- lich wann Streit in der Election fuͤrfallen wil/ die fuͤrnembste Stimm ha- be/ so geschehe ja billich/ daß die Stendt sub utraque diese Koͤnigreichs theilhafftig/ vnd zugleich mit jhres Glaubensgenossen ein Religion haben vnd vben moͤgen. So handle auch Jhr Mayst. mit zulassung vnd bekrefftigung jhrer Confession wieder derselben Gewissen vnd Koͤnigliche Jurament durchaus nichts/ dann habe Keyser Maxim. ohne verletzung seines Gewissens vnnd Juraments/ fuͤr sich selbst die compactata auffheben/ vnd die Stendt der- selben freywillig begeben koͤnnen/ warumb solten Jhr Mayst. nicht ebener- massen ohn einiges Menschen zuthun/ die Confession freyzulassen/ macht haben/ Es bringts auch das natuͤrliche Recht mit sich/ weil wir Stend des Koͤnig- A ij

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Zitationshilfe: Aviso. Relation oder Zeitung. Wolfenbüttel, 1609, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/anonym_aviso_1609/73>, abgerufen am 27.11.2024.