Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615.Der Landtstörtzer. intellecta prospiciuntur. Dise Creaturenseind natürliche zeichen vnnd gleichsamb na- türliche Bücher/ dann alle Creaturen reden mit vns/ verkünden vns Gottes Lob/ vnd vnder- weisen vns. Als derwegen Aristoteles ge- fragt ward/ von weme er so vil ding gelernt hatte? Antwortet er: Von denen dingen/ so nicht liegen können. Selig ist der Pil- gram/ welcher mit solchen Augen alle Crea- turen anschawet/ als ein zeichen zu der Gött- lichen erkändtnuß zugelangen. Das thun aber die Naßwitzige Weltweisen nicht/ dann sie nemen die sichtbarliche ding diser Welt nicht an/ als zeichen/ sondern quasi mate- rialiter, Jnnmassen die junge Knabatzen in den Schulen thun vnd in den schönen vergul- ten Büchern nur die schönheit der Buchsta- ben warnemen/ den Jnnhalt aber der Schrifft verachten. An den Liebhabern diser Welt/ nemblich von Eseln vnnd Edelleuthen/ ists nit/ daß sie die Creaturen brauchen wie zeichen/ so vns zu Gott führen/ sondern sie brauchen Esels Noten: dann wann jhnen etwann ein gutes glück zustehet/ vnnd ein schöne Creatur be- S s 2
Der Landtſtoͤrtzer. intellecta proſpiciuntur. Diſe Creaturenſeind natuͤrliche zeichen vnnd gleichſamb na- tuͤrliche Buͤcher/ dañ alle Creaturen reden mit vns/ verkuͤnden vns Gottes Lob/ vnd vnder- weiſen vns. Als derwegen Ariſtoteles ge- fragt ward/ von weme er ſo vil ding gelernt hatte? Antwortet er: Von denen dingen/ ſo nicht liegen koͤnnen. Selig iſt der Pil- gram/ welcher mit ſolchen Augen alle Crea- turen anſchawet/ als ein zeichen zu der Goͤtt- lichen erkaͤndtnuß zugelangen. Das thun aber die Naßwitzige Weltweiſen nicht/ dann ſie nemen die ſichtbarliche ding diſer Welt nicht an/ als zeichen/ ſondern quaſi mate- rialiter, Jnnmaſſen die junge Knabatzen in den Schulen thun vnd in den ſchoͤnen vergul- ten Buͤchern nur die ſchoͤnheit der Buchſta- ben warnemen/ den Jñhalt aber der Schrifft verachten. An den Liebhabern diſer Welt/ nemblich von Eſeln vnnd Edelleuthen/ iſts nit/ daß ſie die Creaturen brauchen wie zeichẽ/ ſo vns zu Gott fuͤhren/ ſondern ſie brauchen Eſels Noten: dann wann jhnen etwann ein gutes gluͤck zuſtehet/ vnnd ein ſchoͤne Creatur be- S ſ 2
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Der Landtſtoͤrtzer.
intellecta proſpiciuntur. Diſe Creaturen
ſeind natuͤrliche zeichen vnnd gleichſamb na-
tuͤrliche Buͤcher/ dañ alle Creaturen reden mit
vns/ verkuͤnden vns Gottes Lob/ vnd vnder-
weiſen vns. Als derwegen Ariſtoteles ge-
fragt ward/ von weme er ſo vil ding gelernt
hatte? Antwortet er: Von denen dingen/
ſo nicht liegen koͤnnen. Selig iſt der Pil-
gram/ welcher mit ſolchen Augen alle Crea-
turen anſchawet/ als ein zeichen zu der Goͤtt-
lichen erkaͤndtnuß zugelangen. Das thun
aber die Naßwitzige Weltweiſen nicht/ dann
ſie nemen die ſichtbarliche ding diſer Welt
nicht an/ als zeichen/ ſondern quaſi mate-
rialiter, Jnnmaſſen die junge Knabatzen in
den Schulen thun vnd in den ſchoͤnen vergul-
ten Buͤchern nur die ſchoͤnheit der Buchſta-
ben warnemen/ den Jñhalt aber der Schrifft
verachten. An den Liebhabern diſer Welt/
nemblich von Eſeln vnnd Edelleuthen/ iſts
nit/ daß ſie die Creaturen brauchen wie zeichẽ/
ſo vns zu Gott fuͤhren/ ſondern ſie brauchen
Eſels Noten: dann wann jhnen etwann ein
gutes gluͤck zuſtehet/ vnnd ein ſchoͤne Creatur
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