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Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615.

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Der Landtstörtzer.
gelehrten vnnd weisen Männern vorgezogen
werden wöllen: Vil andere Stätt vnd Völ-
cker köndte ich benennen/ welche die Thorheit
in jhrer protection, schutz vnnd schirm nem-
men/ vnd sie gleichsamm für ein grandeza vnd
hochheit halten/ wegen der confluenz, zu-
lauff vnnd menge deß Volcks/ so jhr nachfol-
gen.

Weil auch die Göttliche fürsehung sahe/
daß der Mensch erschaffen war darumb/
daß er die andere Thier beherrschen vnnd den
gantzen vniuersum regiren solte/ vnd daß er
zu solchem end ein grosse weißheit haben vnd
benebens vil sorg vnd mühseligkeiten außste-
hen müste/ so hat sie jhne mit einer ewigen vnd
vnzertrennlichen Gesellschafft versehen vnd
jhm ein Weibsbildt zu ordnen wöllen/ auff
daß sie jme seine schwere sorgfältigkeiten lin-
dern/ vnd einen lust vnnd frewd machen solte/
dann das Weib ist ein solche närrische vnnd
werckliche Creatur/ daß Plato zweifelt/ ob
sie vnder den verständlichen oder vnuerständ-
lichen Thieren gezehlt vnd gerechnet werden
solle. Eben diser meinung seind auch die Tür-

cken/

Der Landtſtoͤrtzer.
gelehꝛten vnnd weiſen Maͤnnern voꝛgezogen
werden woͤllen: Vil andere Staͤtt vnd Voͤl-
cker koͤndte ich benennen/ welche die Thoꝛheit
in jhꝛer protection, ſchutz vnnd ſchirm nem-
men/ vnd ſie gleichſam̃ fuͤr ein grandeza vnd
hochheit halten/ wegen der confluenz, zu-
lauff vnnd menge deß Volcks/ ſo jhꝛ nachfol-
gen.

Weil auch die Goͤttliche fuͤrſehung ſahe/
daß der Menſch erſchaffen war darumb/
daß er die andere Thier beherꝛſchen vnnd den
gantzen vniuerſum regiren ſolte/ vnd daß er
zu ſolchem end ein groſſe weißheit haben vnd
benebens vil ſorg vnd muͤhſeligkeiten außſte-
hen muͤſte/ ſo hat ſie jhne mit einer ewigen vnd
vnzertrennlichen Geſellſchafft verſehen vnd
jhm ein Weibsbildt zu ordnen woͤllen/ auff
daß ſie jme ſeine ſchwere ſorgfaͤltigkeiten lin-
dern/ vnd einen luſt vnnd frewd machen ſolte/
dann das Weib iſt ein ſolche naͤrꝛiſche vnnd
werckliche Creatur/ daß Plato zweifelt/ ob
ſie vnder den verſtaͤndlichen oder vnuerſtaͤnd-
lichen Thieren gezehlt vnd gerechnet werden
ſolle. Eben diſer meinung ſeind auch die Tuͤr-

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[376/0398] Der Landtſtoͤrtzer. gelehꝛten vnnd weiſen Maͤnnern voꝛgezogen werden woͤllen: Vil andere Staͤtt vnd Voͤl- cker koͤndte ich benennen/ welche die Thoꝛheit in jhꝛer protection, ſchutz vnnd ſchirm nem- men/ vnd ſie gleichſam̃ fuͤr ein grandeza vnd hochheit halten/ wegen der confluenz, zu- lauff vnnd menge deß Volcks/ ſo jhꝛ nachfol- gen. Weil auch die Goͤttliche fuͤrſehung ſahe/ daß der Menſch erſchaffen war darumb/ daß er die andere Thier beherꝛſchen vnnd den gantzen vniuerſum regiren ſolte/ vnd daß er zu ſolchem end ein groſſe weißheit haben vnd benebens vil ſorg vnd muͤhſeligkeiten außſte- hen muͤſte/ ſo hat ſie jhne mit einer ewigen vnd vnzertrennlichen Geſellſchafft verſehen vnd jhm ein Weibsbildt zu ordnen woͤllen/ auff daß ſie jme ſeine ſchwere ſorgfaͤltigkeiten lin- dern/ vnd einen luſt vnnd frewd machen ſolte/ dann das Weib iſt ein ſolche naͤrꝛiſche vnnd werckliche Creatur/ daß Plato zweifelt/ ob ſie vnder den verſtaͤndlichen oder vnuerſtaͤnd- lichen Thieren gezehlt vnd gerechnet werden ſolle. Eben diſer meinung ſeind auch die Tuͤr- cken/

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Zitationshilfe: Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615, S. 376. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615/398>, abgerufen am 22.11.2024.