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Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615.

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Der Landtstörtzer.
schaffene vnd ein erschaffene: Die vnerschaf-
fene weißheit ist nichts anders/ als Christus
Gottes Sohn/ demselben wirt die weißheit zu
geeygnet/ allermassen GOtt dem Vatter die
macht/ vnd Gott den Sohn die gütigkeit zuge-
schriben wirdt: Die erschaffene weißheit aber
wird ein Menschliche oder Engelische genennt/
vnd hat drey significationes, erstlich bedeut
sie alle erkäntnuß der Menschlichen vnd Gött-
lichen ding: Am andern bedeut sie nur die er-
käntnuß der ewigen ding: Drittens bedeut sie
die erkäntnuß Gottes sammt der pietet. Son-
sien aber wird die weißheit gemeinglich getheilt
in ein Göttliche vnd Menschliche/ oder in die
weißheit vnd in die fürsichtigkeit.

Was nun die Weißheit belangt/ sagt man
daß sie in der erforschung der Natur vnnd in
der speculation der Göttlichen vnnd aller-
höchsten ding beschehe. Osorius discurrirt
sehr schön daruon vnd sagt/ daß alle weißheit
in der erkäntnuß GOttes bestehe/ dann er ist
ein Vatter vnnd erschaffer aller ding/ ein an-
fang der gantzen Natur/ ordnung/ schönheit
vnnd alles guten: Von jhm entspringt alles/

durch

Der Landtſtoͤrtzer.
ſchaffene vnd ein erſchaffene: Die vnerſchaf-
fene weißheit iſt nichts anders/ als Chriſtus
Gottes Sohn/ demſelben wirt die weißheit zu
geeygnet/ allermaſſen GOtt dem Vatter die
macht/ vnd Gott dẽ Sohn die guͤtigkeit zuge-
ſchriben wirdt: Die erſchaffene weißheit aber
wird ein Menſchliche odeꝛ Engeliſche geneñt/
vnd hat drey ſignificationes, erſtlich bedeut
ſie alle erkaͤntnuß der Menſchlichen vñ Goͤtt-
lichen ding: Am andern bedeut ſie nur die er-
kaͤntnuß der ewigen ding: Drittens bedeut ſie
die erkaͤntnuß Gottes ſam̃t der pietet. Son-
ſiẽ aber wird die weißheit gemeinglich getheilt
in ein Goͤttliche vnd Menſchliche/ oder in die
weißheit vnd in die fuͤrſichtigkeit.

Was nun die Weißheit belangt/ ſagt man
daß ſie in der erforſchung der Natur vnnd in
der ſpeculation der Goͤttlichen vnnd aller-
hoͤchſten ding beſchehe. Oſorius diſcurrirt
ſehr ſchoͤn daruon vnd ſagt/ daß alle weißheit
in der erkaͤntnuß GOttes beſtehe/ dann er iſt
ein Vatter vnnd erſchaffer aller ding/ ein an-
fang der gantzen Natur/ ordnung/ ſchoͤnheit
vnnd alles guten: Von jhm entſpringt alles/

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[278/0300] Der Landtſtoͤrtzer. ſchaffene vnd ein erſchaffene: Die vnerſchaf- fene weißheit iſt nichts anders/ als Chriſtus Gottes Sohn/ demſelben wirt die weißheit zu geeygnet/ allermaſſen GOtt dem Vatter die macht/ vnd Gott dẽ Sohn die guͤtigkeit zuge- ſchriben wirdt: Die erſchaffene weißheit aber wird ein Menſchliche odeꝛ Engeliſche geneñt/ vnd hat drey ſignificationes, erſtlich bedeut ſie alle erkaͤntnuß der Menſchlichen vñ Goͤtt- lichen ding: Am andern bedeut ſie nur die er- kaͤntnuß der ewigen ding: Drittens bedeut ſie die erkaͤntnuß Gottes ſam̃t der pietet. Son- ſiẽ aber wird die weißheit gemeinglich getheilt in ein Goͤttliche vnd Menſchliche/ oder in die weißheit vnd in die fuͤrſichtigkeit. Was nun die Weißheit belangt/ ſagt man daß ſie in der erforſchung der Natur vnnd in der ſpeculation der Goͤttlichen vnnd aller- hoͤchſten ding beſchehe. Oſorius diſcurrirt ſehr ſchoͤn daruon vnd ſagt/ daß alle weißheit in der erkaͤntnuß GOttes beſtehe/ dann er iſt ein Vatter vnnd erſchaffer aller ding/ ein an- fang der gantzen Natur/ ordnung/ ſchoͤnheit vnnd alles guten: Von jhm entſpringt alles/ durch

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Zitationshilfe: Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615, S. 278. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615/300>, abgerufen am 22.11.2024.