Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615.Der Landtstörtzer. Kein Laster ist schändtlicher/ als eben das Es sagt gleichwol der weise Mann: Ne acci-
Der Landtſtoͤꝛtzer. Kein Laſter iſt ſchaͤndtlicher/ als eben das Es ſagt gleichwol der weiſe Mann: Ne acci-
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <pb facs="#f0274" n="252"/> <fw place="top" type="header">Der Landtſtoͤꝛtzer.</fw><lb/> <p>Kein Laſter iſt ſchaͤndtlicher/ als eben das<lb/> liegen/ dann ein Lugner redet wider ſein eignes<lb/> Gewiſſen/ vnd ſein liegen iſt ein zeichen/ daß<lb/> er Gott den Herꝛn verachte/ vñ die Menſchen<lb/> foͤrchte: Was kan aber ſchaͤndlicher ſein/ als<lb/> daß man ſich verzagt ſtellt gegen den Men-<lb/> ſchen/ aber keck vnd vermeſſen gegen GOtte<lb/> Das reden vnd ſchreiben iſt das einige mittel/<lb/> dardurch wir einander vnſern willen/ gemuͤt<lb/> vnd gedancken <hi rendition="#aq">communiciren,</hi> es iſt auch<lb/> ein Dolmetſcher vnſerer Seelen: Woferꝛn<lb/> nun es fehlt/ ſo fehlt vnſer gantzes Menſchli-<lb/> ches <hi rendition="#aq">comertium</hi> vnd gemeinſchafft/ vnd vn-<lb/> ſer Polliceyweſen wirdt dardurch <hi rendition="#aq">corrum-<lb/> piert</hi> vnd zerloͤſcht. Etliche Jndianer opffe-<lb/> ren jhꝛen Goͤttern nur Menſchliches Blut/<lb/> welches ſie auß jhren Zungen vnd Ohren zie-<lb/> hen/ zur verſoͤhnung der Suͤnd der Lugen/<lb/> die ſie entweder angehoͤrt oder geredt haben/<lb/> Aber leyder/ wie die Kinder einander betrie-<lb/> gen vnnd narꝛen mit den Ochſen Beinlein/<lb/> alſo narꝛen vnnd betriegen wir einander mit<lb/> worten.</p><lb/> <p>Es ſagt gleichwol der weiſe Mann: <hi rendition="#aq">Ne</hi><lb/> <fw place="bottom" type="catch"><hi rendition="#aq">acci-</hi></fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [252/0274]
Der Landtſtoͤꝛtzer.
Kein Laſter iſt ſchaͤndtlicher/ als eben das
liegen/ dann ein Lugner redet wider ſein eignes
Gewiſſen/ vnd ſein liegen iſt ein zeichen/ daß
er Gott den Herꝛn verachte/ vñ die Menſchen
foͤrchte: Was kan aber ſchaͤndlicher ſein/ als
daß man ſich verzagt ſtellt gegen den Men-
ſchen/ aber keck vnd vermeſſen gegen GOtte
Das reden vnd ſchreiben iſt das einige mittel/
dardurch wir einander vnſern willen/ gemuͤt
vnd gedancken communiciren, es iſt auch
ein Dolmetſcher vnſerer Seelen: Woferꝛn
nun es fehlt/ ſo fehlt vnſer gantzes Menſchli-
ches comertium vnd gemeinſchafft/ vnd vn-
ſer Polliceyweſen wirdt dardurch corrum-
piert vnd zerloͤſcht. Etliche Jndianer opffe-
ren jhꝛen Goͤttern nur Menſchliches Blut/
welches ſie auß jhren Zungen vnd Ohren zie-
hen/ zur verſoͤhnung der Suͤnd der Lugen/
die ſie entweder angehoͤrt oder geredt haben/
Aber leyder/ wie die Kinder einander betrie-
gen vnnd narꝛen mit den Ochſen Beinlein/
alſo narꝛen vnnd betriegen wir einander mit
worten.
Es ſagt gleichwol der weiſe Mann: Ne
acci-
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615/274 |
Zitationshilfe: | Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615, S. 252. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615/274>, abgerufen am 18.07.2024. |