[Albertinus, Aegidius]: Hiren schleifer. München, [1618].Hirnschliffere. Gottes alles/ so wol die frommen/ als diebösen/ die frommen zwar/ sie zuergetzen vnd zubelohnen/ die bösen aber sie zustraffen/ das verstund Hesiodus wol/ als er sagte: Das Aug Gottes sihet alle ding/ so wol das aller- schlechteste kriechende Erdwürmblein auff Erden/ als den hochfliegenden Adler/ dann der Apostel sagt zun Hebr. am 4. Capitel: Alle ding seind bloß vnd offenbar vor sei- nen Augen. Nit allein offen/ sonder auch nackendt seind alle ding vor seinen Augen: seine Augen erraichen den Himmel/ sehen in die tieffe der Höllen/ vnnd erstrecken sich biß an die eusserste End deß Meers/ derwegen spricht Iustinus: Qualis Deus, mihi dici- to, censendus est, Qui cuncta cernit ipse, sed non cernitur? So spricht auch Or- pheus: Vnicus est per se existens qui cuncta creauit. Narren waren derwegen die jenigen/ welche vnd B b 3
Hirnſchliffere. Gottes alles/ ſo wol die frommen/ als dieboͤſen/ die frommen zwar/ ſie zuergetzen vnd zubelohnen/ die boͤſen aber ſie zuſtraffen/ das verſtund Heſiodus wol/ als er ſagte: Das Aug Gottes ſihet alle ding/ ſo wol das aller- ſchlechteſte kriechende Erdwürmblein auff Erden/ als den hochfliegenden Adler/ dann der Apoſtel ſagt zun Hebr. am 4. Capitel: Alle ding ſeind bloß vnd offenbar vor ſei- nen Augen. Nit allein offen/ ſonder auch nackendt ſeind alle ding vor ſeinen Augen: ſeine Augen erꝛaichen den Himmel/ ſehen in die tieffe der Hoͤllen/ vnnd erſtrecken ſich biß an die euſſerſte End deß Meers/ derwegen ſpricht Iuſtinus: Qualis Deus, mihi dici- to, cenſendus eſt, Qui cuncta cernit ipſe, ſed non cernitur? So ſpricht auch Or- pheus: Vnicus est per ſe exiſtens qui cuncta creauit. Narꝛen waren derwegen die jenigen/ welche vnd B b 3
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Hirnſchliffere.
Gottes alles/ ſo wol die frommen/ als die
boͤſen/ die frommen zwar/ ſie zuergetzen vnd
zubelohnen/ die boͤſen aber ſie zuſtraffen/ das
verſtund Heſiodus wol/ als er ſagte: Das
Aug Gottes ſihet alle ding/ ſo wol das aller-
ſchlechteſte kriechende Erdwürmblein auff
Erden/ als den hochfliegenden Adler/ dann
der Apoſtel ſagt zun Hebr. am 4. Capitel:
Alle ding ſeind bloß vnd offenbar vor ſei-
nen Augen. Nit allein offen/ ſonder auch
nackendt ſeind alle ding vor ſeinen Augen:
ſeine Augen erꝛaichen den Himmel/ ſehen in
die tieffe der Hoͤllen/ vnnd erſtrecken ſich biß
an die euſſerſte End deß Meers/ derwegen
ſpricht Iuſtinus: Qualis Deus, mihi dici-
to, cenſendus eſt, Qui cuncta cernit ipſe,
ſed non cernitur? So ſpricht auch Or-
pheus:
Vnicus est per ſe exiſtens qui cuncta creauit.
Lumine conſpectans, mortales conſpicit omnes.
Narꝛen waren derwegen die jenigen/ welche
beym H. Job am 22. Cap. damit ſie in jhren
laſtern vnnd greweln deſto freyer beharꝛen
moͤchten/ ſagten/ Gott were blindt vnnd ein
ignorant, ſprechendt: Was waiß Gott?
vnd
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