[Albertinus, Aegidius]: Hiren schleifer. München, [1618].Hirnschleiffer. mehr schöne denn heßliche/ oder auffs weni-gist befinden sie sich in grösser gefahr jr keusch- heit zubewahren/ dann allzeit verhelt sich ein streitt zwischen der keuschheit vnd schönheit/ vnd solcher streitt ist vmb so vil desto grösser vnd hefftiger/ vmm wie vil grösser die schönheit ist: Dieselb ist auch bißweilen dermassen starck vnd hefftig/ daß etliche vnbesonnene Lefler vnd buler dahin gerathen/ daß sie von wegen der schönheit jhrer liebhaberin sterben/ Andere wer- den gar närrisch vnd kommen von sinnen/ ja so gar sterben etliche auß lauter lieb/ die sie zu einer schönen Person tragen: Zu dem ist die leibliche schönheit sehr gefahrlich/ dann gemainklich geduncken sich die schöne Leut besser sein/ als andere/ daher fallen sie in vil Laster: Der Baum der schönheit trägt vil früchte/ nemmlich hoffart/ vermessenheit/ mut- willigkeit/ freuel/ schamperkeit/ neyd/ vn- keuschheit vnd faulkeit/ dann die schöne Wei- ber mögen nit arbeiten/ seind vil zu zart/ sitzen gern auff weichen Postern/ gehen spatziren/ vnd essen gemainklich gern gute bissel/ damit sie schön bleiben vnd dem Man gefallen mögen. Folgt
Hirnſchleiffer. mehr ſchoͤne denn heßliche/ oder auffs weni-giſt befindẽ ſie ſich in groͤſſer gefahr jr keuſch- heit zubewahren/ dann allzeit verhelt ſich ein ſtreitt zwiſchen der keuſchheit vnd ſchoͤnheit/ vnd ſolcher ſtreitt iſt vmb ſo vil deſto groͤſſer vnd hefftigeꝛ/ vm̃ wie vil groͤſſer die ſchoͤnheit iſt: Dieſelb iſt auch bißweilen dermaſſen ſtaꝛck vnd hefftig/ daß etliche vnbeſonnene Lefler vñ buler dahin gerathen/ daß ſie von wegen der ſchoͤnheit jhꝛer liebhaberin ſterbẽ/ Andeꝛe wer- den gar naͤrꝛiſch vnd kommen von ſinnen/ ja ſo gar ſterben etliche auß lauter lieb/ die ſie zu einer ſchoͤnen Perſon tragen: Zu dem iſt die leibliche ſchoͤnheit ſehr gefahrlich/ dann gemainklich geduncken ſich die ſchoͤne Leut beſſer ſein/ als andere/ daher fallen ſie in vil Laſter: Der Baum der ſchoͤnheit traͤgt vil fruͤchte/ nem̃lich hoffart/ vermeſſenheit/ mut- willigkeit/ freuel/ ſchamperkeit/ neyd/ vn- keuſchheit vnd faulkeit/ dann die ſchoͤne Wei- ber moͤgen nit arbeiten/ ſeind vil zu zart/ ſitzen gern auff weichen Poſtern/ gehen ſpatziren/ vnd eſſen gemainklich gern gute biſſel/ damit ſie ſchoͤn bleibẽ vnd dem Man gefallen moͤgẽ. Folgt
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <p><pb facs="#f0336" n="320"/><fw place="top" type="header">Hirnſchleiffer.</fw><lb/> mehr ſchoͤne denn heßliche/ oder auffs weni-<lb/> giſt befindẽ ſie ſich in groͤſſer gefahr jr keuſch-<lb/> heit zubewahren/ dann allzeit verhelt ſich ein<lb/> ſtreitt zwiſchen der keuſchheit vnd ſchoͤnheit/<lb/> vnd ſolcher ſtreitt iſt vmb ſo vil deſto groͤſſer<lb/> vnd hefftigeꝛ/ vm̃ wie vil groͤſſer die ſchoͤnheit<lb/> iſt: Dieſelb iſt auch bißweilen dermaſſen ſtaꝛck<lb/> vnd hefftig/ daß etliche vnbeſonnene Lefler vñ<lb/> buler dahin gerathen/ daß ſie von wegen der<lb/> ſchoͤnheit jhꝛer liebhaberin ſterbẽ/ Andeꝛe wer-<lb/> den gar naͤrꝛiſch vnd kommen von ſinnen/ ja<lb/> ſo gar ſterben etliche auß lauter lieb/ die ſie<lb/> zu einer ſchoͤnen Perſon tragen: Zu dem iſt<lb/> die leibliche ſchoͤnheit ſehr gefahrlich/ dann<lb/> gemainklich geduncken ſich die ſchoͤne Leut<lb/> beſſer ſein/ als andere/ daher fallen ſie in vil<lb/> Laſter: Der Baum der ſchoͤnheit traͤgt vil<lb/> fruͤchte/ nem̃lich hoffart/ vermeſſenheit/ mut-<lb/> willigkeit/ freuel/ ſchamperkeit/ neyd/ vn-<lb/> keuſchheit vnd faulkeit/ dann die ſchoͤne Wei-<lb/> ber moͤgen nit arbeiten/ ſeind vil zu zart/ ſitzen<lb/> gern auff weichen Poſtern/ gehen ſpatziren/<lb/> vnd eſſen gemainklich gern gute biſſel/ damit<lb/> ſie ſchoͤn bleibẽ vnd dem Man gefallen moͤgẽ.</p><lb/> <fw place="bottom" type="catch">Folgt</fw><lb/> </div> </body> </text> </TEI> [320/0336]
Hirnſchleiffer.
mehr ſchoͤne denn heßliche/ oder auffs weni-
giſt befindẽ ſie ſich in groͤſſer gefahr jr keuſch-
heit zubewahren/ dann allzeit verhelt ſich ein
ſtreitt zwiſchen der keuſchheit vnd ſchoͤnheit/
vnd ſolcher ſtreitt iſt vmb ſo vil deſto groͤſſer
vnd hefftigeꝛ/ vm̃ wie vil groͤſſer die ſchoͤnheit
iſt: Dieſelb iſt auch bißweilen dermaſſen ſtaꝛck
vnd hefftig/ daß etliche vnbeſonnene Lefler vñ
buler dahin gerathen/ daß ſie von wegen der
ſchoͤnheit jhꝛer liebhaberin ſterbẽ/ Andeꝛe wer-
den gar naͤrꝛiſch vnd kommen von ſinnen/ ja
ſo gar ſterben etliche auß lauter lieb/ die ſie
zu einer ſchoͤnen Perſon tragen: Zu dem iſt
die leibliche ſchoͤnheit ſehr gefahrlich/ dann
gemainklich geduncken ſich die ſchoͤne Leut
beſſer ſein/ als andere/ daher fallen ſie in vil
Laſter: Der Baum der ſchoͤnheit traͤgt vil
fruͤchte/ nem̃lich hoffart/ vermeſſenheit/ mut-
willigkeit/ freuel/ ſchamperkeit/ neyd/ vn-
keuſchheit vnd faulkeit/ dann die ſchoͤne Wei-
ber moͤgen nit arbeiten/ ſeind vil zu zart/ ſitzen
gern auff weichen Poſtern/ gehen ſpatziren/
vnd eſſen gemainklich gern gute biſſel/ damit
ſie ſchoͤn bleibẽ vnd dem Man gefallen moͤgẽ.
Folgt
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |