[Albertinus, Aegidius]: Hiren schleifer. München, [1618].Hirnschleiffer. sich/ das ander für sich/ vnd das dritte auff-wertz sahe: Hierdurch gaben sie zuuerstehen/ daß das Ambt der fürsichtigkeit ist/ drey ding in obacht zunemmen/ erstlich muß man zuruck sehen/ vnd an die vergangne ding gedencken/ damit man die gegenwertige desto besser ver- stehen möge. Am andern müssen wir die ge- genwertige ding wissen anzuschawen/ zuer- wegen vnnd zu vnderscheiden/ nemblich das gerechte vom vngerechten/ das zimliche vom vnzimlichen/ das gute vom bösen/ das mai- ste vom minsten/ das Lob von der schand/ die ehr von der vnehr/ damit er in der wahl nicht jrre oder betrogen werde. Drittens muß man auch auff die zukünfftige ding sehen/ derwe- gen spricht Seneca, ist dein gemüt weise vnd fürsichtig/ so muß es auff dreyerley zeiten mercken/ vnd an das vergangne gedencken/ das gegenwertige anordnen/ vnd das zukünf- tige fürsehen. Nit ohne ists/ daß wir die zu- künfftige ding per modum scientiae nit wis- sen können/ dann allein Gott waist alles/ was zukünfftig ist/ aber ein tugent ists/ wann ei- ner ein ding per modum prudentiae, oder vermittelst der erinnerung der vergangnen sachen K 4
Hirnſchleiffer. ſich/ das ander fuͤr ſich/ vnd das dritte auff-wertz ſahe: Hierdurch gaben ſie zuuerſtehen/ daß das Ambt der fuͤrſichtigkeit iſt/ drey ding in obacht zunem̃en/ erſtlich muß man zuruck ſehen/ vnd an die vergangne ding gedencken/ damit man die gegenwertige deſto beſſer ver- ſtehen moͤge. Am andern muͤſſen wir die ge- genwertige ding wiſſen anzuſchawen/ zuer- wegen vnnd zu vnderſcheiden/ nemblich das gerechte vom vngerechten/ das zimliche vom vnzimlichen/ das gute vom boͤſen/ das mai- ſte vom minſten/ das Lob von der ſchand/ die ehr von der vnehr/ damit er in der wahl nicht jrꝛe oder betrogen werde. Drittens muß man auch auff die zukünfftige ding ſehen/ derwe- gen ſpricht Seneca, iſt dein gemuͤt weiſe vnd fuͤrſichtig/ ſo muß es auff dreyerley zeiten mercken/ vnd an das vergangne gedencken/ das gegenwertige anordnen/ vnd das zukuͤnf- tige fuͤrſehen. Nit ohne iſts/ daß wir die zu- kuͤnfftige ding per modum ſcientiæ nit wiſ- ſen koͤnnen/ dann allein Gott waiſt alles/ was zukuͤnfftig iſt/ aber ein tugent iſts/ wann ei- ner ein ding per modum prudentiæ, oder vermittelſt der erinnerung der vergangnen ſachen K 4
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Hirnſchleiffer.
ſich/ das ander fuͤr ſich/ vnd das dritte auff-
wertz ſahe: Hierdurch gaben ſie zuuerſtehen/
daß das Ambt der fuͤrſichtigkeit iſt/ drey ding
in obacht zunem̃en/ erſtlich muß man zuruck
ſehen/ vnd an die vergangne ding gedencken/
damit man die gegenwertige deſto beſſer ver-
ſtehen moͤge. Am andern muͤſſen wir die ge-
genwertige ding wiſſen anzuſchawen/ zuer-
wegen vnnd zu vnderſcheiden/ nemblich das
gerechte vom vngerechten/ das zimliche vom
vnzimlichen/ das gute vom boͤſen/ das mai-
ſte vom minſten/ das Lob von der ſchand/ die
ehr von der vnehr/ damit er in der wahl nicht
jrꝛe oder betrogen werde. Drittens muß man
auch auff die zukünfftige ding ſehen/ derwe-
gen ſpricht Seneca, iſt dein gemuͤt weiſe vnd
fuͤrſichtig/ ſo muß es auff dreyerley zeiten
mercken/ vnd an das vergangne gedencken/
das gegenwertige anordnen/ vnd das zukuͤnf-
tige fuͤrſehen. Nit ohne iſts/ daß wir die zu-
kuͤnfftige ding per modum ſcientiæ nit wiſ-
ſen koͤnnen/ dann allein Gott waiſt alles/ was
zukuͤnfftig iſt/ aber ein tugent iſts/ wann ei-
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