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Beuthelius, Johann: Christliches Leben vnd Seliges Sterben. Wittenberg, 1603.

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[unleserliches Material - 1 Zeichen fehlt] Doctrina.
Lehr.
Denn einmal vnd vors erste/ dienets vns ad doctri-
nam nostram,
vns zur lehr/ das wir Menschen sollen Gott
danckbar sein/ pro donatione & conservatione vitae,
das ist/ das Gott vns vnser leben gibt vnd erhelt. Wer bey ei-
ner sachen dz beste thut/ dem sol mans je billich höchlich dancken/
Tob. 12.wie Tobias dem Engel thet/ so sein leben auch aus Todes ge-
fahr auff der Reise errettet. Nun hat Gott/ wie vorgesagt/
bey vnserm leben auch je das beste gethan/ vnd thuts noch teg-
lich/ also/ das/ wie er von seinem wolgepflantztem Weinberge
Esa. 5.sagt: Quid ultra debui facere vineae: Er auch zu vns
sagen möcht: Was sol ich euch vnd ewrem leben mehr thun/
Gen. 2.als ich gethan hab? Er hat je vns anfenglich erschaffen zu
Eph. 2.seinem Ebenbild: Nach dem fall/ do wir Tod waren in Sün-
den/ hat er vns sampt Christo lebendig gemacht. Durch jhm
ist vns gegeben die Seel/ geschenckt das leben. Summa/ sei-
Psalm. 139ner Wolthaten sein so viel. Wie ist jhr so eine grosse Sum-
ma? Solt ich sie zehlen/ so würde jhr mehr sein/ denn des
Sandes.

Drumb lieber Mensch lerne hie dem HERRen dei-
nem Schöpffer hiefür dancken/ so lebestu dem HErrn/ vnd
hüt dich für dem vndanckbaren hauffen/ die es also machen/
Deut. 32.das Moses mit seufftzen vber sie klagen mus/ Danckestu also
dem HErren deinem Gott/ du toll vnd töricht Volck? Von
welchen der alte Pater S. Augustinus auch sagt: luste di-
cet Dominus peccatori: Qui ultra debui facere tibi,
& non feci? Non eras, & creavite: peccasti & Dia-
boli servum te feceras, & redemi te: in mundo circui-
sti, cum impijs currebas, & elegi te: Dedi tibi gratiam
in conspectu meo, & volui apud te facere mansionem,
& despexisti me.
Billich wird der HERR dem Sün-
der vnd vndanckbarn zu reden. Lieber sage/ was solt ich dir
wol mehr thun/ als ich gethan hab? Du warest noch nicht/
vnd ich habe dich erschaffen: Du hast gesündiget/ vnd dich

zum

[unleserliches Material – 1 Zeichen fehlt] Doctrina.
Lehr.
Denn einmal vnd vors erſte/ dienets vns ad doctri-
nam noſtram,
vns zur lehr/ das wir Menſchen ſollen Gott
danckbar ſein/ pro donatione & conſervatione vitæ,
das iſt/ das Gott vns vnſer leben gibt vnd erhelt. Wer bey ei-
ner ſachẽ dz beſte thut/ dem ſol mans je billich hoͤchlich danckẽ/
Tob. 12.wie Tobias dem Engel thet/ ſo ſein leben auch aus Todes ge-
fahr auff der Reiſe errettet. Nun hat Gott/ wie vorgeſagt/
bey vnſerm leben auch je das beſte gethan/ vnd thuts noch teg-
lich/ alſo/ das/ wie er von ſeinem wolgepflantztem Weinberge
Eſa. 5.ſagt: Quid ultra debui facere vineæ: Er auch zu vns
ſagen moͤcht: Was ſol ich euch vnd ewrem leben mehr thun/
Gen. 2.als ich gethan hab? Er hat je vns anfenglich erſchaffen zu
Eph. 2.ſeinem Ebenbild: Nach dem fall/ do wir Tod waren in Suͤn-
den/ hat er vns ſampt Chriſto lebendig gemacht. Durch jhm
iſt vns gegeben die Seel/ geſchenckt das leben. Summa/ ſei-
Pſalm. 139ner Wolthaten ſein ſo viel. Wie iſt jhr ſo eine groſſe Sum-
ma? Solt ich ſie zehlen/ ſo wuͤrde jhr mehr ſein/ denn des
Sandes.

Drumb lieber Menſch lerne hie dem HERRen dei-
nem Schoͤpffer hiefuͤr dancken/ ſo lebeſtu dem HErrn/ vnd
huͤt dich fuͤr dem vndanckbaren hauffen/ die es alſo machen/
Deut. 32.das Moſes mit ſeufftzen vber ſie klagen mus/ Danckeſtu alſo
dem HErren deinem Gott/ du toll vnd toͤricht Volck? Von
welchen der alte Pater S. Auguſtinus auch ſagt: luſte di-
cet Dominus peccatori: Qui ultra debui facere tibi,
& non feci? Non eras, & creavite: peccaſti & Dia-
boli ſervum te feceras, & redemi te: in mundo circui-
ſti, cum impijs currebas, & elegi te: Dedi tibi gratiam
in conſpectu meo, & volui apud te facere manſionem,
& deſpexiſti me.
Billich wird der HERR dem Suͤn-
der vnd vndanckbarn zu reden. Lieber ſage/ was ſolt ich dir
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vnd ich habe dich erſchaffen: Du haſt geſuͤndiget/ vnd dich

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[[26]/0026] Denn einmal vnd vors erſte/ dienets vns ad doctri- nam noſtram, vns zur lehr/ das wir Menſchen ſollen Gott danckbar ſein/ pro donatione & conſervatione vitæ, das iſt/ das Gott vns vnſer leben gibt vnd erhelt. Wer bey ei- ner ſachẽ dz beſte thut/ dem ſol mans je billich hoͤchlich danckẽ/ wie Tobias dem Engel thet/ ſo ſein leben auch aus Todes ge- fahr auff der Reiſe errettet. Nun hat Gott/ wie vorgeſagt/ bey vnſerm leben auch je das beſte gethan/ vnd thuts noch teg- lich/ alſo/ das/ wie er von ſeinem wolgepflantztem Weinberge ſagt: Quid ultra debui facere vineæ: Er auch zu vns ſagen moͤcht: Was ſol ich euch vnd ewrem leben mehr thun/ als ich gethan hab? Er hat je vns anfenglich erſchaffen zu ſeinem Ebenbild: Nach dem fall/ do wir Tod waren in Suͤn- den/ hat er vns ſampt Chriſto lebendig gemacht. Durch jhm iſt vns gegeben die Seel/ geſchenckt das leben. Summa/ ſei- ner Wolthaten ſein ſo viel. Wie iſt jhr ſo eine groſſe Sum- ma? Solt ich ſie zehlen/ ſo wuͤrde jhr mehr ſein/ denn des Sandes. _ Doctrina. Lehr. Tob. 12. Eſa. 5. Gen. 2. Eph. 2. Pſalm. 139 Drumb lieber Menſch lerne hie dem HERRen dei- nem Schoͤpffer hiefuͤr dancken/ ſo lebeſtu dem HErrn/ vnd huͤt dich fuͤr dem vndanckbaren hauffen/ die es alſo machen/ das Moſes mit ſeufftzen vber ſie klagen mus/ Danckeſtu alſo dem HErren deinem Gott/ du toll vnd toͤricht Volck? Von welchen der alte Pater S. Auguſtinus auch ſagt: luſte di- cet Dominus peccatori: Qui ultra debui facere tibi, & non feci? Non eras, & creavite: peccaſti & Dia- boli ſervum te feceras, & redemi te: in mundo circui- ſti, cum impijs currebas, & elegi te: Dedi tibi gratiam in conſpectu meo, & volui apud te facere manſionem, & deſpexiſti me. Billich wird der HERR dem Suͤn- der vnd vndanckbarn zu reden. Lieber ſage/ was ſolt ich dir wol mehr thun/ als ich gethan hab? Du wareſt noch nicht/ vnd ich habe dich erſchaffen: Du haſt geſuͤndiget/ vnd dich zum Deut. 32.

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Zitationshilfe: Beuthelius, Johann: Christliches Leben vnd Seliges Sterben. Wittenberg, 1603, S. [26]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/542550/26>, abgerufen am 21.11.2024.