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Janticovius, Lucas: Göttlicher Liebe vnd Gnaden Spiegel. Frankfurt (Oder), 1612.

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Christliche Leichpredigt.

Das I. nimpt er a generali praeoccupato. Al-I. Argumen-
tum sum-
ptum a ge-
nerali prae-
occupato.
Omnes homi-
nes sunt pec-
catores.

le Menschen seyn Sünder/ spricht er/ Einmal die Hei-
den. Wie das/ vnd warumb? Wegen jhrer Abgötte-
rey: Dann sie die Herrligkeit deß vnvergänglichen
GOttes verwandelt haben in ein Bilde gleich dem ver-
gänglichen Menschen/ vnd der Vögel vnd der vierfüs-
sigen vnnd der kriechenden Thier; Darumb sie dann
auch GOtt dahin gegeben in jhrer Hertzen gelüste in1. Ethnici.
allerley Vnreinigkeit. Ja weil sie GOttes Warheit
in Lügen verwandelt/ vnnd haben geehret vnd gedienet
dem Geschöpff mehr denn dem Schöpffer/ vnnd also
nicht geachtet haben/ daß sie GOtt erkenneten/ seyn
sie auch dahin gegeben in verkehreten sinn/ zu thun eitel
Laster; seyn voll aller Vngerechtigkeit/ voller schalck-
heit/ Boßheit/ Hasses/ Mordes/ Haders/ Listes vnnd
dergleichen/ etc. Wie dieses alles der Apostel mit vielen
anmütigen schönen Worten gewaltig austreichet.

Nachmals die Juden betreffend/ beweiset er/ das2. Judaei.
sie auch grosse Sünder seyn/ vnd deß Ruhmes mangeln/
den sie an GOtt haben sollen. Denn obwol der All-
mächtige Gott sie auß allen Völckern zu seinem VolckExod. 19.
vnd Eigenthumb erwehlet/ jhnen das Gesetz am Bergk
Sinai in grossen Donnerwetter gegeben/ vnnd darinn
gleich zum Augenschein gezeiget vnd gewiesen/ was er von
jnen wolte gethan vnd gelassen haben: So vberzeuget sie
doch der Apostel/ daß obwol Gottes will jnen nicht vn-
bewust/ auch die Form gehabt/ was zu wissen/ vnd recht
sey im Gesetz; sie dennoch mit Vbetretung deß Gesetzes
Gott geschendet/ sich zwar deß Gesetzes gerühmet/ Aber
sie seyn vor aller Welt mit jrem Ruhm stinckend worden/

in dem
C
Chriſtliche Leichpredigt.

Das I. nimpt er à generali præoccupato. Al-I. Argumen-
tum ſum-
ptum à ge-
nerali præ-
occupato.
Omnes homi-
nes ſunt pec-
catores.

le Menſchen ſeyn Suͤnder/ ſpricht er/ Einmal die Hei-
den. Wie das/ vnd warumb? Wegen jhrer Abgoͤtte-
rey: Dann ſie die Herrligkeit deß vnvergaͤnglichen
GOttes verwandelt haben in ein Bilde gleich dem ver-
gaͤnglichen Menſchen/ vnd der Voͤgel vnd der vierfuͤſ-
ſigen vnnd der kriechenden Thier; Darumb ſie dann
auch GOtt dahin gegeben in jhrer Hertzen geluͤſte in1. Ethnici.
allerley Vnreinigkeit. Ja weil ſie GOttes Warheit
in Luͤgen verwandelt/ vnnd haben geehret vnd gedienet
dem Geſchoͤpff mehr denn dem Schoͤpffer/ vnnd alſo
nicht geachtet haben/ daß ſie GOtt erkenneten/ ſeyn
ſie auch dahin gegeben in verkehreten ſinn/ zu thun eitel
Laſter; ſeyn voll aller Vngerechtigkeit/ voller ſchalck-
heit/ Boßheit/ Haſſes/ Mordes/ Haders/ Liſtes vnnd
dergleichen/ etc. Wie dieſes alles der Apoſtel mit vielen
anmuͤtigen ſchoͤnen Worten gewaltig auſtreichet.

Nachmals die Juden betreffend/ beweiſet er/ das2. Judæi.
ſie auch groſſe Suͤnder ſeyn/ vnd deß Ruhmes mangeln/
den ſie an GOtt haben ſollen. Denn obwol der All-
maͤchtige Gott ſie auß allen Voͤlckern zu ſeinem VolckExod. 19.
vnd Eigenthumb erwehlet/ jhnen das Geſetz am Bergk
Sinai in groſſen Donnerwetter gegeben/ vnnd darinn
gleich zum Augenſchein gezeiget vnd gewieſen/ was er von
jnen wolte gethan vnd gelaſſen haben: So vberzeuget ſie
doch der Apoſtel/ daß obwol Gottes will jnen nicht vn-
bewuſt/ auch die Form gehabt/ was zu wiſſen/ vnd recht
ſey im Geſetz; ſie dennoch mit Vbetretung deß Geſetzes
Gott geſchendet/ ſich zwar deß Geſetzes geruͤhmet/ Aber
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[[17]/0017] Chriſtliche Leichpredigt. Das I. nimpt er à generali præoccupato. Al- le Menſchen ſeyn Suͤnder/ ſpricht er/ Einmal die Hei- den. Wie das/ vnd warumb? Wegen jhrer Abgoͤtte- rey: Dann ſie die Herrligkeit deß vnvergaͤnglichen GOttes verwandelt haben in ein Bilde gleich dem ver- gaͤnglichen Menſchen/ vnd der Voͤgel vnd der vierfuͤſ- ſigen vnnd der kriechenden Thier; Darumb ſie dann auch GOtt dahin gegeben in jhrer Hertzen geluͤſte in allerley Vnreinigkeit. Ja weil ſie GOttes Warheit in Luͤgen verwandelt/ vnnd haben geehret vnd gedienet dem Geſchoͤpff mehr denn dem Schoͤpffer/ vnnd alſo nicht geachtet haben/ daß ſie GOtt erkenneten/ ſeyn ſie auch dahin gegeben in verkehreten ſinn/ zu thun eitel Laſter; ſeyn voll aller Vngerechtigkeit/ voller ſchalck- heit/ Boßheit/ Haſſes/ Mordes/ Haders/ Liſtes vnnd dergleichen/ etc. Wie dieſes alles der Apoſtel mit vielen anmuͤtigen ſchoͤnen Worten gewaltig auſtreichet. I. Argumẽ- tum ſum- ptum à ge- nerali præ- occupato. Omnes homi- nes ſunt pec- catores. 1. Ethnici. Nachmals die Juden betreffend/ beweiſet er/ das ſie auch groſſe Suͤnder ſeyn/ vnd deß Ruhmes mangeln/ den ſie an GOtt haben ſollen. Denn obwol der All- maͤchtige Gott ſie auß allen Voͤlckern zu ſeinem Volck vnd Eigenthumb erwehlet/ jhnen das Geſetz am Bergk Sinai in groſſen Donnerwetter gegeben/ vnnd darinn gleich zũ Augenſchein gezeiget vnd gewieſen/ was er von jnen wolte gethan vñ gelaſſen haben: So vberzeuget ſie doch der Apoſtel/ daß obwol Gottes will jnen nicht vn- bewuſt/ auch die Form gehabt/ was zu wiſſen/ vnd recht ſey im Geſetz; ſie dennoch mit Vbetretung deß Geſetzes Gott geſchendet/ ſich zwar deß Geſetzes geruͤhmet/ Aber ſie ſeyn vor aller Welt mit jrem Ruhm ſtinckend wordẽ/ in dem 2. Judæi. Exod. 19. C

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Zitationshilfe: Janticovius, Lucas: Göttlicher Liebe vnd Gnaden Spiegel. Frankfurt (Oder), 1612, S. [17]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/527028/17>, abgerufen am 24.11.2024.