Janticovius, Lucas: Göttlicher Liebe vnd Gnaden Spiegel. Frankfurt (Oder), 1612.Christliche Leichpredigt. vnnd neben dem Wagen haben geritten viel stattlichewolgeputzte Reuter/ so den Königlichen TodtenCör- per in die 200. Meilweges beleitet. Das ist ja etwas zur Pracht anzusehen gewesen: Aber in der Warheit ist es nichts anders denn nur ein triumphus mortis, ein herprangen deß Todes/ vnd eitel vnnötige vergebli- che Vnkosten. Dann keiner vnter dem gantzen hauffen hat können mit Warheit sagen/ vnnd den Trost gewis haben/ daß König Alexander, wie mächtig vnd groß er auch in der Welt gewesen/ nach seinem absterben ei- nen gnädigen GOTT habe/ vnd seelig sey. Ja jeder- man wuste/ daß er ein vnordentlich Wesen/ mit sauffen vnd Vnzucht/ jhm das Leben selbest abgerennet vnd ge- kürtzet. Ja auch mit vbermächtiger Hoffart/ da er für einen Gott hat wollen gehalten seyn/ vnd seine beste Räthe in völlerey tyrannischer weise erstochen/ sein weltlich Lob fast verlohren hette. 2. Trost/
Chriſtliche Leichpredigt. vnnd neben dem Wagen haben geritten viel ſtattlichewolgeputzte Reuter/ ſo den Koͤniglichen TodtenCoͤr- per in die 200. Meilweges beleitet. Das iſt ja etwas zur Pracht anzuſehen geweſen: Aber in der Warheit iſt es nichts anders denn nur ein triumphus mortis, ein herprangen deß Todes/ vnd eitel vnnoͤtige vergebli- che Vnkoſten. Dann keiner vnter dem gantzen hauffen hat koͤnnen mit Warheit ſagen/ vnnd den Troſt gewis haben/ daß Koͤnig Alexander, wie maͤchtig vnd groß er auch in der Welt geweſen/ nach ſeinem abſterben ei- nen gnaͤdigen GOTT habe/ vnd ſeelig ſey. Ja jeder- man wuſte/ daß er ein vnordentlich Weſen/ mit ſauffen vnd Vnzucht/ jhm das Leben ſelbeſt abgerennet vnd ge- kuͤrtzet. Ja auch mit vbermaͤchtiger Hoffart/ da er für einen Gott hat wollen gehalten ſeyn/ vnd ſeine beſte Raͤthe in voͤllerey tyranniſcher weiſe erſtochen/ ſein weltlich Lob faſt verlohren hette. 2. Troſt/
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Chriſtliche Leichpredigt.
vnnd neben dem Wagen haben geritten viel ſtattliche
wolgeputzte Reuter/ ſo den Koͤniglichen TodtenCoͤr-
per in die 200. Meilweges beleitet. Das iſt ja etwas
zur Pracht anzuſehen geweſen: Aber in der Warheit
iſt es nichts anders denn nur ein triumphus mortis,
ein herprangen deß Todes/ vnd eitel vnnoͤtige vergebli-
che Vnkoſten. Dann keiner vnter dem gantzen hauffen
hat koͤnnen mit Warheit ſagen/ vnnd den Troſt gewis
haben/ daß Koͤnig Alexander, wie maͤchtig vnd groß
er auch in der Welt geweſen/ nach ſeinem abſterben ei-
nen gnaͤdigen GOTT habe/ vnd ſeelig ſey. Ja jeder-
man wuſte/ daß er ein vnordentlich Weſen/ mit ſauffen
vnd Vnzucht/ jhm das Leben ſelbeſt abgerennet vnd ge-
kuͤrtzet. Ja auch mit vbermaͤchtiger Hoffart/ da er
für einen Gott hat wollen gehalten ſeyn/ vnd ſeine beſte
Raͤthe in voͤllerey tyranniſcher weiſe erſtochen/ ſein
weltlich Lob faſt verlohren hette.
Julius Cæſar der I. Roͤmiſche Keyſer/ als er zu
Rom mit 23. Wunden im geſeſſenen Rath zu todte ge-
ſtochen worden/ hat man jhn mit groſſem gepreng vnd
klagen auff einen Holtzhauffen geleget/ denſelben mit
Fewer angezuͤndet/ vnd es alſo oben zubereitet/ vnd ge-
macht/ daß ein Adler im anſtecken herauß geflogen/ der
hat/ jhrer meinung nach/ deß Keyſers Seel ſollen gen
Himmel fuͤhren. O deß armen elenden Fuͤhrers! Deñ
was hat ein ſtinckender/ vnvernuͤnfftiger Aaßfreſſer
mit deß Menſchen Geiſtlicher Seele zu thun? der nur
davon fleuget auff die Berge/ oder im wilden Walde/
vnd ſich vmbſiehet/ wo er ein Aaß moͤge finden/ domit
er ſeinen Hunger ſtille. Da iſt warlich trawn auch kein
Troſt/
2.
Julij Cæſa-
ris.
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