Stiller, Caspar: Christliche Leichpredigt. Leipzig, 1612.Christliche Leichpredigt. welcher gestalt es mit Erbsichtigungen allerseyts solte gehaltenwerden; Sondern es sagt auch S. Paulus im Newen Testa- ment an die Galat. am 3. Cap. mit klaren Worten/ das man eines Menschen Testament/ wenn es bestetiget worden/ nicht verachten solle. Gleichwol aber wie dem allen/ werden jhrer gar viel gefunden vnter den Weltkindern/ die dieses durchaus nicht in acht nemen/ sondern auff andere weise/ als durch ein ordentliches Testament/ nach jhrem Absterben Friede vnd ei- nigkeit/ vnter jhren Kindern oder andern Erben zu erhalte[n] vermeinen/ Nemlich durch vnnütze verschwendung jhrer Güt- ter/ vnd lest sich mancher Raben Vater vnd ander leichtfertiger Luder Bruder offt verlauten/ Jch wil daß meine bey Lebendi- gem leibe durch die Gurgel jagen/ Verfressen vnd Versauffen/ Verdoppeln vnd Verspielen/ oder sonst Verpancketiren/ So dürffen dermal eines meine Kinder vnd Freunde/ nach meinem Tode nicht viel Zanckens/ nicht viel rechtens vnd fechtens da- rumb haben/ was einem vnd dem andern bleiben solle. Wel- ches aber vnrecht vnd grosse Sünde ist/ dadurch sich einer an GOtt/ an seinem Nechsten/ vnnd an sich selbsten vergreiffet/ demnach auch von GOtt/ wo er sich nicht erkennet vnd Busse thut/ nicht kan vngestraffet bleiben. Vnd diß ist die Erste. De II. Circumstantia. DIe II. Vmbstende belangende/ Nemlich Fir- mit
Chriſtliche Leichpredigt. welcher geſtalt es mit Erbſichtigungen allerſeyts ſolte gehaltenwerden; Sondern es ſagt auch S. Paulus im Newen Teſta- ment an die Galat. am 3. Cap. mit klaren Worten/ das man eines Menſchen Teſtament/ wenn es beſtetiget worden/ nicht verachten ſolle. Gleichwol aber wie dem allen/ werden jhrer gar viel gefunden vnter den Weltkindern/ die dieſes durchaus nicht in acht nemen/ ſondern auff andere weiſe/ als durch ein ordentliches Teſtament/ nach jhrem Abſterben Friede vnd ei- nigkeit/ vnter jhren Kindern oder andern Erben zu erhalte[n] vermeinen/ Nemlich durch vnnuͤtze verſchwendung jhrer Guͤt- ter/ vnd leſt ſich mancher Raben Vater vnd ander leichtfertiger Luder Bruder offt verlauten/ Jch wil daß meine bey Lebendi- gem leibe durch die Gurgel jagen/ Verfreſſen vnd Verſauffen/ Verdoppeln vnd Verſpielen/ oder ſonſt Verpancketiren/ So duͤrffen dermal eines meine Kinder vnd Freunde/ nach meinem Tode nicht viel Zanckens/ nicht viel rechtens vnd fechtens da- rumb haben/ was einem vnd dem andern bleiben ſolle. Wel- ches aber vnrecht vnd groſſe Suͤnde iſt/ dadurch ſich einer an GOtt/ an ſeinem Nechſten/ vnnd an ſich ſelbſten vergreiffet/ demnach auch von GOtt/ wo er ſich nicht erkennet vnd Buſſe thut/ nicht kan vngeſtraffet bleiben. Vnd diß iſt die Erſte. De II. Circumſtantiâ. DIe II. Vmbſtende belangende/ Nemlich Fir- mit
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Chriſtliche Leichpredigt.
welcher geſtalt es mit Erbſichtigungen allerſeyts ſolte gehalten
werden; Sondern es ſagt auch S. Paulus im Newen Teſta-
ment an die Galat. am 3. Cap. mit klaren Worten/ das man
eines Menſchen Teſtament/ wenn es beſtetiget worden/ nicht
verachten ſolle. Gleichwol aber wie dem allen/ werden jhrer
gar viel gefunden vnter den Weltkindern/ die dieſes durchaus
nicht in acht nemen/ ſondern auff andere weiſe/ als durch ein
ordentliches Teſtament/ nach jhrem Abſterben Friede vnd ei-
nigkeit/ vnter jhren Kindern oder andern Erben zu erhalten
vermeinen/ Nemlich durch vnnuͤtze verſchwendung jhrer Guͤt-
ter/ vnd leſt ſich mancher Raben Vater vnd ander leichtfertiger
Luder Bruder offt verlauten/ Jch wil daß meine bey Lebendi-
gem leibe durch die Gurgel jagen/ Verfreſſen vnd Verſauffen/
Verdoppeln vnd Verſpielen/ oder ſonſt Verpancketiren/ So
duͤrffen dermal eines meine Kinder vnd Freunde/ nach meinem
Tode nicht viel Zanckens/ nicht viel rechtens vnd fechtens da-
rumb haben/ was einem vnd dem andern bleiben ſolle. Wel-
ches aber vnrecht vnd groſſe Suͤnde iſt/ dadurch ſich einer an
GOtt/ an ſeinem Nechſten/ vnnd an ſich ſelbſten vergreiffet/
demnach auch von GOtt/ wo er ſich nicht erkennet vnd Buſſe
thut/ nicht kan vngeſtraffet bleiben. Vnd diß iſt die Erſte.
De II. Circumſtantiâ.
DIe II. Vmbſtende belangende/ Nemlich Fir-
mam Fiduciæ omnis in Meſſiâ collocationem, Das
ſtandhafftige hoffen vnd vertrawen/ daß der liebe Ja-
cob zu gleich mit auff den Meſſiam vnd Heyland der Welt ge-
ſetzet hat/ deutet Moyſes alhier auch noch darauff mit dem/
das er ſagt: Da Jacob volendet hatte die Gebot an ſeine
Kinder/ Sintemal doch in dieſen Geboten an ſeine Kinder/
oder in dir Rede/ die er damals an ſeine Kinder gethan/ Er auch
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Zitationshilfe: | Stiller, Caspar: Christliche Leichpredigt. Leipzig, 1612, S. [14]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/527026/14>, abgerufen am 06.07.2024. |