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Spangenberg, Wolfhart: Leichpredig/ Bey der trawrigen Leich Begängniß. [Buchbach], 1613.

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Leichpredig.

Vnd damit er dests Hertzhaffter vnd Mutiger streitten möchte/ ist
jhme auch/ durch Gottes sonderbare schickung/ der Titel vnd Name/ als
das Symbolum/ Zeichen oder Bändel seines Ritter Ordens gegeben
worden/ daß er solt heissen Johan-Joachim: sich darbey seines Him-
lischen Obersten zuerinnern. Dann Johan heist so viel als Huldreich:
der Gunst vnd Gnade hat bey Gott vnd Menschen: Also er sich der Gna-
den Gottes seines Himmlischen Vatters/ der Huld Jesu Christi/ vnd
der Gunst deß H. Geistes solte trösten: der jhme als dann auch Gnad ge-
ben würde/ daß er Gunst bey den Menschen finde. Vnnd ob er etwan in
solchem Streit/ dem Fleisch nach/ straucheln würde/ solte er sich doch sei-
nes andern Nahmens Joachim oder Jojakim erinneren/ der da heist vnd
bedeutet/ der Herr wird jhn auffrichten/ der Herr wird jhn erhalten.
Ja ob er auch schon in dieser Welt/ dem Leib nach müst endschlaffen/ vnd
sich in die Erde legen lassen/ so werde jhn der Herr doch erhalten wider
erwecken vnd auffrichten/ Psal. 3. v. 6. Job. 19. v. 25. In solcher Ritter-
schafft hat sich nun dieser junge Juncker seelig/ also verhalten/ daß er sich
hat ziehen lassen zur Furcht Gottes/ welche ist der Weißheit anfang/
Psal 111 v. 10. wie er dann auch darzu ist gehalten worden/ daß er Abends
vnd Morgens/ vor vnd nach Essens/ auch sonsten vleissig gebettet/ hat
Lust vnd Lieb zum Kirchen gehen gehabt: sich die Wochen vber auff den
Freytag gefrewet/ auch wol gefragt/ wann derselbig Tag komme/ da der
Pfarrher von Buchenbach predige? Jst gern zur Predigt gangen/ vnd
nach seinem Kindlichem/ doch Gott wolgefälligem Einfältigem Ver-
stande/ so viel er gekönt/ wo nicht die Wort/ doch die Melodi mit zusin-
gen sich vnderwunden. Vnd wie wir auch pflegen in der Wochen die er-
sten Sechs Tag/ neben dem Gebet vnsere Weltliche Geschäffte zuver-
richten; am Siebenden Tag/ Sabbath oder Sontag aber/ mit mehrerm
Ernst dem Gottesdienst abwarten: Also hat er auch in seinem Leben die
ersten Sechs Jahr seiner Jugendt/ neben dem Gebet mit Kurtzweil
Kindlichem Spielen vnd Anschlägen/ welches der Kinder wercke sein/
vollbracht: Jm Siebenden Jahr aber sich der Gottesforcht etwas mehr
angenommen/ in welchem er nit allein anfahen zulesen/ sondern auch mehr
Gebetlein vnd schöne Sprüchlein gelernet/ vnd sich also in seinem Sie-
benden Jahr/ als an seinem Sabbath vnd Ruge Tag zur rechten Rug
seiner Seelen vnd Leibs begeben: vnd ruget nun von allen seinen wercke.
Apoc. 14. v 13. Daß auch der H. Geist sein hertzlein regiret/ daß hat sich

auff
C ij
Leichpredig.

Vnd damit er deſts Hertzhaffter vnd Mutiger ſtreitten moͤchte/ iſt
jhme auch/ durch Gottes ſonderbare ſchickung/ der Titel vnd Name/ als
das Symbolum/ Zeichen oder Baͤndel ſeines Ritter Ordens gegeben
worden/ daß er ſolt heiſſen Johan-Joachim: ſich darbey ſeines Him-
liſchen Oberſten zuerinnern. Dann Johan heiſt ſo viel als Huldreich:
der Gunſt vnd Gnade hat bey Gott vnd Menſchen: Alſo er ſich der Gna-
den Gottes ſeines Him̃liſchen Vatters/ der Huld Jeſu Chriſti/ vnd
der Gunſt deß H. Geiſtes ſolte troͤſten: der jhme als dann auch Gnad ge-
ben wuͤrde/ daß er Gunſt bey den Menſchen finde. Vnnd ob er etwan in
ſolchem Streit/ dem Fleiſch nach/ ſtraucheln wuͤrde/ ſolte er ſich doch ſei-
nes andern Nahmens Joachim oder Jojakim erinneren/ der da heiſt vñ
bedeutet/ der Herr wird jhn auffrichten/ der Herr wird jhn erhalten.
Ja ob er auch ſchon in dieſer Welt/ dem Leib nach muͤſt endſchlaffen/ vnd
ſich in die Erde legen laſſen/ ſo werde jhn der Herr doch erhalten wider
erwecken vnd auffrichten/ Pſal. 3. v. 6. Job. 19. v. 25. In ſolcher Ritter-
ſchafft hat ſich nun dieſer junge Juncker ſeelig/ alſo verhalten/ daß er ſich
hat ziehen laſſen zur Furcht Gottes/ welche iſt der Weißheit anfang/
Pſal 111 v. 10. wie er dann auch darzu iſt gehalten worden/ daß er Abends
vnd Morgens/ vor vnd nach Eſſens/ auch ſonſten vleiſſig gebettet/ hat
Luſt vnd Lieb zum Kirchen gehen gehabt: ſich die Wochen vber auff den
Freytag gefrewet/ auch wol gefragt/ wann derſelbig Tag komme/ da der
Pfarꝛher von Buchenbach predige? Jſt gern zur Predigt gangen/ vnd
nach ſeinem Kindlichem/ doch Gott wolgefaͤlligem Einfaͤltigem Ver-
ſtande/ ſo viel er gekoͤnt/ wo nicht die Wort/ doch die Melodi mit zuſin-
gen ſich vnderwunden. Vnd wie wir auch pflegen in der Wochen die er-
ſten Sechs Tag/ neben dem Gebet vnſere Weltliche Geſchaͤffte zuver-
richten; am Siebenden Tag/ Sabbath oder Sontag aber/ mit mehrerm
Ernſt dem Gottesdienſt abwarten: Alſo hat er auch in ſeinem Leben die
erſten Sechs Jahr ſeiner Jugendt/ neben dem Gebet mit Kurtzweil
Kindlichem Spielen vnd Anſchlaͤgen/ welches der Kinder wercke ſein/
vollbracht: Jm Siebenden Jahr aber ſich der Gottesforcht etwas mehr
angenom̃en/ in welchem er nit allein anfahen zuleſen/ ſondern auch mehr
Gebetlein vnd ſchoͤne Spruͤchlein gelernet/ vnd ſich alſo in ſeinem Sie-
benden Jahr/ als an ſeinem Sabbath vnd Ruge Tag zur rechten Rug
ſeiner Seelen vnd Leibs begeben: vnd ruget nun von allen ſeinen wercke.
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[[19]/0019] Leichpredig. Vnd damit er deſts Hertzhaffter vnd Mutiger ſtreitten moͤchte/ iſt jhme auch/ durch Gottes ſonderbare ſchickung/ der Titel vnd Name/ als das Symbolum/ Zeichen oder Baͤndel ſeines Ritter Ordens gegeben worden/ daß er ſolt heiſſen Johan-Joachim: ſich darbey ſeines Him- liſchen Oberſten zuerinnern. Dann Johan heiſt ſo viel als Huldreich: der Gunſt vnd Gnade hat bey Gott vnd Menſchen: Alſo er ſich der Gna- den Gottes ſeines Him̃liſchen Vatters/ der Huld Jeſu Chriſti/ vnd der Gunſt deß H. Geiſtes ſolte troͤſten: der jhme als dann auch Gnad ge- ben wuͤrde/ daß er Gunſt bey den Menſchen finde. Vnnd ob er etwan in ſolchem Streit/ dem Fleiſch nach/ ſtraucheln wuͤrde/ ſolte er ſich doch ſei- nes andern Nahmens Joachim oder Jojakim erinneren/ der da heiſt vñ bedeutet/ der Herr wird jhn auffrichten/ der Herr wird jhn erhalten. Ja ob er auch ſchon in dieſer Welt/ dem Leib nach muͤſt endſchlaffen/ vnd ſich in die Erde legen laſſen/ ſo werde jhn der Herr doch erhalten wider erwecken vnd auffrichten/ Pſal. 3. v. 6. Job. 19. v. 25. In ſolcher Ritter- ſchafft hat ſich nun dieſer junge Juncker ſeelig/ alſo verhalten/ daß er ſich hat ziehen laſſen zur Furcht Gottes/ welche iſt der Weißheit anfang/ Pſal 111 v. 10. wie er dann auch darzu iſt gehalten worden/ daß er Abends vnd Morgens/ vor vnd nach Eſſens/ auch ſonſten vleiſſig gebettet/ hat Luſt vnd Lieb zum Kirchen gehen gehabt: ſich die Wochen vber auff den Freytag gefrewet/ auch wol gefragt/ wann derſelbig Tag komme/ da der Pfarꝛher von Buchenbach predige? Jſt gern zur Predigt gangen/ vnd nach ſeinem Kindlichem/ doch Gott wolgefaͤlligem Einfaͤltigem Ver- ſtande/ ſo viel er gekoͤnt/ wo nicht die Wort/ doch die Melodi mit zuſin- gen ſich vnderwunden. Vnd wie wir auch pflegen in der Wochen die er- ſten Sechs Tag/ neben dem Gebet vnſere Weltliche Geſchaͤffte zuver- richten; am Siebenden Tag/ Sabbath oder Sontag aber/ mit mehrerm Ernſt dem Gottesdienſt abwarten: Alſo hat er auch in ſeinem Leben die erſten Sechs Jahr ſeiner Jugendt/ neben dem Gebet mit Kurtzweil Kindlichem Spielen vnd Anſchlaͤgen/ welches der Kinder wercke ſein/ vollbracht: Jm Siebenden Jahr aber ſich der Gottesforcht etwas mehr angenom̃en/ in welchem er nit allein anfahen zuleſen/ ſondern auch mehr Gebetlein vnd ſchoͤne Spruͤchlein gelernet/ vnd ſich alſo in ſeinem Sie- benden Jahr/ als an ſeinem Sabbath vnd Ruge Tag zur rechten Rug ſeiner Seelen vnd Leibs begeben: vnd ruget nun von allen ſeinen wercke. Apoc. 14. v 13. Daß auch der H. Geiſt ſein hertzlein regiret/ daß hat ſich auff C ij

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Zitationshilfe: Spangenberg, Wolfhart: Leichpredig/ Bey der trawrigen Leich Begängniß. [Buchbach], 1613, S. [19]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/526006/19>, abgerufen am 25.11.2024.