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Murschel, Ehrenfried: Christliche Predigt. Marburg, 1614.

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sondern zweiffelt/ oder verzweiffelt/ der ist verdampt. Vnd je stär-
cker ein Mensch glaubt/ je weniger er deß Todts empfindet/ vnd ist
gewiß selig in seinem Glauben.

Vnd hier auß sihet E. L. was die Papistische Religion
sey/ da man die sterbende Leut weißt auff die abgestorbne Heyligen/
vnd sonderlich auff die Mutter Gottes/ die heilige Jungfraw Ma-
riam/ inmassen jhre Ora pro nobische Litaney/ Collecten, vnd an-
dere Bücher bezeugen/ darinnen vnder andern auch diese Wort zu
finden: Mater gratiae, in mortis hora nos suscipe. Ja das noch
mehr/ so haben sie einer schmotzigen Mönchs oder Nonnen Kutten
so viel krafft zugeschrieben/ daß/ wer darinnen sterb/ vnd begraben
werd/ der sterb selig/ In hoc moriens salvabitur, daher es auch
kommen/ daß auß solcher einbildung grosse Potentaten offtermaln
jhr Regierung abgetretten/ in ein Kutten geschloffen/ oder doch
auffs wenigst/ nach jhrem absterben/ darinnen haben wöllen begra-
ben werden/ alles der hoffnung/ sie wöllen desto seliger sterben: Da-
gegen ist vnsers Herrn Christi desto mehr bey jhnen vergessen/
vnd gedenckt man schon seiner/ so lehret man zweiffeln/ vnd gibt für/
es sey die gröste vermessenheit/ vngezweiffelt glauben/ daß man
durch Christum selig werde. Welches aber Simeons Gesang
stracks zuwider laufft/ als der allein auff Christum/ vnd den glau-
ben an jhn zeygt/ vnd hierdurch den Todt vberwinden lehret. Jhr
sehet auch im werck selbs/ daß es lauter thorheit ist vnd betrug/ dann
wie sie Christum/ vnd den Glauben an jhn/ auß den Augen setzen/
also sihet man auch/ wie sie sich vorm Todt entsetzen. Vnd ist ge-
wiß/ daß kein Mensch auff dem Papistischen Glauben frölich ster-
ben kan/ weil er zweiffeln soll/ ob er auch gewiß selig werde/ vnnd
wann man jhm auff das beste zu spricht/ so weißt man jhn ins Feg-
fewr/ da er erst seine Sünd büssen soll/ so viel vnd so viel Jahr/ nach
dem der Sünden viel oder wenig sind/ vnndhernach erst gen Him-

mel

ſondern zweiffelt/ oder verzweiffelt/ der iſt verdampt. Vnd je ſtaͤr-
cker ein Menſch glaubt/ je weniger er deß Todts empfindet/ vnd iſt
gewiß ſelig in ſeinem Glauben.

Vnd hier auß ſihet E. L. was die Papiſtiſche Religion
ſey/ da man die ſterbende Leut weißt auff die abgeſtorbne Heyligen/
vnd ſonderlich auff die Mutter Gottes/ die heilige Jungfraw Ma-
riam/ inmaſſen jhre Ora pro nobiſche Litaney/ Collecten, vnd an-
dere Buͤcher bezeugen/ darinnen vnder andern auch dieſe Wort zu
finden: Mater gratiæ, in mortis horâ nos ſuſcipe. Ja das noch
mehr/ ſo haben ſie einer ſchmotzigen Moͤnchs oder Nonnen Kutten
ſo viel krafft zugeſchrieben/ daß/ wer darinnen ſterb/ vnd begraben
werd/ der ſterb ſelig/ In hoc moriens ſalvabitur, daher es auch
kommen/ daß auß ſolcher einbildung groſſe Potentaten offtermaln
jhr Regierung abgetretten/ in ein Kutten geſchloffen/ oder doch
auffs wenigſt/ nach jhrem abſterben/ darinnen haben woͤllen begra-
ben werden/ alles der hoffnung/ ſie woͤllen deſto ſeliger ſterben: Da-
gegen iſt vnſers Herrn Chriſti deſto mehr bey jhnen vergeſſen/
vnd gedenckt man ſchon ſeiner/ ſo lehret man zweiffeln/ vnd gibt fuͤr/
es ſey die groͤſte vermeſſenheit/ vngezweiffelt glauben/ daß man
durch Chriſtum ſelig werde. Welches aber Simeons Geſang
ſtracks zuwider laufft/ als der allein auff Chriſtum/ vnd den glau-
ben an jhn zeygt/ vnd hierdurch den Todt vberwinden lehret. Jhr
ſehet auch im werck ſelbs/ daß es lauter thorheit iſt vnd betrug/ dann
wie ſie Chriſtum/ vnd den Glauben an jhn/ auß den Augen ſetzen/
alſo ſihet man auch/ wie ſie ſich vorm Todt entſetzen. Vnd iſt ge-
wiß/ daß kein Menſch auff dem Papiſtiſchen Glauben froͤlich ſter-
ben kan/ weil er zweiffeln ſoll/ ob er auch gewiß ſelig werde/ vnnd
wann man jhm auff das beſte zu ſpricht/ ſo weißt man jhn ins Feg-
fewr/ da er erſt ſeine Suͤnd buͤſſen ſoll/ ſo viel vnd ſo viel Jahr/ nach
dem der Suͤnden viel oder wenig ſind/ vnndhernach erſt gen Him-

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[20/0020] ſondern zweiffelt/ oder verzweiffelt/ der iſt verdampt. Vnd je ſtaͤr- cker ein Menſch glaubt/ je weniger er deß Todts empfindet/ vnd iſt gewiß ſelig in ſeinem Glauben. Vnd hier auß ſihet E. L. was die Papiſtiſche Religion ſey/ da man die ſterbende Leut weißt auff die abgeſtorbne Heyligen/ vnd ſonderlich auff die Mutter Gottes/ die heilige Jungfraw Ma- riam/ inmaſſen jhre Ora pro nobiſche Litaney/ Collecten, vnd an- dere Buͤcher bezeugen/ darinnen vnder andern auch dieſe Wort zu finden: Mater gratiæ, in mortis horâ nos ſuſcipe. Ja das noch mehr/ ſo haben ſie einer ſchmotzigen Moͤnchs oder Nonnen Kutten ſo viel krafft zugeſchrieben/ daß/ wer darinnen ſterb/ vnd begraben werd/ der ſterb ſelig/ In hoc moriens ſalvabitur, daher es auch kommen/ daß auß ſolcher einbildung groſſe Potentaten offtermaln jhr Regierung abgetretten/ in ein Kutten geſchloffen/ oder doch auffs wenigſt/ nach jhrem abſterben/ darinnen haben woͤllen begra- ben werden/ alles der hoffnung/ ſie woͤllen deſto ſeliger ſterben: Da- gegen iſt vnſers Herrn Chriſti deſto mehr bey jhnen vergeſſen/ vnd gedenckt man ſchon ſeiner/ ſo lehret man zweiffeln/ vnd gibt fuͤr/ es ſey die groͤſte vermeſſenheit/ vngezweiffelt glauben/ daß man durch Chriſtum ſelig werde. Welches aber Simeons Geſang ſtracks zuwider laufft/ als der allein auff Chriſtum/ vnd den glau- ben an jhn zeygt/ vnd hierdurch den Todt vberwinden lehret. Jhr ſehet auch im werck ſelbs/ daß es lauter thorheit iſt vnd betrug/ dann wie ſie Chriſtum/ vnd den Glauben an jhn/ auß den Augen ſetzen/ alſo ſihet man auch/ wie ſie ſich vorm Todt entſetzen. Vnd iſt ge- wiß/ daß kein Menſch auff dem Papiſtiſchen Glauben froͤlich ſter- ben kan/ weil er zweiffeln ſoll/ ob er auch gewiß ſelig werde/ vnnd wann man jhm auff das beſte zu ſpricht/ ſo weißt man jhn ins Feg- fewr/ da er erſt ſeine Suͤnd buͤſſen ſoll/ ſo viel vnd ſo viel Jahr/ nach dem der Suͤnden viel oder wenig ſind/ vnndhernach erſt gen Him- mel

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Zitationshilfe: Murschel, Ehrenfried: Christliche Predigt. Marburg, 1614, S. 20. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/526001/20>, abgerufen am 24.11.2024.