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Friese, Abraham: Christliche Leichpredigt. Liegnitz, 1616.

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werden/ da doch ein jeder fromer/ andächtiger Christ es
verstehet vnd festiglich gleubet. Wo aber Spötter vnterm
hauffen weren/ die es verlachten/ die wollen gedencken/ daß
es wie mit andern/ also auch mit jhnen noch vor Abends an-
ders werden kan/ wie Sirach am 18. Capittel saget: Jn dem

Allote metren pelei emere allote meter.
Ipsa dies qvandoq; parens, qvandoq; noverca est.

Wie Hesiodus spricht: Vnd leicht Ein tag/ des Morgens
ein Mutter/ des Abends eine StiefMutter werden kan/
vnd niemand weis/ Quid serus vesper vehat, Was der
Abend noch bringen möchte. Denn wie Erasmus in seinen
Adagiis de incerto eventu aus Gellio saget:

Polla metaxu pelei kulikos kai kheileos akrou.
Multa cadunt inter calicem supremaq; labra.

Wie bald ist es geschehn/ daß ein Mensch thut vergehn.
Ach HErr lehr vns all[e b]edencken/ daß wir sterben mussen/
auf daß wir klug werden/ Psalm. 90. Vnd so viel vom Er-
sten Pünctlein Menschliches Elendes.

II.

Ob nun wol/ Andächtige liebe Christen/ es
freylich an diesem Menschlichen Elende/ in dem vnser leben
voller müheseligkeit ist/ gar genung were/ So saget/ vnd
deutet doch auch der Königliche Prophete David auf vnse-
re grosse vielfaltige Feinde/ so vns in vnserm Elende tag
vnd nacht/ ja alle augenblick nachtrachten/ wie vom Sa-
tan Petrus in der Ersten Epistel am 5. Capittel schreibet.
Daher in der Offenbahrung Johannis am 12. Weh ge-
schryen wird vber alle die auf Erden vnd auf dem Meere
wohnen/ Vnd Job. 7. nennet vnser leben Militiam, einen
krieg oder streit/ von dem der Poent Virgilius saget libro xi.
AEneidos.

Nulla

werden/ da doch ein jeder fromer/ andaͤchtiger Chriſt es
verſtehet vnd feſtiglich gleubet. Wo aber Spoͤtter vnterm
hauffen weren/ die es verlachten/ die wollen gedencken/ daß
es wie mit andern/ alſo auch mit jhnen noch vor Abends an-
ders werden kan/ wie Sirach am 18. Capittel ſaget: Jn dem

Αλλοτε μητρήν πέλει ἡμέρη ἄλλοτε μητήρ.
Ipſa dies qvandoq̀; parens, qvandoq̀; noverca eſt.

Wie Heſiodus ſpricht: Vnd leicht Ein tag/ des Morgens
ein Mutter/ des Abends eine StiefMutter werden kan/
vnd niemand weis/ Quid ſerus veſper vehat, Was der
Abend noch bringen moͤchte. Denn wie Eraſmus in ſeinen
Adagiis de incerto eventu aus Gellio ſaget:

Πολλὰ μεταξὺ πέλει κύλικος καὶ χείλεος ἄκρου.
Multa cadunt inter calicem ſupremaq̀; labra.

Wie bald iſt es geſchehn/ daß ein Menſch thut vergehn.
Ach HErr lehr vns all[e b]edencken/ daß wir ſterben muſſen/
auf daß wir klug werden/ Pſalm. 90. Vnd ſo viel vom Er-
ſten Puͤnctlein Menſchliches Elendes.

II.

Ob nun wol/ Andaͤchtige liebe Chriſten/ es
freylich an dieſem Menſchlichen Elende/ in dem vnſer leben
voller muͤheſeligkeit iſt/ gar genung were/ So ſaget/ vnd
deutet doch auch der Koͤnigliche Prophete David auf vnſe-
re groſſe vielfaltige Feinde/ ſo vns in vnſerm Elende tag
vnd nacht/ ja alle augenblick nachtrachten/ wie vom Sa-
tan Petrus in der Erſten Epiſtel am 5. Capittel ſchreibet.
Daher in der Offenbahrung Johannis am 12. Weh ge-
ſchryen wird vber alle die auf Erden vnd auf dem Meere
wohnen/ Vnd Job. 7. nennet vnſer leben Militiam, einen
krieg oder ſtreit/ von dem der Poẽt Virgilius ſaget libro xi.
Æneidosꝰ.

Nulla
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Zitationshilfe: Friese, Abraham: Christliche Leichpredigt. Liegnitz, 1616, S. [20]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524994/20>, abgerufen am 24.11.2024.