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Friese, Abraham: Disce mori Paulinum. Liegnitz, 1618.

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wachen vnd beten/ das er nicht in Anfechtung falle: Denn
ob gleich der Geist willig/ so ist doch das Fleisch schwach/
Matth. 26. Sich auch hütten/ das sein Hertz nicht beschwe-
ret werde mit Fressen vnd Sauffen/ vnd sorge der Narung/
Luc. 21. Oder mit Fleisches lust/ Augenlust/ vnd Hoffer-
tigem Leben/ 1. Johan. 2. Auch die Waffen vnser Ritter-
schafft/ so nicht Fleischlich sind/ 2. Corinth. 10. niemals
ablegen/ sie stets zur Hand haben/ darinnen schlaffen gehen
vnd auffstehen/ in dem wir nicht wissen können/ welchen au-
genblick bey Tag oder Nacht wir vberfallen werden möch-
ten/ da vns denn keine Induciae, auch nicht auff einen Au-
genblick gegeben werden/ Wie denn der Herr Brandmülle-
rus
in seiner 160. Leichpredigt eines Königes in Franckreich
gedencket/ welcher an seinem letzten Ende/ alle seine Räthe
vnd Fürsten fodern lassen/ vnd zu jhnen gesagt: Sehet
doch vnd mercket es/ Jch ein solcher gewaltiger König vnd
Potenta[e]/ kan mit meinem gantzem Königreich vnd aller
Macht/ Ja durch Euch vnd alle meine Freunde/ vom To-
de nicht ein eintzige stunde frist erlangen! Was wird denn
euch wiederfahren: Freylich lieben Christen. Ja wenn
einer gleich wie Mathusalem, Genes. 5. 969. Jahr gele-
bet/ vnd sich mit dem Teufel/ der Weld/ vnd seinem Fleisch
vnd Blutt/ in vielen Scharmützeln wol vberworffen noch
würde er in der letzten Feldschlacht/ vom Tode vnterge-
worffen vnd erwürget/ Wie denn die Historici bezeugen/
das erst für 460. Jahren/ in Franckreich gelebet habe ein
Mann/ so 362. Jahr alt worden/ vnd daher Johannes de
Temporibus,
Hans von der Zeit genennet/ das auch jeder-
man vermeinet/ weil es gar ein vngleublichs vnd vnerhör-
tes/ Er würde nicht sterben: Aber der Tod hat jhn doch
endlich vberwunden: Was wollen wir denn sicher sein/ die
wir nicht den sechsten theil erleben. So ist es ja viel Christ-

licher/
D ij

wachen vnd beten/ das er nicht in Anfechtung falle: Denn
ob gleich der Geiſt willig/ ſo iſt doch das Fleiſch ſchwach/
Matth. 26. Sich auch huͤtten/ das ſein Hertz nicht beſchwe-
ret werde mit Freſſen vnd Sauffen/ vnd ſorge der Narung/
Luc. 21. Oder mit Fleiſches luſt/ Augenluſt/ vnd Hoffer-
tigem Leben/ 1. Johan. 2. Auch die Waffen vnſer Ritter-
ſchafft/ ſo nicht Fleiſchlich ſind/ 2. Corinth. 10. niemals
ablegen/ ſie ſtets zur Hand haben/ darinnen ſchlaffen gehen
vnd auffſtehen/ in dem wir nicht wiſſen koͤnnen/ welchen au-
genblick bey Tag oder Nacht wir vberfallen werden moͤch-
ten/ da vns denn keine Induciæ, auch nicht auff einen Au-
genblick gegeben werden/ Wie denn der Herr Brandmülle-
rus
in ſeiner 160. Leichpredigt eines Koͤniges in Franckreich
gedencket/ welcher an ſeinem letzten Ende/ alle ſeine Raͤthe
vnd Fuͤrſten fodern laſſen/ vnd zu jhnen geſagt: Sehet
doch vnd mercket es/ Jch ein ſolcher gewaltiger Koͤnig vnd
Potenta[e]/ kan mit meinem gantzem Koͤnigreich vnd aller
Macht/ Ja durch Euch vnd alle meine Freunde/ vom To-
de nicht ein eintzige ſtunde friſt erlangen! Was wird denn
euch wiederfahren: Freylich lieben Chriſten. Ja wenn
einer gleich wie Mathuſalem, Geneſ. 5. 969. Jahr gele-
bet/ vnd ſich mit dem Teufel/ der Weld/ vnd ſeinem Fleiſch
vnd Blutt/ in vielen Scharmuͤtzeln wol vberworffen noch
wuͤrde er in der letzten Feldſchlacht/ vom Tode vnterge-
worffen vnd erwuͤrget/ Wie denn die Hiſtorici bezeugen/
das erſt fuͤr 460. Jahren/ in Franckreich gelebet habe ein
Mann/ ſo 362. Jahr alt worden/ vnd daher Johannes de
Temporibus,
Hans von der Zeit genennet/ das auch jeder-
man vermeinet/ weil es gar ein vngleublichs vnd vnerhoͤr-
tes/ Er wuͤrde nicht ſterben: Aber der Tod hat jhn doch
endlich vberwunden: Was wollen wir denn ſicher ſein/ die
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[[27]/0027] wachen vnd beten/ das er nicht in Anfechtung falle: Denn ob gleich der Geiſt willig/ ſo iſt doch das Fleiſch ſchwach/ Matth. 26. Sich auch huͤtten/ das ſein Hertz nicht beſchwe- ret werde mit Freſſen vnd Sauffen/ vnd ſorge der Narung/ Luc. 21. Oder mit Fleiſches luſt/ Augenluſt/ vnd Hoffer- tigem Leben/ 1. Johan. 2. Auch die Waffen vnſer Ritter- ſchafft/ ſo nicht Fleiſchlich ſind/ 2. Corinth. 10. niemals ablegen/ ſie ſtets zur Hand haben/ darinnen ſchlaffen gehen vnd auffſtehen/ in dem wir nicht wiſſen koͤnnen/ welchen au- genblick bey Tag oder Nacht wir vberfallen werden moͤch- ten/ da vns denn keine Induciæ, auch nicht auff einen Au- genblick gegeben werden/ Wie denn der Herr Brandmülle- rus in ſeiner 160. Leichpredigt eines Koͤniges in Franckreich gedencket/ welcher an ſeinem letzten Ende/ alle ſeine Raͤthe vnd Fuͤrſten fodern laſſen/ vnd zu jhnen geſagt: Sehet doch vnd mercket es/ Jch ein ſolcher gewaltiger Koͤnig vnd Potentae/ kan mit meinem gantzem Koͤnigreich vnd aller Macht/ Ja durch Euch vnd alle meine Freunde/ vom To- de nicht ein eintzige ſtunde friſt erlangen! Was wird denn euch wiederfahren: Freylich lieben Chriſten. Ja wenn einer gleich wie Mathuſalem, Geneſ. 5. 969. Jahr gele- bet/ vnd ſich mit dem Teufel/ der Weld/ vnd ſeinem Fleiſch vnd Blutt/ in vielen Scharmuͤtzeln wol vberworffen noch wuͤrde er in der letzten Feldſchlacht/ vom Tode vnterge- worffen vnd erwuͤrget/ Wie denn die Hiſtorici bezeugen/ das erſt fuͤr 460. Jahren/ in Franckreich gelebet habe ein Mann/ ſo 362. Jahr alt worden/ vnd daher Johannes de Temporibus, Hans von der Zeit genennet/ das auch jeder- man vermeinet/ weil es gar ein vngleublichs vnd vnerhoͤr- tes/ Er wuͤrde nicht ſterben: Aber der Tod hat jhn doch endlich vberwunden: Was wollen wir denn ſicher ſein/ die wir nicht den ſechſten theil erleben. So iſt es ja viel Chriſt- licher/ D ij

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Zitationshilfe: Friese, Abraham: Disce mori Paulinum. Liegnitz, 1618, S. [27]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524989/27>, abgerufen am 27.11.2024.