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Friese, Abraham: Disce mori Paulinum. Liegnitz, 1618.

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Derer erste ist Qvotidiana mortis meditatio. Das
ist/ Tägliche betrachtung des Todes/ damit wir stets mit
Todes gedancken vmbgehen/ vnd was wir thun/ ans Ende
wie Sirach am 7. Capitel auch vermahnet/ gedencken sol-
len: vnd stehet in den Worten/ Jch werde schon auffge-
opffert/ vnd die zeit meines Abschiedes ist verhanden. Da
denn der Apostel mit dem wörtlein Jam vnd Instat, schon
vnd vorhanden/ sein Paratus sum, ich bin bereit/ aus der
Apostel geschicht am 21. wiederholet/ vnd practiciret, da
er gesaget: Jch bin bereit/ nicht allein mich zu binden lassen/
sondern auch zu Sterben zu Jerusalem/ vmb des Namens
willen/ des HErrn JEsu. Mit dem wörtlein aber/ Auffge-
opffert/ siehet er auff die libationes im alten Testament/
da man etwas zubekrefftigen/ im opfern ausgegossen.

Nun ist vns/ lieben Christen/ auch gesetzt/ nicht zwey
oder dreymahl/ da es denn zu endern vnd verbessern wehre/
sondern nur Einmahl zu sterben/ Hebreor. 9. Jn dem wir
hier keine bleibende Statt haben/ Hebreor. 13. sondern al-
lezeit des Todes gewertig sein müssen/ Sirach. 10. Auch
niemand weis/ ob es nicht GOtt noch vor Abends anders
mit jhm machen möchte/ Esai. 38. Denn wie die Fische ge-
fangen werden mit einem schedlichen Hamen/ Vnd die Vo-
gel mit einem Stricke/ so werden auch die Menschen be-
rückt zur bösen zeit/ wenn sie plötzlich vber sie fellet/ sagt der
Prediger Salomon am 9. Cap. Daher der Christliche Poet
schreibet:

Mors certa est, incerta dies, modus, horaq; mortis,
Consulat ergo animae, qui sapit, ipse suae.

Das ist:

Gwis ist der Tod/ Vngwis der Tag/
Stund vnd weis Niemand wissen mag:
Drumb wer recht vorsichtig wil sein/
Der bdenck sein Sehl/ vnd schick sich drein.

Al-

Derer erſte iſt Qvotidiana mortis meditatio. Das
iſt/ Taͤgliche betrachtung des Todes/ damit wir ſtets mit
Todes gedancken vmbgehen/ vnd was wir thun/ ans Ende
wie Sirach am 7. Capitel auch vermahnet/ gedencken ſol-
len: vnd ſtehet in den Worten/ Jch werde ſchon auffge-
opffert/ vnd die zeit meines Abſchiedes iſt verhanden. Da
denn der Apoſtel mit dem woͤrtlein Jam vnd Inſtat, ſchon
vnd vorhanden/ ſein Paratus ſum, ich bin bereit/ aus der
Apoſtel geſchicht am 21. wiederholet/ vnd practiciret, da
er geſaget: Jch bin bereit/ nicht allein mich zu binden laſſen/
ſondern auch zu Sterben zu Jeruſalem/ vmb des Namens
willen/ des HErrn JEſu. Mit dem woͤrtlein aber/ Auffge-
opffert/ ſiehet er auff die libationes im alten Teſtament/
da man etwas zubekrefftigen/ im opfern ausgegoſſen.

Nun iſt vns/ lieben Chriſten/ auch geſetzt/ nicht zwey
oder dreymahl/ da es denn zu endern vnd verbeſſern wehre/
ſondern nur Einmahl zu ſterben/ Hebreor. 9. Jn dem wir
hier keine bleibende Statt haben/ Hebreor. 13. ſondern al-
lezeit des Todes gewertig ſein muͤſſen/ Sirach. 10. Auch
niemand weis/ ob es nicht GOtt noch vor Abends anders
mit jhm machen moͤchte/ Eſai. 38. Denn wie die Fiſche ge-
fangen werden mit einem ſchedlichen Hamen/ Vnd die Vo-
gel mit einem Stricke/ ſo werden auch die Menſchen be-
ruͤckt zur boͤſen zeit/ wenn ſie ploͤtzlich vber ſie fellet/ ſagt der
Prediger Salomon am 9. Cap. Daher der Chriſtliche Poët
ſchreibet:

Mors certa eſt, incerta dies, modus, horaq̀; mortis,
Conſulat ergo animæ, qui ſapit, ipſe ſuæ.

Das iſt:

Gwis iſt der Tod/ Vngwis der Tag/
Stund vnd weis Niemand wiſſen mag:
Drumb wer recht vorſichtig wil ſein/
Der bdenck ſein Sehl/ vnd ſchick ſich drein.

Al-
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[[14]/0014] Derer erſte iſt Qvotidiana mortis meditatio. Das iſt/ Taͤgliche betrachtung des Todes/ damit wir ſtets mit Todes gedancken vmbgehen/ vnd was wir thun/ ans Ende wie Sirach am 7. Capitel auch vermahnet/ gedencken ſol- len: vnd ſtehet in den Worten/ Jch werde ſchon auffge- opffert/ vnd die zeit meines Abſchiedes iſt verhanden. Da denn der Apoſtel mit dem woͤrtlein Jam vnd Inſtat, ſchon vnd vorhanden/ ſein Paratus ſum, ich bin bereit/ aus der Apoſtel geſchicht am 21. wiederholet/ vnd practiciret, da er geſaget: Jch bin bereit/ nicht allein mich zu binden laſſen/ ſondern auch zu Sterben zu Jeruſalem/ vmb des Namens willen/ des HErrn JEſu. Mit dem woͤrtlein aber/ Auffge- opffert/ ſiehet er auff die libationes im alten Teſtament/ da man etwas zubekrefftigen/ im opfern ausgegoſſen. Nun iſt vns/ lieben Chriſten/ auch geſetzt/ nicht zwey oder dreymahl/ da es denn zu endern vnd verbeſſern wehre/ ſondern nur Einmahl zu ſterben/ Hebreor. 9. Jn dem wir hier keine bleibende Statt haben/ Hebreor. 13. ſondern al- lezeit des Todes gewertig ſein muͤſſen/ Sirach. 10. Auch niemand weis/ ob es nicht GOtt noch vor Abends anders mit jhm machen moͤchte/ Eſai. 38. Denn wie die Fiſche ge- fangen werden mit einem ſchedlichen Hamen/ Vnd die Vo- gel mit einem Stricke/ ſo werden auch die Menſchen be- ruͤckt zur boͤſen zeit/ wenn ſie ploͤtzlich vber ſie fellet/ ſagt der Prediger Salomon am 9. Cap. Daher der Chriſtliche Poët ſchreibet: Mors certa eſt, incerta dies, modus, horaq̀; mortis, Conſulat ergo animæ, qui ſapit, ipſe ſuæ. Das iſt: Gwis iſt der Tod/ Vngwis der Tag/ Stund vnd weis Niemand wiſſen mag: Drumb wer recht vorſichtig wil ſein/ Der bdenck ſein Sehl/ vnd ſchick ſich drein. Al-

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Zitationshilfe: Friese, Abraham: Disce mori Paulinum. Liegnitz, 1618, S. [14]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524989/14>, abgerufen am 22.11.2024.