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Heinitz, Samuel: Analysai [gr.] Hentznerianum. Oels, 1623.

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Ehrenpredigt.

Denn I. heist aualusai, von Banden vnnd StrickenA'nalusai
heist I.
Von Banden
vnd Stricken
aufflösen.

Auffgelöset zu werden. Daher sichs hier also schleist:
Niemandt begehret Auffgelöset zu sein/ denn nur der ge-
bunden vnd bestricket ist.

Paulus der Heyl. Apostel begehret Auffgelöset zu sein.
Darumb wird Paulus der H. Ap. gebunden gewesen sein:
Mit was für Stricken aber? Laqueis corporalibus &
spiritualib.
mit Leiblichen vnnd Geistlichen: Begehret
demnach von denselben Auffgelöset zu sein/ das ist durch
den Zeitlichen todt von allerley jammer vnnd elend/ von
Geistlicher vnd Leiblicher not errettet zu sein/ ja von seines
eygenen Leibes stricken entlediget zu werden. Mit einem
Wort: Er begehret selig Zusterben. Daher man den todt
recht analusin nennet/ eine Loßmachung der Seelen vom
Leibe/ vnd des Leibes von der Seelen.

II. analusai heist Absegeln/ Abschiffen/ wenn dieII.
Absegeln/
Abschiffen.

Schiffleute/ jhre angebundene Schiffe loß machen/ vnd
darvon Schiffen vnd Segeln. Also begehret S. Paulus
auß dieser bösen Welt/ als auß dem vngestümen Meer
vnzehlicher Trübsalen/ durch den Zeitlichen todt zuschiffen
vnd zu kommen/ zum Port der Ewigen Ruhe vnd Selig-
keit/ vnd in alle Ewige Ewigkeit bey seinem HERREN
Christo zu sein. Denn denselbigen von Angesicht zu An-
gesicht zuschawen/ vnd mit jhm in Ewigkeit zu herrschen/
brandte er für grosser Liebe/ vnd hielte es weit besser/ als
hier Leben. Denn deine Gütte ist besser denn Leben/ sagetPs. 63. v. 4.
David/ Psalm. 36.

III. A'nalusai heist Außspannen/ wenn die FuhrleuteIII.
Außspannen.

Roß vnd Wagen außspannen/ da die müden Pferde gerne
zum Stalle gehen/ vnd der Fuhrmann ins Wirtshauß/
darinnen sich zu erquicken vnnd zu ruhen: Also begehret

S. Paulus.
B
Ehꝛenpꝛedigt.

Denn I. heiſt αὐαλῦσαι, von Banden vnnd StrickenΑ᾽ναλῦσαι
heiſt I.
Von Banden
vnd Stricken
auffloͤſen.

Auffgeloͤſet zu werden. Daher ſichs hier alſo ſchleiſt:
Niemandt begehret Auffgeloͤſet zu ſein/ denn nur der ge-
bunden vnd beſtricket iſt.

Paulus der Heyl. Apoſtel begehꝛet Auffgeloͤſet zu ſein.
Darumb wird Paulus der H. Ap. gebunden geweſen ſein:
Mit was fuͤr Stricken aber? Laqueis corporalibus &
ſpiritualib.
mit Leiblichen vnnd Geiſtlichen: Begehret
demnach von denſelben Auffgeloͤſet zu ſein/ das iſt durch
den Zeitlichen todt von allerley jammer vnnd elend/ von
Geiſtlicher vnd Leiblicher not erꝛettet zu ſein/ ja von ſeines
eygenen Leibes ſtricken entlediget zu werden. Mit einem
Wort: Er begehret ſelig Zuſterben. Daher man den todt
recht ἀνάλυσιν nennet/ eine Loßmachung der Seelen vom
Leibe/ vnd des Leibes von der Seelen.

II. ναλῦσαι heiſt Abſegeln/ Abſchiffen/ wenn dieII.
Abſegeln/
Abſchiffen.

Schiffleute/ jhre angebundene Schiffe loß machen/ vnd
darvon Schiffen vnd Segeln. Alſo begehret S. Paulus
auß dieſer boͤſen Welt/ als auß dem vngeſtuͤmen Meer
vnzehlicher Truͤbſalen/ durch den Zeitlichen todt zuſchiffen
vnd zu kommen/ zum Port der Ewigen Ruhe vnd Selig-
keit/ vnd in alle Ewige Ewigkeit bey ſeinem HERREN
Chriſto zu ſein. Denn denſelbigen von Angeſicht zu An-
geſicht zuſchawen/ vnd mit jhm in Ewigkeit zu herꝛſchen/
brandte er fuͤr groſſer Liebe/ vnd hielte es weit beſſer/ als
hier Leben. Denn deine Guͤtte iſt beſſer denn Leben/ ſagetPſ. 63. v. 4.
David/ Pſalm. 36.

III. Α᾽ναλῦσαι heiſt Außſpannen/ wenn die FuhrleuteIII.
Außſpannen.

Roß vñ Wagen außſpannen/ da die muͤden Pferde gerne
zum Stalle gehen/ vnd der Fuhrmann ins Wirtshauß/
darinnen ſich zu erquicken vnnd zu ruhen: Alſo begehret

S. Paulus.
B
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[[9]/0009] Ehꝛenpꝛedigt. Denn I. heiſt αὐαλῦσαι, von Banden vnnd Stricken Auffgeloͤſet zu werden. Daher ſichs hier alſo ſchleiſt: Niemandt begehret Auffgeloͤſet zu ſein/ denn nur der ge- bunden vnd beſtricket iſt. Α᾽ναλῦσαι heiſt I. Von Banden vnd Stricken auffloͤſen. Paulus der Heyl. Apoſtel begehꝛet Auffgeloͤſet zu ſein. Darumb wird Paulus der H. Ap. gebunden geweſen ſein: Mit was fuͤr Stricken aber? Laqueis corporalibus & ſpiritualib. mit Leiblichen vnnd Geiſtlichen: Begehret demnach von denſelben Auffgeloͤſet zu ſein/ das iſt durch den Zeitlichen todt von allerley jammer vnnd elend/ von Geiſtlicher vnd Leiblicher not erꝛettet zu ſein/ ja von ſeines eygenen Leibes ſtricken entlediget zu werden. Mit einem Wort: Er begehret ſelig Zuſterben. Daher man den todt recht ἀνάλυσιν nennet/ eine Loßmachung der Seelen vom Leibe/ vnd des Leibes von der Seelen. II. ἀναλῦσαι heiſt Abſegeln/ Abſchiffen/ wenn die Schiffleute/ jhre angebundene Schiffe loß machen/ vnd darvon Schiffen vnd Segeln. Alſo begehret S. Paulus auß dieſer boͤſen Welt/ als auß dem vngeſtuͤmen Meer vnzehlicher Truͤbſalen/ durch den Zeitlichen todt zuſchiffen vnd zu kommen/ zum Port der Ewigen Ruhe vnd Selig- keit/ vnd in alle Ewige Ewigkeit bey ſeinem HERREN Chriſto zu ſein. Denn denſelbigen von Angeſicht zu An- geſicht zuſchawen/ vnd mit jhm in Ewigkeit zu herꝛſchen/ brandte er fuͤr groſſer Liebe/ vnd hielte es weit beſſer/ als hier Leben. Denn deine Guͤtte iſt beſſer denn Leben/ ſaget David/ Pſalm. 36. II. Abſegeln/ Abſchiffen. Pſ. 63. v. 4. III. Α᾽ναλῦσαι heiſt Außſpannen/ wenn die Fuhrleute Roß vñ Wagen außſpannen/ da die muͤden Pferde gerne zum Stalle gehen/ vnd der Fuhrmann ins Wirtshauß/ darinnen ſich zu erquicken vnnd zu ruhen: Alſo begehret S. Paulus. III. Außſpannen. B

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Zitationshilfe: Heinitz, Samuel: Analysai [gr.] Hentznerianum. Oels, 1623, S. [9]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524801/9>, abgerufen am 24.11.2024.