Butschky, Samuel: Aureus Christianorum thesaurus Cum Aerario. Oels, 1617.Christliche Leichpredigt. beschlagen/ mit Blech/ Eysen vnd dergleichen zu vorwah-ren/ damit es desto lenger wehret/ vnnd widerhelt/ auch das der Schatz desto gewisser darinnen verwahret sey: Ein Christen mensch/ sol inn Creutz vnnd Vnglück/ wol beschlagen sein/ das er auff einen schlechten Puff nichts gebe/ sondern fest widerhalte/ Sintemal wir alle wissen/ Das wir durch viel Trübsall ins Reich GOttes eingehen müssen. Es sol auch ein Mensch in seinem Glück sich nicht vberheben/ sondern gedencken/ das sichs bald ändern kan/ Denn es recht heist/ wie Ovidius saget: Paßibus ambiguis fortuna volubilis errat, Kompt nun einer inn der Leute vorachtung/ auß NeidtEffectus schaden C iij
Chriſtliche Leichpredigt. beſchlagen/ mit Blech/ Eyſen vnd dergleichen zu vorwah-ren/ damit es deſto lenger wehret/ vnnd widerhelt/ auch das der Schatz deſto gewiſſer darinnen verwahret ſey: Ein Chriſten menſch/ ſol inn Creutz vnnd Vngluͤck/ wol beſchlagen ſein/ das er auff einen ſchlechten Puff nichts gebe/ ſondern feſt widerhalte/ Sintemal wir alle wiſſen/ Das wir durch viel Truͤbſall ins Reich GOttes eingehen müſſen. Es ſol auch ein Menſch in ſeinem Gluͤck ſich nicht vberheben/ ſondern gedencken/ das ſichs bald aͤndern kan/ Denn es recht heiſt/ wie Ovidius ſaget: Paßibus ambiguis fortuna volubilis errat, Kompt nun einer inn der Leute vorachtung/ auß NeidtEffectus ſchaden C iij
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Chriſtliche Leichpredigt.
beſchlagen/ mit Blech/ Eyſen vnd dergleichen zu vorwah-
ren/ damit es deſto lenger wehret/ vnnd widerhelt/ auch
das der Schatz deſto gewiſſer darinnen verwahret ſey:
Ein Chriſten menſch/ ſol inn Creutz vnnd Vngluͤck/ wol
beſchlagen ſein/ das er auff einen ſchlechten Puff nichts
gebe/ ſondern feſt widerhalte/ Sintemal wir alle wiſſen/
Das wir durch viel Truͤbſall ins Reich GOttes eingehen
müſſen. Es ſol auch ein Menſch in ſeinem Gluͤck ſich nicht
vberheben/ ſondern gedencken/ das ſichs bald aͤndern kan/
Denn es recht heiſt/ wie Ovidius ſaget:
Paßibus ambiguis fortuna volubilis errat,
Et manet in nullo certa tenaxꝙ́ loco.
Sed modò lœta manet, vultus modò ſumit acerbos,
Et tantùm conſtans in levitate ſuâ est.
Gantz wunderbar vnd ſeltzam iſt
Des Gluckes lauff zu aller friſt/
Drumb traw jhm nicht/ ſieh dich wol für/
Das Vngluͤck ſteht dir fuͤr der Thuͤr.
Kompt nun einer inn der Leute vorachtung/ auß Neidt
vnd Abgunſt/ ey ſo thue er nur/ als wañ jhm nichts darumb
wehre/ dencke inn ſeinem Hertzen/ Fleucht doch auch eine
Muͤcke oder Fliege vmb ein Liecht her/ vnd dencket ſie wil es
außleſchen/ aber ſie kompt offt zu kurtz/ wie gar leicht vnd
geſchwinde kan ſie mit den Fluͤgeln anſtoſſen/ vnd ſich ver-
brennen: Alſo gehet es auch ſolchen Leuten/ die auß ge-
faſtem Neidt/ jemanden wollen ſchaden zufuͤgen/ zu ſpott
vnd ſchanden ſetzen/ breiten ſich weit auß/ vnd vorſuchen mit
jhren trotzigen Worten/ die liechte loh brennende Fackel des
gutten Chꝛlichen Nahmens jhꝛes Nechſten außzuleſchen/
das ſie ſelbſt hierinnen zu ſpott vñ ſchanden gar leicht kom̃en/
vnd was ſie heimlich im Schulde fuͤhꝛen/ mit jhꝛem hoͤchſten
ſchaden
Effectus
hujꝰ cõ-
ſtantiæ.
1.
Alanus.
C iij
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Zitationshilfe: | Butschky, Samuel: Aureus Christianorum thesaurus Cum Aerario. Oels, 1617, S. [21]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524794/21>, abgerufen am 16.07.2024. |