Droschki, Wolfgang: Gaykypikron [gr.] Wider die betrübte bittere TrawerKlage. Leipzig, 1615.Christliche Leichpredigt. rechte Alter. Cicero in officiis nennet Innocentiam,puritatem animi, omnem injuriae illationem abhor- rentem, die vnbefleckte Erbarkeit/ des Gemüts Reinig- keit/ derer hefftig zu wider alle Vngerechtigkeit vnd Boßheit. Seneca sagt: Si scirem omnes homines ignoraturos, & omnes Deos ignoscituros, tamen ni- hil committerem contra honestatem, Wann schon kein Mensch von meinem bösen fürnemen etwas solte erfahren/ wann gleich alle Götter mir es alsbald wol- ten verzeihen/ so wolt ich doch wider Ehr vnd Redligkeit Nonnulli Platoni tri- buunt, cui cum qvidam narraret, ali- qvos esse, qvi maledictis & conviciis ip- sum proscin derent, re- spondit: At ego sic vivam, ut illis non habeatur fi- des.nicht handeln. Zum Socrate kam seiner Freunde ei- ner/ zeigete jhm an/ wie er von einem andern schmehlich vnd vbel außgerichtet würde. Darauff antwortet So- crates: Du wirst etwan nicht recht gehöret haben/ es hat nicht mir gegolten/ denn geziehener Bubenstücke weis ich mich vnbefleckt vnd vnschüldig. Phocilides erinnert/ man solle allewege Abends/ ehe man schlaffen gehe/ zuvor eine ratiocination oder rechnung bey jhm anstellen/ wo man den Tag vber gewesen/ was man ver- bracht vnd gethan/ sey es gut vnd recht gewesen/ solle mans jhme gefallen lassen/ vnd weiter verbringen: sey es arg vnd schedlich gewesen/ solle man es selber straffen/ hassen/ vnd hinfürder lassen. Vom Römischen Fabri- cio hat man pflegen zu rühmen/ so vnmöglich es were/ daß die Sonne jhren Lauff könte endern/ so vnmöglich were es auch/ daß Fabricius etwas/ contra honestatem, wider die Erbarkeit solte beginnen. Vnd Scipio der gewaltige Römische Kriegefürst/ da er von M. Naevio hart angeklaget wurde/ antwortet er nichts als diß: Heut ist der Jahrstag/ da wir Sieg vnd Vberwindung wider
Chriſtliche Leichpredigt. rechte Alter. Cicero in officiis nennet Innocentiam,puritatem animi, omnem injuriæ illationem abhor- rentem, die vnbefleckte Erbarkeit/ des Gemuͤts Reinig- keit/ derer hefftig zu wider alle Vngerechtigkeit vnd Boßheit. Seneca ſagt: Si ſcirem omnes homines ignoraturos, & omnes Deos ignoſcituros, tamen ni- hil committerem contra honeſtatem, Wann ſchon kein Menſch von meinem boͤſen fuͤrnemen etwas ſolte erfahren/ wann gleich alle Goͤtter mir es alsbald wol- ten verzeihen/ ſo wolt ich doch wider Ehr vnd Redligkeit Nonnulli Platoni tri- buunt, cui cum qvidam narraret, ali- qvos eſſe, qvi maledictis & conviciis ip- ſum proſcin derent, re- ſpondit: At ego ſic vivam, ut illis non habeatur fi- des.nicht handeln. Zum Socrate kam ſeiner Freunde ei- ner/ zeigete jhm an/ wie er von einem andern ſchmehlich vnd vbel außgerichtet wuͤrde. Darauff antwortet So- crates: Du wirſt etwan nicht recht gehoͤret haben/ es hat nicht mir gegolten/ denn geziehener Bubenstuͤcke weis ich mich vnbefleckt vnd vnſchuͤldig. Phocilides erinnert/ man ſolle allewege Abends/ ehe man ſchlaffen gehe/ zuvor eine ratiocination oder rechnung bey jhm anſtellen/ wo man den Tag vber geweſen/ was man ver- bracht vnd gethan/ ſey es gut vnd recht geweſen/ ſolle mans jhme gefallen laſſen/ vnd weiter verbringen: ſey es arg vnd ſchedlich geweſen/ ſolle man es ſelber ſtraffen/ haſſen/ vnd hinfuͤrder laſſen. Vom Roͤmiſchen Fabri- cio hat man pflegen zu ruͤhmen/ ſo vnmoͤglich es were/ daß die Sonne jhren Lauff koͤnte endern/ ſo vnmoͤglich were es auch/ daß Fabricius etwas/ contra honeſtatem, wider die Erbarkeit ſolte beginnen. Vnd Scipio der gewaltige Roͤmiſche Kriegefuͤrſt/ da er von M. Nævio hart angeklaget wurde/ antwortet er nichts als diß: Heut iſt der Jahrstag/ da wir Sieg vnd Vberwindung wider
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Chriſtliche Leichpredigt.
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rentem, die vnbefleckte Erbarkeit/ des Gemuͤts Reinig-
keit/ derer hefftig zu wider alle Vngerechtigkeit vnd
Boßheit. Seneca ſagt: Si ſcirem omnes homines
ignoraturos, & omnes Deos ignoſcituros, tamen ni-
hil committerem contra honeſtatem, Wann ſchon
kein Menſch von meinem boͤſen fuͤrnemen etwas ſolte
erfahren/ wann gleich alle Goͤtter mir es alsbald wol-
ten verzeihen/ ſo wolt ich doch wider Ehr vnd Redligkeit
nicht handeln. Zum Socrate kam ſeiner Freunde ei-
ner/ zeigete jhm an/ wie er von einem andern ſchmehlich
vnd vbel außgerichtet wuͤrde. Darauff antwortet So-
crates: Du wirſt etwan nicht recht gehoͤret haben/ es
hat nicht mir gegolten/ denn geziehener Bubenstuͤcke
weis ich mich vnbefleckt vnd vnſchuͤldig. Phocilides
erinnert/ man ſolle allewege Abends/ ehe man ſchlaffen
gehe/ zuvor eine ratiocination oder rechnung bey jhm
anſtellen/ wo man den Tag vber geweſen/ was man ver-
bracht vnd gethan/ ſey es gut vnd recht geweſen/ ſolle
mans jhme gefallen laſſen/ vnd weiter verbringen: ſey
es arg vnd ſchedlich geweſen/ ſolle man es ſelber ſtraffen/
haſſen/ vnd hinfuͤrder laſſen. Vom Roͤmiſchen Fabri-
cio hat man pflegen zu ruͤhmen/ ſo vnmoͤglich es were/
daß die Sonne jhren Lauff koͤnte endern/ ſo vnmoͤglich
were es auch/ daß Fabricius etwas/ contra honeſtatem,
wider die Erbarkeit ſolte beginnen. Vnd Scipio der
gewaltige Roͤmiſche Kriegefuͤrſt/ da er von M. Nævio
hart angeklaget wurde/ antwortet er nichts als diß:
Heut iſt der Jahrstag/ da wir Sieg vnd Vberwindung
wider
Nonnulli
Platoni tri-
buunt, cui
cum qvidam
narraret, ali-
qvos eſſe, qvi
maledictis &
conviciis ip-
ſum proſcin
derent, re-
ſpondit: At
ego ſic vivã,
ut illis non
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Zitationshilfe: | Droschki, Wolfgang: Gaykypikron [gr.] Wider die betrübte bittere TrawerKlage. Leipzig, 1615, S. 10. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524584/14>, abgerufen am 16.07.2024. |