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Goltz, Joachim: Christliche Leichpredigt. Frankfurt (Oder)., 1597.

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I.

Fürß erste/ hat der Herr diß sein geschrey gericht/
auff die weissagung der Propheten/ welche von dieser de-
sertion
zuuor verkündiget vnd angesagt hatten/ das Mes-
sias
solte vnd muste ein kleine zeit von Gott verlassen wer-
den. Psal. 8. Psal. 22. Es müste alles vollendet werden/
was geschrieben ist/ durch die Propheten von des Mensch-
en Son/ Luce 18. Darumb hats auch an diesem stück nicht
mangeln müssen.

II.

Fürß ander/ hat der Herr diß elend geschrey vberlaut
ergehen lassen/ vmb der zukünfftigen Ketzer willen/ welche
die ware Menschliche Natur/ vnnd derselbigen wesentliche
Eygenschafften in der Person des Herrn leugnen vnnd
verneinen/ vnnd sagen wolten. Ewer Salvator hat gleich
einen Eysern vnd Stälern Leib gehabt/ der keine wehtage
vnd schmertzen in seinem Leyden entfunden vnd fülen kön-
nen/ vnd darmit were vns ein grosser Seelen trost entgan-
gen/ wenn nicht Christvs selber auch vnser angst vnd not
gekostet hette vnd derwegen/ desto besser mitleiden haben kön
de/ wenn wir Vnglück vnd noth leiden/ Ebre. 5. Es haben
sich Ketzer funden/ welche vns diesen hohen Trost gar zu
Wasser machen wollen/ als Manes vnd sein Anhang/ ha-
ben Gottßlästerlich fürgeben dürffen/ Christvs hette nit
wares Menschliches Wesen/ sondern allein Menschlichen
schein vnd gestalt angenomen/ da doch die Schrifft spricht
Joh. 1. Verbum Caro factum est, & habitavit in nobis,
Ebr.
2. Er muste aller ding seinen Brüdern gleich werden/
auff das er barmhertzig würde/ denn darin er gelitten hat/
vnd versucht ist/ kan er helffen/ denen die versucht werden.
Der Ketzer Marcion hat gelert/ das Christvs nicht war-
hafftig in seinem Fleisch gelitten/ angst vnd schmertzen ge-

fület/
B iij

I.

Fuͤrß erſte/ hat der Herr diß ſein geſchrey gericht/
auff die weiſſagung der Propheten/ welche von dieſer de-
ſertion
zuuor verkuͤndiget vnd angeſagt hatten/ das Meſ-
ſias
ſolte vnd muſte ein kleine zeit von Gott verlaſſen wer-
den. Pſal. 8. Pſal. 22. Es muͤſte alles vollendet werden/
was geſchrieben iſt/ durch die Propheten von des Menſch-
en Son/ Luce 18. Darumb hats auch an dieſem ſtuͤck nicht
mangeln muͤſſen.

II.

Fuͤrß ander/ hat der Herr diß elend geſchrey vberlaut
ergehen laſſen/ vmb der zukuͤnfftigen Ketzer willen/ welche
die ware Menſchliche Natur/ vnnd derſelbigen weſentliche
Eygenſchafften in der Perſon des Herrn leugnen vnnd
verneinen/ vnnd ſagen wolten. Ewer Salvator hat gleich
einen Eyſern vnd Staͤlern Leib gehabt/ der keine wehtage
vnd ſchmertzen in ſeinem Leyden entfunden vnd fuͤlen koͤn-
nen/ vnd darmit were vns ein groſſer Seelen troſt entgan-
gen/ wenn nicht Christvs ſelber auch vnſer angſt vnd not
gekoſtet hette vnd derwegen/ deſto beſſer mitleiden haben koͤn
de/ wenn wir Vngluͤck vnd noth leiden/ Ebre. 5. Es haben
ſich Ketzer funden/ welche vns dieſen hohen Troſt gar zu
Waſſer machen wollen/ als Manes vnd ſein Anhang/ ha-
ben Gottßlaͤſterlich fuͤrgeben duͤrffen/ Christvs hette nit
wares Menſchliches Weſen/ ſondern allein Menſchlichen
ſchein vnd geſtalt angenomen/ da doch die Schrifft ſpricht
Joh. 1. Verbum Caro factum eſt, & habitavit in nobis,
Ebr.
2. Er muſte aller ding ſeinen Bruͤdern gleich werden/
auff das er barmhertzig wuͤrde/ denn darin er gelitten hat/
vnd verſucht iſt/ kan er helffen/ denen die verſucht werden.
Der Ketzer Marcion hat gelert/ das Christvs nicht war-
hafftig in ſeinem Fleiſch gelitten/ angſt vnd ſchmertzen ge-

fuͤlet/
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[[13]/0013] I. Fuͤrß erſte/ hat der Herr diß ſein geſchrey gericht/ auff die weiſſagung der Propheten/ welche von dieſer de- ſertion zuuor verkuͤndiget vnd angeſagt hatten/ das Meſ- ſias ſolte vnd muſte ein kleine zeit von Gott verlaſſen wer- den. Pſal. 8. Pſal. 22. Es muͤſte alles vollendet werden/ was geſchrieben iſt/ durch die Propheten von des Menſch- en Son/ Luce 18. Darumb hats auch an dieſem ſtuͤck nicht mangeln muͤſſen. II. Fuͤrß ander/ hat der Herr diß elend geſchrey vberlaut ergehen laſſen/ vmb der zukuͤnfftigen Ketzer willen/ welche die ware Menſchliche Natur/ vnnd derſelbigen weſentliche Eygenſchafften in der Perſon des Herrn leugnen vnnd verneinen/ vnnd ſagen wolten. Ewer Salvator hat gleich einen Eyſern vnd Staͤlern Leib gehabt/ der keine wehtage vnd ſchmertzen in ſeinem Leyden entfunden vnd fuͤlen koͤn- nen/ vnd darmit were vns ein groſſer Seelen troſt entgan- gen/ wenn nicht Christvs ſelber auch vnſer angſt vnd not gekoſtet hette vñ derwegen/ deſto beſſer mitleiden haben koͤn de/ wenn wir Vngluͤck vnd noth leiden/ Ebre. 5. Es haben ſich Ketzer funden/ welche vns dieſen hohen Troſt gar zu Waſſer machen wollen/ als Manes vnd ſein Anhang/ ha- ben Gottßlaͤſterlich fuͤrgeben duͤrffen/ Christvs hette nit wares Menſchliches Weſen/ ſondern allein Menſchlichen ſchein vnd geſtalt angenomen/ da doch die Schrifft ſpricht Joh. 1. Verbum Caro factum eſt, & habitavit in nobis, Ebr. 2. Er muſte aller ding ſeinen Bruͤdern gleich werden/ auff das er barmhertzig wuͤrde/ denn darin er gelitten hat/ vnd verſucht iſt/ kan er helffen/ denen die verſucht werden. Der Ketzer Marcion hat gelert/ das Christvs nicht war- hafftig in ſeinem Fleiſch gelitten/ angſt vnd ſchmertzen ge- fuͤlet/ B iij

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Zitationshilfe: Goltz, Joachim: Christliche Leichpredigt. Frankfurt (Oder)., 1597, S. [13]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524558/13>, abgerufen am 11.12.2024.