Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Cementarius, Johannes: Ein Christliche Predigt. Tübingen, 1594.

Bild:
<< vorherige Seite

Christliche Predigt/ gehalten
dienern/ das ein ordentlicher/ vnd darzu ein Göttlicher Beruff ist/ wann
er von einer Christlichen Gemein zum Predigampt beruffen würdt: Al-
so ist das auch bey eim Medico ein ordentlicher vnd Göttlicher Beruff/
wann er ein Zeugnus seiner Promotion, Doctorats/ vnd Geschick-
ligkeit hat/ vnnd hernach von eim Keiser/ König/ Fürsten/ gemeiner
Landschafft oder Statt bestellet würdt/ daß er sein Kunst offentlich
practicirn vnd treiben solle. Vnd welche also beruffen seind/ denen ist
zutrawen.

Welche aber sich selber eindringen/ heimlich practicirn/ vnd nie-
mandts jhres thuns vnnd lassens wöllen rechenschafft geben/ die lassen
gemeinlich ein gestanck hinder jhnen/ vnnd vor denen hat sich Roß vnd
Man zuhütten.

Das ander stuck/ so an eim lobwürdigen Artzt zubeden-
cken/ ist die Kunst vnnd Geschickligkeit/ also/ daß er nicht allein muß
ordinarius, sonder auch doctus vnd eruditus sein. Darumb redt
auch Syrach von einem solchen Artzt vnd Menschen/ dem Gott
die Kunst der Artzney gegeben hat.
Welche einer als-
dann erlangen kan/ wann er fleissig studirt/ vnd gelehrte Leut hört: wann
er sich in Sprachen übet: wann er die Arabische/ Griechische/ vnd La-
teinische Autores vnd Scribentes/ neben seiner Philosophia fleissig li-
set: wann er sich zu gelehrten vnd verständigen Leutten helt/ jhre Practi-
cken sihet/ vnd bey denen wohnet/ welche schon/ wie man sagt/ ettliche
Spittäl geleeret/ vnd nicht weniger Kirchhöfe gefüllt haben: wann er
den Sachen selber fleissig nachsuchet vnnd trachtet. Sonderlich aber/
wann er sich der Forcht Gottes befleißt/ führt ein Gottseligen Wandel/
vnd rüfft Gott vmb sein Segen vnd Gedeien an. Dann fleissig gebetet/
ist halb gestudiert. Welche sich also erzeigen/ die werden kunstreiche vnd
gelehrte Leut/ denen kan man auch trawen. Welche aber nichts gestu-
diert/ weder in Künsten noch Sprachen/ haben bey verständigen Leu-
ten nicht gewohnet/ haben darzu ein Gottloses Leben geführet/ die blei-
ben grobe Idioten. Vnd deren mag man wol müssig gehen/ es wölle sich
dann einer selbs mutwilliger weiß in die eusserste gefahr seines Lebens
stürtzen.

Was dann betrifft die Apotecker/ die der Medicorum vnd
Doctorum andere Hand sein/ sagt er von denselbigen also: Vnd der

Apo-

Chriſtliche Predigt/ gehalten
dienern/ das ein ordentlicher/ vñ darzu ein Goͤttlicher Beruff iſt/ wann
er von einer Chriſtlichen Gemein zum Predigampt beruffen wuͤrdt: Al-
ſo iſt das auch bey eim Medico ein ordentlicher vnd Goͤttlicher Beruff/
wann er ein Zeugnus ſeiner Promotion, Doctorats/ vnd Geſchick-
ligkeit hat/ vnnd hernach von eim Keiſer/ Koͤnig/ Fuͤrſten/ gemeiner
Landſchafft oder Statt beſtellet wuͤrdt/ daß er ſein Kunſt offentlich
practicirn vnd treiben ſolle. Vnd welche alſo beruffen ſeind/ denen iſt
zutrawen.

Welche aber ſich ſelber eindringen/ heimlich practicirn/ vnd nie-
mandts jhres thuns vnnd laſſens woͤllen rechenſchafft geben/ die laſſen
gemeinlich ein geſtanck hinder jhnen/ vnnd vor denen hat ſich Roß vnd
Man zuhuͤtten.

Das ander ſtuck/ ſo an eim lobwuͤrdigen Artzt zubeden-
cken/ iſt die Kunſt vnnd Geſchickligkeit/ alſo/ daß er nicht allein muß
ordinarius, ſonder auch doctus vnd eruditus ſein. Darumb redt
auch Syrach von einem ſolchen Artzt vnd Menſchen/ dem Gott
die Kunſt der Artzney gegeben hat.
Welche einer als-
dann erlangen kan/ wann er fleiſſig ſtudirt/ vñ gelehrte Leut hoͤrt: wann
er ſich in Sprachen uͤbet: wann er die Arabiſche/ Griechiſche/ vnd La-
teiniſche Autores vnd Scribentes/ neben ſeiner Philoſophia fleiſſig li-
ſet: wann er ſich zu gelehrten vnd verſtaͤndigen Leutten helt/ jhꝛe Practi-
cken ſihet/ vnd bey denen wohnet/ welche ſchon/ wie man ſagt/ ettliche
Spittaͤl geleeret/ vnd nicht weniger Kirchhoͤfe gefuͤllt haben: wann er
den Sachen ſelber fleiſſig nachſuchet vnnd trachtet. Sonderlich aber/
wann er ſich der Forcht Gottes befleißt/ fuͤhrt ein Gottſeligen Wandel/
vnd ruͤfft Gott vmb ſein Segen vnd Gedeien an. Dann fleiſſig gebetet/
iſt halb geſtudiert. Welche ſich alſo erzeigen/ die werden kunſtreiche vnd
gelehrte Leut/ denen kan man auch trawen. Welche aber nichts geſtu-
diert/ weder in Kuͤnſten noch Sprachen/ haben bey verſtaͤndigen Leu-
ten nicht gewohnet/ haben darzu ein Gottloſes Leben gefuͤhret/ die blei-
ben grobe Idioten. Vnd deren mag man wol muͤſſig gehen/ es woͤlle ſich
dann einer ſelbs mutwilliger weiß in die euſſerſte gefahr ſeines Lebens
ſtuͤrtzen.

Was dann betrifft die Apotecker/ die der Medicorum vnd
Doctorum andere Hand ſein/ ſagt er von denſelbigen alſo: Vnd der

Apo-
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div n="2">
          <div type="fsMainPart" n="3">
            <div n="4">
              <p><pb facs="#f0020" n="18"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Chri&#x017F;tliche Predigt/ gehalten</hi></fw><lb/>
dienern/ das ein ordentlicher/ vn&#x0303; darzu ein Go&#x0364;ttlicher Beruff i&#x017F;t/ wann<lb/>
er von einer Chri&#x017F;tlichen Gemein zum Predigampt beruffen wu&#x0364;rdt: Al-<lb/>
&#x017F;o i&#x017F;t das auch bey eim <hi rendition="#aq">Medico</hi> ein ordentlicher vnd Go&#x0364;ttlicher Beruff/<lb/>
wann er ein Zeugnus &#x017F;einer <hi rendition="#aq">Promotion, Doctorats/</hi> vnd Ge&#x017F;chick-<lb/>
ligkeit hat/ vnnd hernach von eim Kei&#x017F;er/ Ko&#x0364;nig/ Fu&#x0364;r&#x017F;ten/ gemeiner<lb/>
Land&#x017F;chafft oder Statt be&#x017F;tellet wu&#x0364;rdt/ daß er &#x017F;ein Kun&#x017F;t offentlich<lb/>
practicirn vnd treiben &#x017F;olle. Vnd welche al&#x017F;o beruffen &#x017F;eind/ denen i&#x017F;t<lb/>
zutrawen.</p><lb/>
              <p>Welche aber &#x017F;ich &#x017F;elber eindringen/ heimlich practicirn/ vnd nie-<lb/>
mandts jhres thuns vnnd la&#x017F;&#x017F;ens wo&#x0364;llen rechen&#x017F;chafft geben/ die la&#x017F;&#x017F;en<lb/>
gemeinlich ein ge&#x017F;tanck hinder jhnen/ vnnd vor denen hat &#x017F;ich Roß vnd<lb/>
Man zuhu&#x0364;tten.</p><lb/>
              <p><hi rendition="#fr">Das ander &#x017F;tuck/</hi> &#x017F;o an eim lobwu&#x0364;rdigen Artzt zubeden-<lb/>
cken/ i&#x017F;t die Kun&#x017F;t vnnd Ge&#x017F;chickligkeit/ al&#x017F;o/ daß er nicht allein muß<lb/><hi rendition="#aq">ordinarius,</hi> &#x017F;onder auch <hi rendition="#aq">doctus</hi> vnd <hi rendition="#aq">eruditus</hi> &#x017F;ein. Darumb redt<lb/>
auch Syrach von einem &#x017F;olchen Artzt vnd Men&#x017F;chen/ <hi rendition="#aq">dem Gott<lb/>
die Kun&#x017F;t der Artzney gegeben hat.</hi> Welche einer als-<lb/>
dann erlangen kan/ wann er flei&#x017F;&#x017F;ig &#x017F;tudirt/ vn&#x0303; gelehrte Leut ho&#x0364;rt<hi rendition="#i">:</hi> wann<lb/>
er &#x017F;ich in Sprachen u&#x0364;bet: wann er die Arabi&#x017F;che/ Griechi&#x017F;che/ vnd La-<lb/>
teini&#x017F;che <hi rendition="#aq">Autores</hi> vnd <hi rendition="#aq">Scribentes/</hi> neben &#x017F;einer <hi rendition="#aq">Philo&#x017F;ophia</hi> flei&#x017F;&#x017F;ig li-<lb/>
&#x017F;et: wann er &#x017F;ich zu gelehrten vnd ver&#x017F;ta&#x0364;ndigen Leutten helt/ jh&#xA75B;e Practi-<lb/>
cken &#x017F;ihet/ vnd bey denen wohnet/ welche &#x017F;chon/ wie man &#x017F;agt/ ettliche<lb/>
Spitta&#x0364;l geleeret/ vnd nicht weniger Kirchho&#x0364;fe gefu&#x0364;llt haben: wann er<lb/>
den Sachen &#x017F;elber flei&#x017F;&#x017F;ig nach&#x017F;uchet vnnd trachtet. Sonderlich aber/<lb/>
wann er &#x017F;ich der Forcht Gottes befleißt/ fu&#x0364;hrt ein Gott&#x017F;eligen Wandel/<lb/>
vnd ru&#x0364;fft Gott vmb &#x017F;ein Segen vnd Gedeien an. Dann flei&#x017F;&#x017F;ig gebetet/<lb/>
i&#x017F;t halb ge&#x017F;tudiert. Welche &#x017F;ich al&#x017F;o erzeigen/ die werden kun&#x017F;treiche vnd<lb/>
gelehrte Leut/ denen kan man auch trawen. Welche aber nichts ge&#x017F;tu-<lb/>
diert/ weder in Ku&#x0364;n&#x017F;ten noch Sprachen/ haben bey ver&#x017F;ta&#x0364;ndigen Leu-<lb/>
ten nicht gewohnet/ haben darzu ein Gottlo&#x017F;es Leben gefu&#x0364;hret/ die blei-<lb/>
ben grobe Idioten. Vnd deren mag man wol mu&#x0364;&#x017F;&#x017F;ig gehen/ es wo&#x0364;lle &#x017F;ich<lb/>
dann einer &#x017F;elbs mutwilliger weiß in die eu&#x017F;&#x017F;er&#x017F;te gefahr &#x017F;eines Lebens<lb/>
&#x017F;tu&#x0364;rtzen.</p><lb/>
              <p><hi rendition="#fr">Was dann</hi> betrifft die Apotecker/ die der <hi rendition="#aq">Medicorum</hi> vnd<lb/><hi rendition="#aq">Doctorum</hi> andere Hand &#x017F;ein/ &#x017F;agt er von den&#x017F;elbigen al&#x017F;o: <hi rendition="#fr">Vnd der</hi><lb/>
<fw place="bottom" type="catch"><hi rendition="#fr">Apo-</hi></fw><lb/></p>
            </div>
          </div>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[18/0020] Chriſtliche Predigt/ gehalten dienern/ das ein ordentlicher/ vñ darzu ein Goͤttlicher Beruff iſt/ wann er von einer Chriſtlichen Gemein zum Predigampt beruffen wuͤrdt: Al- ſo iſt das auch bey eim Medico ein ordentlicher vnd Goͤttlicher Beruff/ wann er ein Zeugnus ſeiner Promotion, Doctorats/ vnd Geſchick- ligkeit hat/ vnnd hernach von eim Keiſer/ Koͤnig/ Fuͤrſten/ gemeiner Landſchafft oder Statt beſtellet wuͤrdt/ daß er ſein Kunſt offentlich practicirn vnd treiben ſolle. Vnd welche alſo beruffen ſeind/ denen iſt zutrawen. Welche aber ſich ſelber eindringen/ heimlich practicirn/ vnd nie- mandts jhres thuns vnnd laſſens woͤllen rechenſchafft geben/ die laſſen gemeinlich ein geſtanck hinder jhnen/ vnnd vor denen hat ſich Roß vnd Man zuhuͤtten. Das ander ſtuck/ ſo an eim lobwuͤrdigen Artzt zubeden- cken/ iſt die Kunſt vnnd Geſchickligkeit/ alſo/ daß er nicht allein muß ordinarius, ſonder auch doctus vnd eruditus ſein. Darumb redt auch Syrach von einem ſolchen Artzt vnd Menſchen/ dem Gott die Kunſt der Artzney gegeben hat. Welche einer als- dann erlangen kan/ wann er fleiſſig ſtudirt/ vñ gelehrte Leut hoͤrt: wann er ſich in Sprachen uͤbet: wann er die Arabiſche/ Griechiſche/ vnd La- teiniſche Autores vnd Scribentes/ neben ſeiner Philoſophia fleiſſig li- ſet: wann er ſich zu gelehrten vnd verſtaͤndigen Leutten helt/ jhꝛe Practi- cken ſihet/ vnd bey denen wohnet/ welche ſchon/ wie man ſagt/ ettliche Spittaͤl geleeret/ vnd nicht weniger Kirchhoͤfe gefuͤllt haben: wann er den Sachen ſelber fleiſſig nachſuchet vnnd trachtet. Sonderlich aber/ wann er ſich der Forcht Gottes befleißt/ fuͤhrt ein Gottſeligen Wandel/ vnd ruͤfft Gott vmb ſein Segen vnd Gedeien an. Dann fleiſſig gebetet/ iſt halb geſtudiert. Welche ſich alſo erzeigen/ die werden kunſtreiche vnd gelehrte Leut/ denen kan man auch trawen. Welche aber nichts geſtu- diert/ weder in Kuͤnſten noch Sprachen/ haben bey verſtaͤndigen Leu- ten nicht gewohnet/ haben darzu ein Gottloſes Leben gefuͤhret/ die blei- ben grobe Idioten. Vnd deren mag man wol muͤſſig gehen/ es woͤlle ſich dann einer ſelbs mutwilliger weiß in die euſſerſte gefahr ſeines Lebens ſtuͤrtzen. Was dann betrifft die Apotecker/ die der Medicorum vnd Doctorum andere Hand ſein/ ſagt er von denſelbigen alſo: Vnd der Apo-

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/524472
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/524472/20
Zitationshilfe: Cementarius, Johannes: Ein Christliche Predigt. Tübingen, 1594, S. 18. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524472/20>, abgerufen am 27.11.2024.