Cementarius, Johannes: Ein Christliche Predigt. Tübingen, 1594.Christliche Predigt/ gehalten höhet/ vnnd groß gemacht werden bey Fürsten vndHerrn. Dann es ist nicht ein solche Kunst/ die allein in contemplatio- Was ist es dann wunder/ daß die Artzt vmb jhrer Kunst vnd Sonderlich aber sagt Syrach/ sey die Kunst der Artzney Hand
Chriſtliche Predigt/ gehalten hoͤhet/ vnnd groß gemacht werden bey Fuͤrſten vndHerꝛn. Dann es iſt nicht ein ſolche Kunſt/ die allein in contemplatio- Was iſt es dann wunder/ daß die Artzt vmb jhꝛer Kunſt vnd Sonderlich aber ſagt Syrach/ ſey die Kunſt der Artzney Hand
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Chriſtliche Predigt/ gehalten
hoͤhet/ vnnd groß gemacht werden bey Fuͤrſten vnd
Herꝛn.
Dann es iſt nicht ein ſolche Kunſt/ die allein in contemplatio-
ne berhuete/ ſonder dardurch wuͤrdt Land vnnd Leutten/ Koͤnig vnd
Keiſern/ Fuͤrſten vnd Herꝛn/ gedient/ gerahten/ vnd geholffen/ nicht an
Haab vnd Guͤttern/ ſonder am Leib/ ja bißweilen auch am Leben.
Was iſt es dann wunder/ daß die Artzt vmb jhꝛer Kunſt vnd
trewen Dienſt willen/ widerumb Fuͤrſtlich begnadet vnnd begabet wer-
den/ vnd daß es jhnen gehet nach dem Verßlin: Dat Galenus opes,
fuluum dat Bartolus aurum? Dann Geſundtheit iſt ja beſſer/ ſagt
Syrach abermaln cap. 30. denn Gold/ vnd ein geſunder Leib iſt beſſer/
dann groſſes Gut. Es iſt kein Reichthumb zuuergleichen einem geſun-
den Leib. Der Tod iſt beſſer/ dann ein ſiech Leben/ oder ſtehte Kranck-
heit: es iſt eben als gute Gericht vor eim Maul/ das nicht eſſen mag/
vnd wie ein Speiß/ ſo man bey eines Todten Grab ſetzet. Daher leſen
wir auch/ als Naeman/ der Feldhauptman des Koͤnigs auß Syrien/
durch Eliſeum den Propheten/ an ſeinem Auſſatz geheilet worden/ wie
freundtlich/ gnaͤdig vnd gutthaͤtig er ſich gegen jhme erzeigt/ vnd jhme
von Silber/ Gold/ Feierkleidern/ vnd dergleichen/ ein ſtattliche Ver-
ehrung gethon/ wa es der Prophet allein hette annemen woͤllen. Was
aber der Prophet nicht haben will/ das iſt ſeim Famulo/ dem Gehaſi/
gut/ darumben er dann auch mit dem Auſſatz geſchlagen worden.
Syrach 30.
2. Reg. 5.
Sonderlich aber ſagt Syrach/ ſey die Kunſt der Artzney
dem Menſchen gegeben/ daß Gott gepreiſet wurde in ſei-
nen Wunderthaten. Es hat Gott von anfang der Welt her vil
Wunder gethon/ darauß man ſein Weißheit/ Allmacht vnnd Barm-
hertzigkeit hat erkennen moͤgen/ fuͤr welche er auch billich ſolle gelobt vnd
gepriſen werden. Als/ daß er Himmel vnd Erden/ Meer vnd Waſſer/
vnd alles/ was darinnen/ gemacht/ vnd erſchaffen/ den Himmel wie ein
Teppich außgebreittet/ das Erdtreich gegruͤndet auff ſeinen Boden/
daß es bleibt jmmer vñ ewiglich. Das Meer erfuͤllt mit groſſen vnd klei-
nen Thieren/ daß es ohne zal wimlet/ wie ſolches Dauid Pſalm. 104.
erzehlet. Jtem/ daß er hernach im Suͤndfluß die Arch Noe/ ſampt ett-
lichen Perſonen/ wunderbarlicher weiß erhalten. Daß er das Volck Jſ-
rael von der Dienſtbarkeit Pharaonis erlediget/ vnd es mit maͤchtiger
Hand
Pſal. 104.
Geneſ. 7.
Exod. 14.
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