Cementarius, Johannes: Ein Christliche Predigt. Tübingen, 1594.bey der Leich Herrn D. Friderici Lagi. für ein Gab Gottes zuerkennen/ daß man auch dieselbige hoch vnd herr-lich halten solle/ vnnd vns nichts irren lassen/ daß ettliche vermeindte Artzneien vom Teuffel herkommen/ vnd von seinen Zauberern vnd Se- gensprechern gebraucht werden. Dann von solcher Artzney redt hie Syrach nicht/ sonder von de- Derowegen auß disem allem zuschliessen/ daß Syrach von solcher Darnach/ vnd weitter/ sagt Syrach: Damit zeigen/ B iij
bey der Leich Herꝛn D. Friderici Lagi. fuͤr ein Gab Gottes zuerkennen/ daß man auch dieſelbige hoch vnd herꝛ-lich halten ſolle/ vnnd vns nichts irꝛen laſſen/ daß ettliche vermeindte Artzneien vom Teuffel herkommen/ vñ von ſeinen Zauberern vnd Se- genſprechern gebraucht werden. Dann von ſolcher Artzney redt hie Syrach nicht/ ſonder von de- Derowegen auß diſem allem zuſchlieſſen/ daß Syrach von ſolcher Darnach/ vnd weitter/ ſagt Syrach: Damit zeigen/ B iij
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bey der Leich Herꝛn D. Friderici Lagi.
fuͤr ein Gab Gottes zuerkennen/ daß man auch dieſelbige hoch vnd herꝛ-
lich halten ſolle/ vnnd vns nichts irꝛen laſſen/ daß ettliche vermeindte
Artzneien vom Teuffel herkommen/ vñ von ſeinen Zauberern vnd Se-
genſprechern gebraucht werden.
Dann von ſolcher Artzney redt hie Syrach nicht/ ſonder von de-
ren/ ſo auß der Erden waͤchßt/ auch von Gott/ vnd auß dem Himmel
kompt/ vnd gegeben wuͤrdt. Gauckleriſche/ Zauberiſche/ vnd Teuffeli-
ſche Artzney aber/ welche mit Woͤrtern/ Segen/ Creutzmachen/ An-
ſprechen/ Warſagen/ vnnd dergleichen verꝛicht werden/ dardurch der
Teuffel/ auß verhengnus GOTtes/ bißweilen vber Land/ hailen kan/
wachſſen nicht von der Erden/ haben auch kein eingepflantzte Krafft
vnd Eigenſchafft etwas im Menſchen/ natuͤrlicher weiß/ zuwuͤrcken/
weil die Dialectici ſagen: Quantitatum per ſenullam eſſe effica-
ciam. So kompt auch ſolche Zauberiſche Kunſt nicht von Gott/ weil er
ja nicht will/ daß man ſein heiligen Namen vnd Wort/ zu vertreibung
der Kranckheitten/ bey Menſchen vnnd Vieh/ auff zauberiſche weiß/
ſonder allein die Hertzen der Menſchen zuerleuchten/ im Glauben zu-
ſtaͤrcken/ mit Hoffnung vnd Liebe anzuzuͤnden/ vnd alſo die rechte Geiſt-
liche Geſundtheit der Seelen/ vnd die ewige Seligkeit in jhnen zu wuͤr-
cken/ gebrauchen ſolle. Ja/ ſo gar iſt ſolche zauberiſche Artzney vnd Se-
genſprecherey Gott entgegen/ daß er 2. Moſ. 22. ſagt: Du ſolt den Zau-
berer nicht leben laſſen. Vnd 3. Moſ. 20. drawet er ſeinem Volck ernſtli-
chen: Wann ſich ein Seel zu den Warſagern vñ Zeichendeuttern wen-
den werde/ ſo woͤlle er ſein Antlitz wider dieſelbige Seel ſetzen/ vnd woͤlle
ſie auß jhrem Volck rotten.
2. Moſ. 22.
3. Moſ. 20.
Derowegen auß diſem allem zuſchlieſſen/ daß Syrach von ſolcher
zauberiſchen Artzney nicht rede/ vnd daher auch nicht woͤlle/ daß man
dieſelbe loben/ oder hoch halten/ ſonder ſie/ als ein Teuffeliſche Kunſt/
verfluchen ſolle.
Darnach/ vnd weitter/ ſagt Syrach: Damit
heileter/ vñ vertreibt die Schmertzen. Vnd kurtz zuuor:
Die Kunſt des Artztes erhoͤhet jhn/ vnd macht jhn
groß bey Fuͤrſten vnnd Herꝛn. Jtem: Er hat ſolche
Kunſt den Menſchen gegeben/ daß er gepreiſet wer-
de in ſeinen Wunderthaten. Es will der weiſe Man ſo vil an-
zeigen/
B iij
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