Brebach, Peter: Christliche Artzt vnd Leichpredigt. Montbéliard, 1614.worden/ daher geschrieben stehet/ fleischlich gesinnet sein/ ist E ij
worden/ daher geſchrieben ſtehet/ fleiſchlich geſinnet ſein/ iſt E ij
<TEI> <text> <body> <div type="fsSermon" n="1"> <div type="fsMainPart" n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0035" n="27"/> worden/ daher geſchrieben ſtehet/ fleiſchlich geſinnet ſein/ iſt<lb/> eine Feindſchafft wider Gott/ an die Roͤm: 8. Das Hertz des<lb/> Menſchen aber iſt zu einer ſchaͤdlichen vergifften Brunquell<lb/> worden/ dauon der HErꝛ/ der Hertzenkuͤndiger Matthej am<note place="right">Matth. 15.</note><lb/> 15. ſpricht/ auß des Menſchen Hertz kommen arge gedancken/<lb/> Mord/ Ehebruch/ Hurerey/ Dieberey/ falſche Zeugnus/ Loͤ-<lb/> ſterung: das ſind die Stuͤck die den Menſchen verunreini-<lb/> gen. Zugeſch weigen/ das Gott der HErꝛ bald im erſten Buch<lb/> Moſis im 6. vnd 8. Capitel geſehen vnnd klaget/ alles dichten<note place="right">Geneſ: 6<lb/> vnd 8.</note><lb/> vnd trachten Menſchlichen Hertzens ſey nur boͤß immerdar/<lb/> vnd von jugend auff. Ebenmeſſig vnd wie der weiſeſte Koͤnig<note place="right">Pronerb: 20</note><lb/> Salomon in Spruͤchen am 20. Capitel nicht ohne vrſach<lb/> fragt/ wer kan ſagen/ ich bin rein in meinem Hertzen vñ lau-<lb/> ter von meiner Suͤnde. Alſo ſpricht vnnd bezeuget der Gott-<note place="right">Job. 15.</note><lb/> foͤrchtige Mañ Job in ſeinem Buͤchlin im 15. Capitel: Si-<lb/> he vnder allen Heyligen iſt keiner ohne tadel: Vnd die Him-<lb/> mel ſind nicht rein fuͤr jhm/ wie viel weniger ein Menſch der<lb/> ein grewel/ vnnd ſchnoͤde iſt: der vnrecht ſeufft wie Waſſer.<note place="right">Vn<choice><sic>n</sic><corr>u</corr></choice>ollkom-<lb/> menheit vnd<lb/> Schwachhett<lb/> der widerge-<lb/> bornen/ die<lb/> doch wohnun-<lb/> gen des H.<lb/> Geiſtes.<lb/> 1. Cor: 6.<lb/> 2. Cor: 6.<lb/> 2. Cor: 10.<lb/> Roͤm: 7.</note><lb/> Wann wir dann ſchon von newem geboren/ vnnd vnſere Lei-<lb/> ber zu Tempeln vnnd Wohnungen des H. Geiſtes worden<lb/> ſind/ ſo muͤſſen wir doch vnſereVernunfft gefangen nemmen<lb/> vnder den Gehorſam Chriſti: klagen vnnd ſeufftzen muͤſſen<lb/> wir/ woͤllen haben wir wohl/ aber vollbringen das gute finden<lb/> wir nit. Denn das gute/ das ich will/ das thue ich nicht/ ſonder<lb/> das boͤſe das ich nicht will/ das thue ich: vnnd bald hernach<lb/> ſagt vnd klagt ernſtlich der widergeborne hocherleuchte Apo-<lb/> ſtel/ Jch elender Menſch/ wer wird mich erloͤſen/ von dem<lb/> Todt dieſes Leibs? Wir muͤſſen auch nicht allein bekeñen/ das<lb/> all vnſere gerechtigkeit ſeye wie ein beflecktes Tuch oder Ge-<note place="right">Jeſaj. 64.</note><lb/> wand/ ſondern das auch das Fleiſch geluſtet wider den Geiſt/<lb/> vnd den Geiſt geluſtet wider das Fleiſch/ dieſelbige ſind wider<lb/> einander/ daß jhr nicht thut was jhr woͤllet/ ſchreibet abermal<note place="right">Galat: 5.</note><lb/> der Apoſtel an die Galater im 5. Capitel: vñ iſt je kein Menſch<lb/> auff Erden der guts thue vñ nicht ſůndige: ſagt der Prediger.</p><lb/> <fw type="sig" place="bottom">E ij</fw><lb/> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [27/0035]
worden/ daher geſchrieben ſtehet/ fleiſchlich geſinnet ſein/ iſt
eine Feindſchafft wider Gott/ an die Roͤm: 8. Das Hertz des
Menſchen aber iſt zu einer ſchaͤdlichen vergifften Brunquell
worden/ dauon der HErꝛ/ der Hertzenkuͤndiger Matthej am
15. ſpricht/ auß des Menſchen Hertz kommen arge gedancken/
Mord/ Ehebruch/ Hurerey/ Dieberey/ falſche Zeugnus/ Loͤ-
ſterung: das ſind die Stuͤck die den Menſchen verunreini-
gen. Zugeſch weigen/ das Gott der HErꝛ bald im erſten Buch
Moſis im 6. vnd 8. Capitel geſehen vnnd klaget/ alles dichten
vnd trachten Menſchlichen Hertzens ſey nur boͤß immerdar/
vnd von jugend auff. Ebenmeſſig vnd wie der weiſeſte Koͤnig
Salomon in Spruͤchen am 20. Capitel nicht ohne vrſach
fragt/ wer kan ſagen/ ich bin rein in meinem Hertzen vñ lau-
ter von meiner Suͤnde. Alſo ſpricht vnnd bezeuget der Gott-
foͤrchtige Mañ Job in ſeinem Buͤchlin im 15. Capitel: Si-
he vnder allen Heyligen iſt keiner ohne tadel: Vnd die Him-
mel ſind nicht rein fuͤr jhm/ wie viel weniger ein Menſch der
ein grewel/ vnnd ſchnoͤde iſt: der vnrecht ſeufft wie Waſſer.
Wann wir dann ſchon von newem geboren/ vnnd vnſere Lei-
ber zu Tempeln vnnd Wohnungen des H. Geiſtes worden
ſind/ ſo muͤſſen wir doch vnſereVernunfft gefangen nemmen
vnder den Gehorſam Chriſti: klagen vnnd ſeufftzen muͤſſen
wir/ woͤllen haben wir wohl/ aber vollbringen das gute finden
wir nit. Denn das gute/ das ich will/ das thue ich nicht/ ſonder
das boͤſe das ich nicht will/ das thue ich: vnnd bald hernach
ſagt vnd klagt ernſtlich der widergeborne hocherleuchte Apo-
ſtel/ Jch elender Menſch/ wer wird mich erloͤſen/ von dem
Todt dieſes Leibs? Wir muͤſſen auch nicht allein bekeñen/ das
all vnſere gerechtigkeit ſeye wie ein beflecktes Tuch oder Ge-
wand/ ſondern das auch das Fleiſch geluſtet wider den Geiſt/
vnd den Geiſt geluſtet wider das Fleiſch/ dieſelbige ſind wider
einander/ daß jhr nicht thut was jhr woͤllet/ ſchreibet abermal
der Apoſtel an die Galater im 5. Capitel: vñ iſt je kein Menſch
auff Erden der guts thue vñ nicht ſůndige: ſagt der Prediger.
Matth. 15.
Geneſ: 6
vnd 8.
Pronerb: 20
Job. 15.
Vnuollkom-
menheit vnd
Schwachhett
der widerge-
bornen/ die
doch wohnun-
gen des H.
Geiſtes.
1. Cor: 6.
2. Cor: 6.
2. Cor: 10.
Roͤm: 7.
Jeſaj. 64.
Galat: 5.
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