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Freudenberg, Melchior: Christliche Ritterschafft/ In gewöhnlicher Leichpredigt. Liegnitz, [1612].

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EDle/ vielehrentugendreiche Fraw. Auch
Edle/ Gestrenge/ WolbenambteHerren. Im an-
dern Buche Samuelis am ersten Capitel lesen wir/
Daß der König vnd Prophete David seinen Schwäher
vnd Schwager den Saul vnd Jonathan/ als sie Todes
verbliechen/ mit einem besondern Klageliede betrauret/
welches der H. Geist so hoch gewirdiget/ daß Er es der
heiligen Bibel (wie es denn am selben ort zufinden/) einver-
leiben lassen: Wird auch ohne zweifel abgeschrieben vnd
auff einer Taffel auffgehengt vnd hehalten worden sein:
Jnmassen der alte Jüdische Geschichtschreiber Josephus
meldet/ Daß solch Epitaphium vnd Klagelied bis auff
seine zeit geblieben sey. Daher es folgender zeit kom-
men vnd bey den alten sehr breuchlich worden/ daß man
den verstorbenen Leich-vnd Lobschrifften gestellet/ Taf-
feln vnd Grabschrifften auffgerichtet/ darinne man an-
sehliche/ fürtrefliche vnd wolverdiente Personen/ jhrem
verdienst nach gelobet/ vnd dadurch jhr gedechtnis er-
halten hat. Vnd zwar solches aus folgenden vrsachen/
derer eine vnd die erste war: Grata memoriae conserva-
tio,
Daß hiemit die vberbleibenden jhre liebe vnd danck-
bares gemütt gegen den jhrigen verstorbenen haben wol-
len zuerkennen vnd daneben zuverstehen geben/ daß sich
dieselbten vmb jedermenniglich wolverdienet hetten.
Die ander vrsache war: Laudabilis aliorum ad imitati-
onem invitatio,
daß die hernachwachsenden/ wann vnd
so offte sie solche Lobschrifften ansehen/ dadurch erinnert
vnd auffgemuntert würden/ sich gleichermassen in allen
lobwürdigen tugenden zuvben. Damit auch sie einen
ewigen namen vnd jmmer wehrendes gedechtnis bey den
nachkommen erhalten möchten.

Die dritte vnd letzte vrsache war: necessaria morta-
litatis recordatio,
Damit die Nachkommenden vnd

vber-

EDle/ vielehrentugendreiche Fraw. Auch
Edle/ Geſtrenge/ WolbenambteHerren. Im an-
dern Buche Samuelis am erſten Capitel leſen wir/
Daß der Koͤnig vnd Prophete David ſeinen Schwaͤher
vnd Schwager den Saul vnd Jonathan/ als ſie Todes
verbliechen/ mit einem beſondern Klageliede betrauret/
welches der H. Geiſt ſo hoch gewirdiget/ daß Er es der
heiligen Bibel (wie es denn am ſelben ort zufinden/) einver-
leiben laſſen: Wird auch ohne zweifel abgeſchrieben vnd
auff einer Taffel auffgehengt vnd hehalten worden ſein:
Jnmaſſen der alte Juͤdiſche Geſchichtſchreiber Joſephus
meldet/ Daß ſolch Epitaphium vnd Klagelied bis auff
ſeine zeit geblieben ſey. Daher es folgender zeit kom-
men vnd bey den alten ſehr breuchlich worden/ daß man
den verſtorbenen Leich-vnd Lobſchrifften geſtellet/ Taf-
feln vnd Grabſchrifften auffgerichtet/ darinne man an-
ſehliche/ fuͤrtrefliche vnd wolverdiente Perſonen/ jhrem
verdienſt nach gelobet/ vnd dadurch jhr gedechtnis er-
halten hat. Vnd zwar ſolches aus folgenden vrſachen/
derer eine vnd die erſte war: Grata memoriæ conſerva-
tio,
Daß hiemit die vberbleibenden jhre liebe vnd danck-
bares gemuͤtt gegen den jhrigen verſtorbenen haben wol-
len zuerkennen vnd daneben zuverſtehen geben/ daß ſich
dieſelbten vmb jedermenniglich wolverdienet hetten.
Die ander vrſache war: Laudabilis aliorum ad imitati-
onem invitatio,
daß die hernachwachſenden/ wann vnd
ſo offte ſie ſolche Lobſchrifften anſehen/ dadurch erinnert
vnd auffgemuntert wuͤrden/ ſich gleichermaſſen in allen
lobwuͤrdigen tugenden zuvben. Damit auch ſie einen
ewigen namen vnd jmmer wehrendes gedechtnis bey den
nachkommen erhalten moͤchten.

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litatis recordatio,
Damit die Nachkommenden vnd

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Zitationshilfe: Freudenberg, Melchior: Christliche Ritterschafft/ In gewöhnlicher Leichpredigt. Liegnitz, [1612], S. [4]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524370/4>, abgerufen am 30.12.2024.