Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589.Agatha von Wichsenstein/ etc. die vierfüßige Thier bald daruon lauffen. Was mühebraucht es/ biß das der Mensch hernacher auffgezogen vnd vnderhalten wirdt/ das er sein Brot selber gewinnen kan? Vnd wann es dahin kompt/ da jhm der Mensch selber sol helffen können/ was für arbeit vnnd mühseligkeit muß er außstehn/ das er etwan Kranck wirdt/ etwan andere vnfäl vnd betrübnuß an jhm selber/ oder an seinen Weib/ vnnd Kindern erfahret. Vnd wann er also genug in disem zeit- liehen leben/ mühe vnd arbeit auß gestanden/ so kompt letst- lich der todt/ welcher ein End an diß jrdisch leben machet. Daher die Thraces, ein Heydnisch Volck den brauch ge- habt/ wenn ein Mensch geboren ward/ haben sie geweinet/ wann er aber gestorben/ haben sie gelachet. Vnnd dise vrsach fürgewandt: wann der Mensch geboren werde/ so werde er in trübsal vnd noht geboren/ darumb gebürt sich zu trauren/ entgegen wann er sterbe/ so werde er entlediget auß aller trübsal/ der wegen soll man sich seiner Frewen. Aber Gottes wort lehret vns anderst hieruon. NemlichPs: 127. 128. die weil die Kinder seyen ein Erbtheil vnnd gab Gottes/ so soll man sich ab jhrer Geburdt frewen/ vnnd Gott da- rumb dancken/ entgegen/ die weil es ein Creutz sey/ wann vns Gott liebe freund von hinnen fordert: so sollen wir1. Thiss. 4. trauren/ doch wie Christen/ die Hoffnung durch Christum haben/ vom ewigen leben/ vnnd der zu künfftigen auffer- stehung der Todter. Was ist aber die rechten vrsachWas die Hey- den für ein vr- sach des zeitlich en jammers vnd Todtes für ge- wandt. alles jammers in der Welt/ vnd entlich des Todts selber? Die gelehrten Heyden haben sich vnderstanden/ Natürliche vrsachen anzuzeigen/ dann es sey in der Natur also beschaff- en/ das ein ding werde gezeugt/ vnd gehe wider ab/ als was heut B
Agatha von Wichſenſtein/ ꝛc. die vierfuͤßige Thier bald daruon lauffen. Was muͤhebraucht es/ biß das der Menſch hernacher auffgezogen vñ vnderhalten wirdt/ das er ſein Brot ſelber gewinnen kan? Vnd wann es dahin kompt/ da jhm der Menſch ſelber ſol helffen koͤnnen/ was fuͤr arbeit vnnd muͤhſeligkeit muß er außſtehn/ das er etwan Kranck wirdt/ etwan andere vnfaͤl vnd betruͤbnuß an jhm ſelber/ oder an ſeinen Weib/ vnnd Kindern erfahret. Vnd wañ er alſo genug in diſem zeit- liehen leben/ muͤhe vnd arbeit auß geſtanden/ ſo kompt letſt- lich der todt/ welcher ein End an diß jrdiſch leben machet. Daher die Thraces, ein Heydniſch Volck den brauch ge- habt/ wenn ein Menſch geboren ward/ haben ſie geweinet/ wann er aber geſtorben/ haben ſie gelachet. Vnnd diſe vrſach fuͤrgewandt: wann der Menſch geboren werde/ ſo werde er in truͤbſal vnd noht geboren/ darumb gebuͤrt ſich zu trauren/ entgegen wann er ſterbe/ ſo werde er entlediget auß aller truͤbſal/ der wegen ſoll man ſich ſeiner Frewen. Aber Gottes wort lehret vns anderſt hieruon. NemlichPſ: 127. 128. die weil die Kinder ſeyen ein Erbtheil vnnd gab Gottes/ ſo ſoll man ſich ab jhrer Geburdt frewen/ vnnd Gott da- rumb dancken/ entgegen/ die weil es ein Creutz ſey/ wann vns Gott liebe freund von hinnen fordert: ſo ſollen wir1. Thiſſ. 4. trauren/ doch wie Chriſten/ die Hoffnung durch Chriſtum haben/ vom ewigen leben/ vnnd der zu kuͤnfftigen auffer- ſtehung der Todter. Was iſt aber die rechten vrſachWas die Hey- den fuͤr ein vr- ſach des zeitlich en jam̃ers vnd Todtes fuͤr ge- wandt. alles jammers in der Welt/ vnd entlich des Todts ſelber? Die gelehrten Heyden haben ſich vnderſtandẽ/ Natuͤrliche vrſachen anzuzeigẽ/ dañ es ſey in der Natur alſo beſchaff- en/ das ein ding werde gezeugt/ vnd gehe wider ab/ als was heut B
<TEI> <text> <body> <div type="fsSermon" n="1"> <div type="fsMainPart" n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0009" n="[9]"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Agatha von Wichſenſtein/ ꝛc.</hi></fw><lb/> die vierfuͤßige Thier bald daruon lauffen. Was muͤhe<lb/> braucht es/ biß das der Menſch hernacher auffgezogen vñ<lb/> vnderhalten wirdt/ das er ſein Brot ſelber gewinnen kan?<lb/> Vnd wann es dahin kompt/ da jhm der Menſch ſelber ſol<lb/> helffen koͤnnen/ was fuͤr arbeit vnnd muͤhſeligkeit muß er<lb/> außſtehn/ das er etwan Kranck wirdt/ etwan andere vnfaͤl<lb/> vnd betruͤbnuß an jhm ſelber/ oder an ſeinen Weib/ vnnd<lb/> Kindern erfahret. Vnd wañ er alſo genug in diſem zeit-<lb/> liehen leben/ muͤhe vnd arbeit auß geſtanden/ ſo kompt letſt-<lb/> lich der todt/ welcher ein End an diß jrdiſch leben machet.<lb/> Daher die <hi rendition="#aq">Thraces,</hi> ein Heydniſch Volck den brauch ge-<lb/> habt/ wenn ein Menſch geboren ward/ haben ſie geweinet/<lb/> wann er aber geſtorben/ haben ſie gelachet. Vnnd diſe<lb/> vrſach fuͤrgewandt: wann der Menſch geboren werde/ ſo<lb/> werde er in truͤbſal vnd noht geboren/ darumb gebuͤrt ſich<lb/> zu trauren/ entgegen wann er ſterbe/ ſo werde er entlediget<lb/> auß aller truͤbſal/ der wegen ſoll man ſich ſeiner Frewen.<lb/> Aber Gottes wort lehret vns anderſt hieruon. Nemlich<note place="right">Pſ: 127. 128.</note><lb/> die weil die Kinder ſeyen ein Erbtheil vnnd gab Gottes/<lb/> ſo ſoll man ſich ab jhrer Geburdt frewen/ vnnd Gott da-<lb/> rumb dancken/ entgegen/ die weil es ein Creutz ſey/ wann<lb/> vns Gott liebe freund von hinnen fordert: ſo ſollen wir<note place="right">1. Thiſſ. 4.</note><lb/> trauren/ doch wie Chriſten/ die Hoffnung durch Chriſtum<lb/> haben/ vom ewigen leben/ vnnd der zu kuͤnfftigen auffer-<lb/> ſtehung der Todter. Was iſt aber die rechten vrſach<note place="right">Was die Hey-<lb/> den fuͤr ein vr-<lb/> ſach des zeitlich<lb/> en jam̃ers vnd<lb/> Todtes fuͤr ge-<lb/> wandt.</note><lb/> alles jammers in der Welt/ vnd entlich des Todts ſelber?<lb/> Die gelehrten Heyden haben ſich vnderſtandẽ/ Natuͤrliche<lb/> vrſachen anzuzeigẽ/ dañ es ſey in der Natur alſo beſchaff-<lb/> en/ das ein ding werde gezeugt/ vnd gehe wider ab/ als was<lb/> <fw place="bottom" type="sig">B</fw><fw place="bottom" type="catch">heut</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [[9]/0009]
Agatha von Wichſenſtein/ ꝛc.
die vierfuͤßige Thier bald daruon lauffen. Was muͤhe
braucht es/ biß das der Menſch hernacher auffgezogen vñ
vnderhalten wirdt/ das er ſein Brot ſelber gewinnen kan?
Vnd wann es dahin kompt/ da jhm der Menſch ſelber ſol
helffen koͤnnen/ was fuͤr arbeit vnnd muͤhſeligkeit muß er
außſtehn/ das er etwan Kranck wirdt/ etwan andere vnfaͤl
vnd betruͤbnuß an jhm ſelber/ oder an ſeinen Weib/ vnnd
Kindern erfahret. Vnd wañ er alſo genug in diſem zeit-
liehen leben/ muͤhe vnd arbeit auß geſtanden/ ſo kompt letſt-
lich der todt/ welcher ein End an diß jrdiſch leben machet.
Daher die Thraces, ein Heydniſch Volck den brauch ge-
habt/ wenn ein Menſch geboren ward/ haben ſie geweinet/
wann er aber geſtorben/ haben ſie gelachet. Vnnd diſe
vrſach fuͤrgewandt: wann der Menſch geboren werde/ ſo
werde er in truͤbſal vnd noht geboren/ darumb gebuͤrt ſich
zu trauren/ entgegen wann er ſterbe/ ſo werde er entlediget
auß aller truͤbſal/ der wegen ſoll man ſich ſeiner Frewen.
Aber Gottes wort lehret vns anderſt hieruon. Nemlich
die weil die Kinder ſeyen ein Erbtheil vnnd gab Gottes/
ſo ſoll man ſich ab jhrer Geburdt frewen/ vnnd Gott da-
rumb dancken/ entgegen/ die weil es ein Creutz ſey/ wann
vns Gott liebe freund von hinnen fordert: ſo ſollen wir
trauren/ doch wie Chriſten/ die Hoffnung durch Chriſtum
haben/ vom ewigen leben/ vnnd der zu kuͤnfftigen auffer-
ſtehung der Todter. Was iſt aber die rechten vrſach
alles jammers in der Welt/ vnd entlich des Todts ſelber?
Die gelehrten Heyden haben ſich vnderſtandẽ/ Natuͤrliche
vrſachen anzuzeigẽ/ dañ es ſey in der Natur alſo beſchaff-
en/ das ein ding werde gezeugt/ vnd gehe wider ab/ als was
heut
Pſ: 127. 128.
1. Thiſſ. 4.
Was die Hey-
den fuͤr ein vr-
ſach des zeitlich
en jam̃ers vnd
Todtes fuͤr ge-
wandt.
B
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/524311 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/524311/9 |
Zitationshilfe: | Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589, S. [9]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524311/9>, abgerufen am 05.07.2024. |