Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589.Agatha von Wichsenstein/ etc. Sünder wider das gewissen hütten. Es wirdt zwar einChristen Mensch/ so lang er hie auff erden lebt/ nicht gar ohne Sünd sein/ aber mit Gottes Hilff vnd Gnad/ kan er sich dannocht vor solchen groben Sünden/ die wider das gewissen streben/ vnnd dardurch der Glaub auß getrieben wirdt/ hütten. Derwegen wölle mäniglich vermant sein/ sein leben nach den H. Zehen gebotten/ so viel in diser sündlichen Natur müglich/ anzurichten/ vnnd die Sünd hierwider zufliehen. Als wider das erst gebott/ ist die Ab- götterey/ da man neben Gott dem Herrn/ auch die Crea- turen/ als Engel/ Heiligen/ anrüfft/ vnd mit Gottesdienst verehret/ Jtem/ Secten vnd Rotten wider die Reine Lehr des Göttlichen worts/ Jtem/ da der Mensch sich nit auff Gott allein/ sonder auff sein Reichthumb/ Gewalt/ Ge- schickligkeit/ Leibsstärcke/ Schönegestalt/ auff sein Ampt vnd Herrligkeit verläßt/ da er doch bedäncken solte/ das er solche Gaben nicht empfangen habe/ zu Stoltz vnd Vber- mut/ sonder Gott damit zu preisen/ vnd dem nächsten dar- mit zu dienen/ wider das erst Gebott wirt auch gesündigt/ durch vngedult/ das man Gott dem Herren im Creutz nit vertrawet/ sonder wider jn vngedultig wirdt/ als wenn er vns verlassen wölt/ oder sonst mit seiner Hilff zu lang auß bleiben. Wider das ander Gebott strebt der Mißbrauch des Göttlichen Namens/ wie denn geschicht/ durch Fluchen vnd schweren/ daß man das Leiden/ Todt/ Mar- ter/ Wunden/ Ohnmachten/ Gottes Sohns Jesu Chri- sti/ vnnd die Heiligen Sacramenten/ also Lästerlich in das Maul nimpt/ bey den selbigen Fluchet/ etc. so doch der Herrn J
Agatha von Wichſenſtein/ ꝛc. Suͤnder wider das gewiſſen huͤtten. Es wirdt zwar einChriſten Menſch/ ſo lang er hie auff erden lebt/ nicht gar ohne Suͤnd ſein/ aber mit Gottes Hilff vnd Gnad/ kan er ſich dannocht vor ſolchen groben Suͤnden/ die wider das gewiſſen ſtreben/ vnnd dardurch der Glaub auß getrieben wirdt/ huͤtten. Derwegen woͤlle maͤniglich vermant ſein/ ſein leben nach den H. Zehen gebotten/ ſo viel in diſer ſuͤndlichen Natur muͤglich/ anzurichten/ vnnd die Suͤnd hierwider zufliehen. Als wider das erſt gebott/ iſt die Ab- goͤtterey/ da man neben Gott dem Herꝛn/ auch die Crea- turen/ als Engel/ Heiligen/ anruͤfft/ vnd mit Gottesdienſt verehret/ Jtem/ Secten vnd Rotten wider die Reine Lehr des Goͤttlichen woꝛts/ Jtem/ da der Menſch ſich nit auff Gott allein/ ſonder auff ſein Reichthumb/ Gewalt/ Ge- ſchickligkeit/ Leibsſtaͤrcke/ Schoͤnegeſtalt/ auff ſein Ampt vnd Herꝛligkeit verlaͤßt/ da er doch bedaͤncken ſolte/ das er ſolche Gaben nicht empfangen habe/ zu Stoltz vñ Vber- mut/ ſonder Gott damit zu pꝛeiſen/ vnd dem naͤchſten dar- mit zu dienen/ wider das erſt Gebott wirt auch geſuͤndigt/ durch vngedult/ das man Gott dem Herꝛen im Creutz nit vertrawet/ ſonder wider jn vngedultig wirdt/ als wenn er vns verlaſſen woͤlt/ oder ſonſt mit ſeiner Hilff zu lang auß bleiben. Wider das ander Gebott ſtrebt der Mißbrauch des Goͤttlichen Namens/ wie denn geſchicht/ durch Fluchen vnd ſchweren/ daß man das Leiden/ Todt/ Mar- ter/ Wunden/ Ohnmachten/ Gottes Sohns Jeſu Chri- ſti/ vnnd die Heiligen Sacramenten/ alſo Laͤſterlich in das Maul nimpt/ bey den ſelbigen Fluchet/ ꝛc. ſo doch der Herꝛn J
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Agatha von Wichſenſtein/ ꝛc.
Suͤnder wider das gewiſſen huͤtten. Es wirdt zwar ein
Chriſten Menſch/ ſo lang er hie auff erden lebt/ nicht gar
ohne Suͤnd ſein/ aber mit Gottes Hilff vnd Gnad/ kan er
ſich dannocht vor ſolchen groben Suͤnden/ die wider das
gewiſſen ſtreben/ vnnd dardurch der Glaub auß getrieben
wirdt/ huͤtten. Derwegen woͤlle maͤniglich vermant ſein/
ſein leben nach den H. Zehen gebotten/ ſo viel in diſer
ſuͤndlichen Natur muͤglich/ anzurichten/ vnnd die Suͤnd
hierwider zufliehen. Als wider das erſt gebott/ iſt die Ab-
goͤtterey/ da man neben Gott dem Herꝛn/ auch die Crea-
turen/ als Engel/ Heiligen/ anruͤfft/ vnd mit Gottesdienſt
verehret/ Jtem/ Secten vnd Rotten wider die Reine Lehr
des Goͤttlichen woꝛts/ Jtem/ da der Menſch ſich nit auff
Gott allein/ ſonder auff ſein Reichthumb/ Gewalt/ Ge-
ſchickligkeit/ Leibsſtaͤrcke/ Schoͤnegeſtalt/ auff ſein Ampt
vnd Herꝛligkeit verlaͤßt/ da er doch bedaͤncken ſolte/ das er
ſolche Gaben nicht empfangen habe/ zu Stoltz vñ Vber-
mut/ ſonder Gott damit zu pꝛeiſen/ vnd dem naͤchſten dar-
mit zu dienen/ wider das erſt Gebott wirt auch geſuͤndigt/
durch vngedult/ das man Gott dem Herꝛen im Creutz nit
vertrawet/ ſonder wider jn vngedultig wirdt/ als wenn er
vns verlaſſen woͤlt/ oder ſonſt mit ſeiner Hilff zu lang auß
bleiben. Wider das ander Gebott ſtrebt der Mißbrauch
des Goͤttlichen Namens/ wie denn geſchicht/ durch
Fluchen vnd ſchweren/ daß man das Leiden/ Todt/ Mar-
ter/ Wunden/ Ohnmachten/ Gottes Sohns Jeſu Chri-
ſti/ vnnd die Heiligen Sacramenten/ alſo Laͤſterlich in das
Maul nimpt/ bey den ſelbigen Fluchet/ ꝛc. ſo doch der
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