Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589.

Bild:
<< vorherige Seite

Agatha von Wichsenstein/ etc.
Sünder wider das gewissen hütten. Es wirdt zwar ein
Christen Mensch/ so lang er hie auff erden lebt/ nicht gar
ohne Sünd sein/ aber mit Gottes Hilff vnd Gnad/ kan er
sich dannocht vor solchen groben Sünden/ die wider das
gewissen streben/ vnnd dardurch der Glaub auß getrieben
wirdt/ hütten. Derwegen wölle mäniglich vermant sein/
sein leben nach den H. Zehen gebotten/ so viel in diser
sündlichen Natur müglich/ anzurichten/ vnnd die Sünd
hierwider zufliehen. Als wider das erst gebott/ ist die Ab-
götterey/ da man neben Gott dem Herrn/ auch die Crea-
turen/ als Engel/ Heiligen/ anrüfft/ vnd mit Gottesdienst
verehret/ Jtem/ Secten vnd Rotten wider die Reine Lehr
des Göttlichen worts/ Jtem/ da der Mensch sich nit auff
Gott allein/ sonder auff sein Reichthumb/ Gewalt/ Ge-
schickligkeit/ Leibsstärcke/ Schönegestalt/ auff sein Ampt
vnd Herrligkeit verläßt/ da er doch bedäncken solte/ das er
solche Gaben nicht empfangen habe/ zu Stoltz vnd Vber-
mut/ sonder Gott damit zu preisen/ vnd dem nächsten dar-
mit zu dienen/ wider das erst Gebott wirt auch gesündigt/
durch vngedult/ das man Gott dem Herren im Creutz nit
vertrawet/ sonder wider jn vngedultig wirdt/ als wenn er
vns verlassen wölt/ oder sonst mit seiner Hilff zu lang auß
bleiben. Wider das ander Gebott strebt der Mißbrauch
des Göttlichen Namens/ wie denn geschicht/ durch
Fluchen vnd schweren/ daß man das Leiden/ Todt/ Mar-
ter/ Wunden/ Ohnmachten/ Gottes Sohns Jesu Chri-
sti/ vnnd die Heiligen Sacramenten/ also Lästerlich in das
Maul nimpt/ bey den selbigen Fluchet/ etc. so doch der

Herrn
J

Agatha von Wichſenſtein/ ꝛc.
Suͤnder wider das gewiſſen huͤtten. Es wirdt zwar ein
Chriſten Menſch/ ſo lang er hie auff erden lebt/ nicht gar
ohne Suͤnd ſein/ aber mit Gottes Hilff vnd Gnad/ kan er
ſich dannocht vor ſolchen groben Suͤnden/ die wider das
gewiſſen ſtreben/ vnnd dardurch der Glaub auß getrieben
wirdt/ huͤtten. Derwegen woͤlle maͤniglich vermant ſein/
ſein leben nach den H. Zehen gebotten/ ſo viel in diſer
ſuͤndlichen Natur muͤglich/ anzurichten/ vnnd die Suͤnd
hierwider zufliehen. Als wider das erſt gebott/ iſt die Ab-
goͤtterey/ da man neben Gott dem Herꝛn/ auch die Crea-
turen/ als Engel/ Heiligen/ anruͤfft/ vnd mit Gottesdienſt
verehret/ Jtem/ Secten vnd Rotten wider die Reine Lehr
des Goͤttlichen woꝛts/ Jtem/ da der Menſch ſich nit auff
Gott allein/ ſonder auff ſein Reichthumb/ Gewalt/ Ge-
ſchickligkeit/ Leibsſtaͤrcke/ Schoͤnegeſtalt/ auff ſein Ampt
vnd Herꝛligkeit verlaͤßt/ da er doch bedaͤncken ſolte/ das er
ſolche Gaben nicht empfangen habe/ zu Stoltz vñ Vber-
mut/ ſonder Gott damit zu pꝛeiſen/ vnd dem naͤchſten dar-
mit zu dienen/ wider das erſt Gebott wirt auch geſuͤndigt/
durch vngedult/ das man Gott dem Herꝛen im Creutz nit
vertrawet/ ſonder wider jn vngedultig wirdt/ als wenn er
vns verlaſſen woͤlt/ oder ſonſt mit ſeiner Hilff zu lang auß
bleiben. Wider das ander Gebott ſtrebt der Mißbrauch
des Goͤttlichen Namens/ wie denn geſchicht/ durch
Fluchen vnd ſchweren/ daß man das Leiden/ Todt/ Mar-
ter/ Wunden/ Ohnmachten/ Gottes Sohns Jeſu Chri-
ſti/ vnnd die Heiligen Sacramenten/ alſo Laͤſterlich in das
Maul nimpt/ bey den ſelbigen Fluchet/ ꝛc. ſo doch der

Herꝛn
J
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div type="fsMainPart" n="2">
          <div n="3">
            <p><pb facs="#f0065" n="[65]"/><fw type="header" place="top"><hi rendition="#b">Agatha von Wich&#x017F;en&#x017F;tein/ &#xA75B;c.</hi></fw><lb/>
Su&#x0364;nder wider das gewi&#x017F;&#x017F;en hu&#x0364;tten. Es wirdt zwar ein<lb/>
Chri&#x017F;ten Men&#x017F;ch/ &#x017F;o lang er hie auff erden lebt/ nicht gar<lb/>
ohne Su&#x0364;nd &#x017F;ein/ aber mit Gottes Hilff vnd Gnad/ kan er<lb/>
&#x017F;ich dannocht vor &#x017F;olchen groben Su&#x0364;nden/ die wider das<lb/>
gewi&#x017F;&#x017F;en &#x017F;treben/ vnnd dardurch der Glaub auß getrieben<lb/>
wirdt/ hu&#x0364;tten. Derwegen wo&#x0364;lle ma&#x0364;niglich vermant &#x017F;ein/<lb/>
&#x017F;ein leben nach den H. Zehen gebotten/ &#x017F;o viel in di&#x017F;er<lb/>
&#x017F;u&#x0364;ndlichen Natur mu&#x0364;glich/ anzurichten/ vnnd die Su&#x0364;nd<lb/>
hierwider zufliehen. Als wider das er&#x017F;t gebott/ i&#x017F;t die Ab-<lb/>
go&#x0364;tterey/ da man neben Gott dem Her&#xA75B;n/ auch die Crea-<lb/>
turen/ als Engel/ Heiligen/ anru&#x0364;fft/ vnd mit Gottesdien&#x017F;t<lb/>
verehret/ Jtem/ Secten vnd Rotten wider die Reine Lehr<lb/>
des Go&#x0364;ttlichen wo&#xA75B;ts/ Jtem/ da der Men&#x017F;ch &#x017F;ich nit auff<lb/>
Gott allein/ &#x017F;onder auff &#x017F;ein Reichthumb/ Gewalt/ Ge-<lb/>
&#x017F;chickligkeit/ Leibs&#x017F;ta&#x0364;rcke/ Scho&#x0364;nege&#x017F;talt/ auff &#x017F;ein Ampt<lb/>
vnd Her&#xA75B;ligkeit verla&#x0364;ßt/ da er doch beda&#x0364;ncken &#x017F;olte/ das er<lb/>
&#x017F;olche Gaben nicht empfangen habe/ zu Stoltz vn&#x0303; Vber-<lb/>
mut/ &#x017F;onder Gott damit zu p&#xA75B;ei&#x017F;en/ vnd dem na&#x0364;ch&#x017F;ten dar-<lb/>
mit zu dienen/ wider das er&#x017F;t Gebott wirt auch ge&#x017F;u&#x0364;ndigt/<lb/>
durch vngedult/ das man Gott dem Her&#xA75B;en im Creutz nit<lb/>
vertrawet/ &#x017F;onder wider jn vngedultig wirdt/ als wenn er<lb/>
vns verla&#x017F;&#x017F;en wo&#x0364;lt/ oder &#x017F;on&#x017F;t mit &#x017F;einer Hilff zu lang auß<lb/>
bleiben. Wider das ander Gebott &#x017F;trebt der Mißbrauch<lb/>
des Go&#x0364;ttlichen Namens/ wie denn ge&#x017F;chicht/ durch<lb/>
Fluchen vnd &#x017F;chweren/ daß man das Leiden/ Todt/ Mar-<lb/>
ter/ Wunden/ Ohnmachten/ Gottes Sohns Je&#x017F;u Chri-<lb/>
&#x017F;ti/ vnnd die Heiligen Sacramenten/ al&#x017F;o La&#x0364;&#x017F;terlich in das<lb/>
Maul nimpt/ bey den &#x017F;elbigen Fluchet/ &#xA75B;c. &#x017F;o doch der<lb/>
<fw type="sig" place="bottom">J</fw><fw type="catch" place="bottom">Her&#xA75B;n</fw><lb/></p>
          </div>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[[65]/0065] Agatha von Wichſenſtein/ ꝛc. Suͤnder wider das gewiſſen huͤtten. Es wirdt zwar ein Chriſten Menſch/ ſo lang er hie auff erden lebt/ nicht gar ohne Suͤnd ſein/ aber mit Gottes Hilff vnd Gnad/ kan er ſich dannocht vor ſolchen groben Suͤnden/ die wider das gewiſſen ſtreben/ vnnd dardurch der Glaub auß getrieben wirdt/ huͤtten. Derwegen woͤlle maͤniglich vermant ſein/ ſein leben nach den H. Zehen gebotten/ ſo viel in diſer ſuͤndlichen Natur muͤglich/ anzurichten/ vnnd die Suͤnd hierwider zufliehen. Als wider das erſt gebott/ iſt die Ab- goͤtterey/ da man neben Gott dem Herꝛn/ auch die Crea- turen/ als Engel/ Heiligen/ anruͤfft/ vnd mit Gottesdienſt verehret/ Jtem/ Secten vnd Rotten wider die Reine Lehr des Goͤttlichen woꝛts/ Jtem/ da der Menſch ſich nit auff Gott allein/ ſonder auff ſein Reichthumb/ Gewalt/ Ge- ſchickligkeit/ Leibsſtaͤrcke/ Schoͤnegeſtalt/ auff ſein Ampt vnd Herꝛligkeit verlaͤßt/ da er doch bedaͤncken ſolte/ das er ſolche Gaben nicht empfangen habe/ zu Stoltz vñ Vber- mut/ ſonder Gott damit zu pꝛeiſen/ vnd dem naͤchſten dar- mit zu dienen/ wider das erſt Gebott wirt auch geſuͤndigt/ durch vngedult/ das man Gott dem Herꝛen im Creutz nit vertrawet/ ſonder wider jn vngedultig wirdt/ als wenn er vns verlaſſen woͤlt/ oder ſonſt mit ſeiner Hilff zu lang auß bleiben. Wider das ander Gebott ſtrebt der Mißbrauch des Goͤttlichen Namens/ wie denn geſchicht/ durch Fluchen vnd ſchweren/ daß man das Leiden/ Todt/ Mar- ter/ Wunden/ Ohnmachten/ Gottes Sohns Jeſu Chri- ſti/ vnnd die Heiligen Sacramenten/ alſo Laͤſterlich in das Maul nimpt/ bey den ſelbigen Fluchet/ ꝛc. ſo doch der Herꝛn J

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/524311
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/524311/65
Zitationshilfe: Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589, S. [65]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524311/65>, abgerufen am 22.12.2024.