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Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589.

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Agatha von Wichsenstein/ etc.
oder Königlichen stab in der Faust/ aber der König Chri-
stus füret seinen Stab oder Scepter in dem Mund/ dieweil
er seinen Vnderthonen seiner Christlichen Kirchen läßt
sein H. Euangelium Predigen.

Deßgleichen wie ein Weltlicher König oder Fürst seinen
vnderthonen guts thut/ ist ein Vatter des Vatterlands/
also thut vns diser König Christus auch guts/ nicht das
er vns allein zeitliche narung verschafft/ sonder vil mehr/
das er vns schänckt seine gutthaten/ die er vns mit seinem
Leiden/ sterben vnd aufferstehen erworben hat/ nämlich ver-
zeihung der Sünden/ erledigung vom Teuffel Todt vnd
Höllen/ wahre gerechtigkeyt vnd das Ewig Leben. Vnd
wie sonst ein König seine Feind auß dem Land treibt/ sie
vberwindt/ vnd den vnderthonen Frid schaffet/ also auch di-
ser vnser König Christ/ hat seine vnd vnsere Feind/ Sünd/
Todt/ Teuffel/ vnd Höllen/ auß seinem Reich auß der Christ-
lichen Kirchen auß getriben sie geschlagen vnd vber wun-
den/ vnd vns also einen Geistlichen Friden erlangt. Dar-
uon sagt der Prophet Esaias am 53. Darumb will ich
jhme grosse menge zur Beut geben/ vnd er soll die starcken
zum Raub haben/ darumb dz er sein leben in den Todt ge-
geben hat/ etc. Hiemit Lehrt der H. Prophet/ das Christus
eben hierdurch/ da er sein leben jhn den Todt gegeben hat/
hab er grosse menge/ nämlich die Geistliche Feind/ Sünd/
Todt/ Teuffel vnd Höllen/ zur Beut bekommen/ vnd dise
starcke Feind zum Raub gekrieget. Wie der Heilig Pau-
lus auch sagt Col. 2. das Christus habe außgezogen die
Fürstentbumb vnnd Gewaltigen vnnd sie schaw getragen

offentlich
H

Agatha von Wichſenſtein/ ꝛc.
oder Koͤniglichen ſtab in der Fauſt/ aber der Koͤnig Chri-
ſtus fuͤret ſeinẽ Stab oder Scepter in dem Mund/ dieweil
er ſeinen Vnderthonen ſeiner Chriſtlichen Kirchen laͤßt
ſein H. Euangelium Predigen.

Deßgleichen wie ein Weltlicher Koͤnig oder Fuͤrſt ſeinen
vnderthonen guts thut/ iſt ein Vatter des Vatterlands/
alſo thut vns diſer Koͤnig Chriſtus auch guts/ nicht das
er vns allein zeitliche narung verſchafft/ ſonder vil mehr/
das er vns ſchaͤnckt ſeine gutthaten/ die er vns mit ſeinem
Leiden/ ſterben vnd aufferſtehen erwoꝛben hat/ naͤmlich ver-
zeihung der Suͤnden/ erledigung vom Teuffel Todt vnd
Hoͤllen/ wahre gerechtigkeyt vnd das Ewig Leben. Vnd
wie ſonſt ein Koͤnig ſeine Feind auß dem Land treibt/ ſie
vberwindt/ vñ den vnderthonen Frid ſchaffet/ alſo auch di-
ſer vnſer Koͤnig Chriſtꝰ/ hat ſeine vñ vnſere Feind/ Suͤnd/
Todt/ Teuffel/ vñ Hoͤllẽ/ auß ſeinem Reich auß der Chꝛiſt-
lichen Kirchen auß getriben ſie geſchlagen vnd vber wun-
den/ vnd vns alſo einen Geiſtlichen Friden erlangt. Dar-
uon ſagt der Prophet Eſaias am 53. Darumb will ich
jhme groſſe menge zur Beut geben/ vnd er ſoll die ſtarcken
zum Raub haben/ darumb dz er ſein leben in den Todt ge-
geben hat/ ꝛc. Hiemit Lehrt der H. Prophet/ das Chriſtus
eben hierdurch/ da er ſein leben jhn den Todt gegeben hat/
hab er groſſe menge/ naͤmlich die Geiſtliche Feind/ Suͤnd/
Todt/ Teuffel vnd Hoͤllen/ zur Beut bekommen/ vnd diſe
ſtarcke Feind zum Raub gekrieget. Wie der Heilig Pau-
lus auch ſagt Col. 2. das Chriſtus habe außgezogen die
Fuͤrſtentbumb vnnd Gewaltigen vnnd ſie ſchaw getragen

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[[57]/0057] Agatha von Wichſenſtein/ ꝛc. oder Koͤniglichen ſtab in der Fauſt/ aber der Koͤnig Chri- ſtus fuͤret ſeinẽ Stab oder Scepter in dem Mund/ dieweil er ſeinen Vnderthonen ſeiner Chriſtlichen Kirchen laͤßt ſein H. Euangelium Predigen. Deßgleichen wie ein Weltlicher Koͤnig oder Fuͤrſt ſeinen vnderthonen guts thut/ iſt ein Vatter des Vatterlands/ alſo thut vns diſer Koͤnig Chriſtus auch guts/ nicht das er vns allein zeitliche narung verſchafft/ ſonder vil mehr/ das er vns ſchaͤnckt ſeine gutthaten/ die er vns mit ſeinem Leiden/ ſterben vnd aufferſtehen erwoꝛben hat/ naͤmlich ver- zeihung der Suͤnden/ erledigung vom Teuffel Todt vnd Hoͤllen/ wahre gerechtigkeyt vnd das Ewig Leben. Vnd wie ſonſt ein Koͤnig ſeine Feind auß dem Land treibt/ ſie vberwindt/ vñ den vnderthonen Frid ſchaffet/ alſo auch di- ſer vnſer Koͤnig Chriſtꝰ/ hat ſeine vñ vnſere Feind/ Suͤnd/ Todt/ Teuffel/ vñ Hoͤllẽ/ auß ſeinem Reich auß der Chꝛiſt- lichen Kirchen auß getriben ſie geſchlagen vnd vber wun- den/ vnd vns alſo einen Geiſtlichen Friden erlangt. Dar- uon ſagt der Prophet Eſaias am 53. Darumb will ich jhme groſſe menge zur Beut geben/ vnd er ſoll die ſtarcken zum Raub haben/ darumb dz er ſein leben in den Todt ge- geben hat/ ꝛc. Hiemit Lehrt der H. Prophet/ das Chriſtus eben hierdurch/ da er ſein leben jhn den Todt gegeben hat/ hab er groſſe menge/ naͤmlich die Geiſtliche Feind/ Suͤnd/ Todt/ Teuffel vnd Hoͤllen/ zur Beut bekommen/ vnd diſe ſtarcke Feind zum Raub gekrieget. Wie der Heilig Pau- lus auch ſagt Col. 2. das Chriſtus habe außgezogen die Fuͤrſtentbumb vnnd Gewaltigen vnnd ſie ſchaw getragen offentlich H

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Zitationshilfe: Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589, S. [57]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524311/57>, abgerufen am 22.12.2024.