Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589.Agatha von Wichsenstein/ etc. das sie die sünden nit hinweg haben nemmen könden. Die-weil den Christus nur einmal hat sollen geopffert werden/ er auch mit seinem einigen Opffer vns erlöst/ so verstehet mäniglich/ dz man jn nit ferner solte in der Meß opffern. Denn da man Christum noch ferners in der Meß auffopf- fert/ so ist es ein anzeigen/ dz man das Creutzopffer Chri- sti/ welches am stammen deß Creutzes verrichtet worden/ nit für gnugsam helt zu bezalung vnser sünden/ sonder/ das man jme auch diß Meßopffer zuflickt/ als welches neben dem Creutzopffer vnsere sünden solle büssen/ welches denn ist ein verkleinerung vnd Lösterung des Creutzopffers Christi/ das man es nit für ein gnugsame bezalung vnd büssung hal- tet. Da auch der Herr Christus das H. Sacrament hat ein gesetzt/ hat er kein Buchstaben vom Opffer seines Leibs befohlen/ sonder hat vns heissen mit dem Brot sein Leib es- sen/ vnd mit dem Wein jm Kelch sein Blut trincken das er gesagt habe: Nemmets/ Opfferts auff: Das stehet nit da/ sonder/ nemmet/ esset/ das ist mein Leib/ etc. Nemmet/ trinck- et/ das ist mein Blut. Das man im Bapstumb aber für- wend/ Christus habe in disen worten/ da er gesprochen: das thut zu meiner Gedechtnuß: das Meßopffer eingesetzt/ kan ein jeder Lay leichtlich verstehen/ das thun zurgedecht- nuß Christi/ nicht heißt den Leib Christi auffopffern/ son- der die gedechtnuß Christi halten/ das er sich ein mal für vns auffgeopffert/ wie es denn S. Paulus außlegt 1. Cor: 11. So offt jhr von disem Brot esset/ vnnd von disem Kelch trincket/ solt jhr des Herren Todt verkündigen: da Lehrt der H. Paulus/ das thun zur gedechtniß Christi/ heißt G 3
Agatha von Wichſenſtein/ ꝛc. das ſie die ſünden nit hinweg haben nem̃en koͤnden. Die-weil den Chꝛiſtus nur einmal hat ſollen geopffert werden/ er auch mit ſeinem einigen Opffer vns erloͤſt/ ſo verſtehet maͤniglich/ dz man jn nit ferner ſolte in der Meß opffern. Deñ da man Chꝛiſtum noch ferners in der Meß auffopf- fert/ ſo iſt es ein anzeigen/ dz man das Creutzopffer Chꝛi- ſti/ welches am ſtam̃en deß Creutzes verꝛichtet woꝛden/ nit fuͤr gnugſam helt zu bezalung vnſer ſuͤnden/ ſonder/ das man jme auch diß Meßopffer zuflickt/ als welches neben dem Creutzopffer vnſere ſuͤndẽ ſolle buͤſſen/ welches deñ iſt ein verkleinerung vñ Loͤſterung des Creutzopffers Chriſti/ das man es nit fuͤr ein gnugſame bezalung vñ buͤſſung hal- tet. Da auch der Herꝛ Chriſtus das H. Sacrament hat ein geſetzt/ hat er kein Buchſtaben vom Opffer ſeines Leibs befohlen/ ſonder hat vns heiſſen mit dem Brot ſein Leib eſ- ſen/ vñ mit dem Wein jm Kelch ſein Blut trincken das er geſagt habe: Nemmets/ Opfferts auff: Das ſtehet nit da/ ſonder/ nemmet/ eſſet/ das iſt mein Leib/ ꝛc. Nemmet/ trinck- et/ das iſt mein Blut. Das man im Bapſtumb aber fuͤr- wend/ Chriſtus habe in diſen worten/ da er geſprochen: das thut zu meiner Gedechtnuß: das Meßopffer eingeſetzt/ kan ein jeder Lay leichtlich verſtehen/ das thun zurgedecht- nuß Chriſti/ nicht heißt den Leib Chriſti auffopffern/ ſon- der die gedechtnuß Chriſti halten/ das er ſich ein mal fuͤr vns auffgeopffert/ wie es denn S. Paulus außlegt 1. Cor: 11. So offt jhr von diſem Brot eſſet/ vnnd von diſem Kelch trincket/ ſolt jhr des Herꝛen Todt verkuͤndigen: da Lehrt der H. Paulus/ das thun zur gedechtniß Chriſti/ heißt G 3
<TEI> <text> <body> <div type="fsSermon" n="1"> <div type="fsMainPart" n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0053" n="[53]"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Agatha von Wichſenſtein/ ꝛc.</hi></fw><lb/> das ſie die ſünden nit hinweg haben nem̃en koͤnden. Die-<lb/> weil den Chꝛiſtus nur einmal hat ſollen geopffert werden/<lb/> er auch mit ſeinem einigen Opffer vns erloͤſt/ ſo verſtehet<lb/> maͤniglich/ dz man jn nit ferner ſolte in der Meß opffern.<lb/> Deñ da man Chꝛiſtum noch ferners in der Meß auffopf-<lb/> fert/ ſo iſt es ein anzeigen/ dz man das Creutzopffer Chꝛi-<lb/> ſti/ welches am ſtam̃en deß Creutzes verꝛichtet woꝛden/ nit<lb/> fuͤr gnugſam helt zu bezalung vnſer ſuͤnden/ ſonder/ das<lb/> man jme auch diß Meßopffer zuflickt/ als welches neben<lb/> dem Creutzopffer vnſere ſuͤndẽ ſolle buͤſſen/ welches deñ iſt<lb/> ein verkleinerung vñ Loͤſterung des Creutzopffers Chriſti/<lb/> das man es nit fuͤr ein gnugſame bezalung vñ buͤſſung hal-<lb/> tet. Da auch der Herꝛ Chriſtus das H. Sacrament hat<lb/> ein geſetzt/ hat er kein Buchſtaben vom Opffer ſeines Leibs<lb/> befohlen/ ſonder hat vns heiſſen mit dem Brot ſein Leib eſ-<lb/> ſen/ vñ mit dem Wein jm Kelch ſein Blut trincken das er<lb/> geſagt habe: Nemmets/ Opfferts auff: Das ſtehet nit da/<lb/> ſonder/ nemmet/ eſſet/ das iſt mein Leib/ ꝛc. Nemmet/ trinck-<lb/> et/ das iſt mein Blut. Das man im Bapſtumb aber fuͤr-<lb/> wend/ Chriſtus habe in diſen worten/ da er geſprochen: das<lb/> thut zu meiner Gedechtnuß: das Meßopffer eingeſetzt/<lb/> kan ein jeder Lay leichtlich verſtehen/ das thun zurgedecht-<lb/> nuß Chriſti/ nicht heißt den Leib Chriſti auffopffern/ ſon-<lb/> der die gedechtnuß Chriſti halten/ das er ſich ein mal fuͤr<lb/> vns auffgeopffert/ wie es denn S. Paulus außlegt 1. Cor:<lb/> 11. So offt jhr von diſem Brot eſſet/ vnnd von diſem<lb/> Kelch trincket/ ſolt jhr des Herꝛen Todt verkuͤndigen:<lb/> da Lehrt der H. Paulus/ das thun zur gedechtniß Chriſti/<lb/> <fw place="bottom" type="sig">G 3</fw><fw place="bottom" type="catch">heißt</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [[53]/0053]
Agatha von Wichſenſtein/ ꝛc.
das ſie die ſünden nit hinweg haben nem̃en koͤnden. Die-
weil den Chꝛiſtus nur einmal hat ſollen geopffert werden/
er auch mit ſeinem einigen Opffer vns erloͤſt/ ſo verſtehet
maͤniglich/ dz man jn nit ferner ſolte in der Meß opffern.
Deñ da man Chꝛiſtum noch ferners in der Meß auffopf-
fert/ ſo iſt es ein anzeigen/ dz man das Creutzopffer Chꝛi-
ſti/ welches am ſtam̃en deß Creutzes verꝛichtet woꝛden/ nit
fuͤr gnugſam helt zu bezalung vnſer ſuͤnden/ ſonder/ das
man jme auch diß Meßopffer zuflickt/ als welches neben
dem Creutzopffer vnſere ſuͤndẽ ſolle buͤſſen/ welches deñ iſt
ein verkleinerung vñ Loͤſterung des Creutzopffers Chriſti/
das man es nit fuͤr ein gnugſame bezalung vñ buͤſſung hal-
tet. Da auch der Herꝛ Chriſtus das H. Sacrament hat
ein geſetzt/ hat er kein Buchſtaben vom Opffer ſeines Leibs
befohlen/ ſonder hat vns heiſſen mit dem Brot ſein Leib eſ-
ſen/ vñ mit dem Wein jm Kelch ſein Blut trincken das er
geſagt habe: Nemmets/ Opfferts auff: Das ſtehet nit da/
ſonder/ nemmet/ eſſet/ das iſt mein Leib/ ꝛc. Nemmet/ trinck-
et/ das iſt mein Blut. Das man im Bapſtumb aber fuͤr-
wend/ Chriſtus habe in diſen worten/ da er geſprochen: das
thut zu meiner Gedechtnuß: das Meßopffer eingeſetzt/
kan ein jeder Lay leichtlich verſtehen/ das thun zurgedecht-
nuß Chriſti/ nicht heißt den Leib Chriſti auffopffern/ ſon-
der die gedechtnuß Chriſti halten/ das er ſich ein mal fuͤr
vns auffgeopffert/ wie es denn S. Paulus außlegt 1. Cor:
11. So offt jhr von diſem Brot eſſet/ vnnd von diſem
Kelch trincket/ ſolt jhr des Herꝛen Todt verkuͤndigen:
da Lehrt der H. Paulus/ das thun zur gedechtniß Chriſti/
heißt
G 3
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/524311 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/524311/53 |
Zitationshilfe: | Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589, S. [53]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524311/53>, abgerufen am 27.07.2024. |