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Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589.

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Leichtpredig der Edlen Frawen/
Opffer die sünd nicht abnemmen vnnd auff heben. Aber
der Herr Christus hab sich selber am stammen des Creutzes
für vnsere Sünden auffgeopffert/ vnnd solch einig einmal
be[s]chehen Creutzopffer seye so Kräfftig/ das es ewiglich
gilt/ vnd darff nicht widerholet werden/ ist also Kräfftig in
ewigkeit/ das es aller Menschen Sünden von anfang der
Welt/ biß an das End hinweg nembt/ das er seine Feind/
Sünd/ Todt/ Teuffel vnd Höll hierdurch zu seinem Fuß-
schemel gemacht vnd sie vberwunden/ vnd also mit solchen
einigen Opffer vns alle/ die wir zum ewigen leben geheiligt
worden vollendet vnd völliglich erlößet hat.

Hierauß ist offenbar/ das der Herr Christus nur ein-
mal habe sollen geopffert wörden/ vnnd das solch Opffer
gnugsam sey/ für der gantzen welt Sünd/ sol derwegen
nimmermehr repetirt oder widerholet werden. Derwegen
es in dem Bapstumb ein grosser jrthumb/ vnd ein verklein-
erung vnnd lästerung/ des Creutzopffers Christi ist/ das
man fürgibt/ es sey nit genüg/ das er sey am stammen des
Creutzes geopffert worden/ sonder er sol noch täglich von
dem Meßpriester in der Meß auffgeopffert wörden für die
Sünd der lebendigen vnd todten. Denn es sagt Paulus
in den angezognen sprüchen außtruckenlich/ das Christus
sey nur einmal geopffert/ das er mit einem einigen opffer
vns volendet/ vnd ein Einige erlösung erworben hab/ vnd
spricht/ dz daher die volkommenheit des Opffers Christi of-
fenbar seye/ die weil es nur einmal habe sollen geschehen/ da
sonst die Opffer des Alten Testaments haben täglich müssen
verrichtet werden/ darauß jhr vnuolkommenheit erscheinet/

das

Leichtpredig der Edlen Frawen/
Opffer die ſuͤnd nicht abnemmen vnnd auff heben. Aber
der Herꝛ Chꝛiſtus hab ſich ſelber am ſtam̃en des Creutzes
fuͤr vnſere Suͤnden auffgeopffert/ vnnd ſolch einig einmal
be[ſ]chehen Creutzopffer ſeye ſo Kraͤfftig/ das es ewiglich
gilt/ vnd darff nicht widerholet werden/ iſt alſo Kraͤfftig in
ewigkeit/ das es aller Menſchen Suͤnden von anfang der
Welt/ biß an das End hinweg nembt/ das er ſeine Feind/
Suͤnd/ Todt/ Teuffel vnd Hoͤll hierdurch zu ſeinem Fuß-
ſchemel gemacht vnd ſie vberwunden/ vnd alſo mit ſolchẽ
einigen Opffer vns alle/ die wir zum ewigẽ leben geheiligt
woꝛden vollendet vnd voͤlliglich erloͤßet hat.

Hierauß iſt offenbar/ das der Herꝛ Chriſtus nur ein-
mal habe ſollen geopffert woͤrden/ vnnd das ſolch Opffer
gnugſam ſey/ fuͤr der gantzen welt Suͤnd/ ſol derwegen
nim̃ermehr repetirt oder widerholet werden. Derwegen
es in dem Bapſtumb ein gꝛoſſer jrthumb/ vnd ein verklein-
erung vnnd laͤſterung/ des Creutzopffers Chꝛiſti iſt/ das
man fuͤrgibt/ es ſey nit genuͤg/ das er ſey am ſtam̃en des
Creutzes geopffert woꝛden/ ſonder er ſol noch taͤglich von
dem Meßpꝛieſter in der Meß auffgeopffert woͤꝛden fuͤr die
Suͤnd der lebendigen vnd todten. Denn es ſagt Paulus
in den angezognen ſpꝛuͤchen außtruckenlich/ das Chꝛiſtus
ſey nur einmal geopffert/ das er mit einem einigen opffer
vns volendet/ vnd ein Einige erloͤſung erwoꝛben hab/ vnd
ſpꝛicht/ dz daher die volkom̃enheit des Opffers Chriſti of-
fenbar ſeye/ die weil es nur einmal habe ſollẽ geſchehen/ da
ſonſt die Opffer des Altẽ Teſtaments habẽ taͤglich muͤſſen
verꝛichtet werden/ darauß jhr vnuolkom̃enheit erſcheinet/

das
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[[52]/0052] Leichtpredig der Edlen Frawen/ Opffer die ſuͤnd nicht abnemmen vnnd auff heben. Aber der Herꝛ Chꝛiſtus hab ſich ſelber am ſtam̃en des Creutzes fuͤr vnſere Suͤnden auffgeopffert/ vnnd ſolch einig einmal beſchehen Creutzopffer ſeye ſo Kraͤfftig/ das es ewiglich gilt/ vnd darff nicht widerholet werden/ iſt alſo Kraͤfftig in ewigkeit/ das es aller Menſchen Suͤnden von anfang der Welt/ biß an das End hinweg nembt/ das er ſeine Feind/ Suͤnd/ Todt/ Teuffel vnd Hoͤll hierdurch zu ſeinem Fuß- ſchemel gemacht vnd ſie vberwunden/ vnd alſo mit ſolchẽ einigen Opffer vns alle/ die wir zum ewigẽ leben geheiligt woꝛden vollendet vnd voͤlliglich erloͤßet hat. Hierauß iſt offenbar/ das der Herꝛ Chriſtus nur ein- mal habe ſollen geopffert woͤrden/ vnnd das ſolch Opffer gnugſam ſey/ fuͤr der gantzen welt Suͤnd/ ſol derwegen nim̃ermehr repetirt oder widerholet werden. Derwegen es in dem Bapſtumb ein gꝛoſſer jrthumb/ vnd ein verklein- erung vnnd laͤſterung/ des Creutzopffers Chꝛiſti iſt/ das man fuͤrgibt/ es ſey nit genuͤg/ das er ſey am ſtam̃en des Creutzes geopffert woꝛden/ ſonder er ſol noch taͤglich von dem Meßpꝛieſter in der Meß auffgeopffert woͤꝛden fuͤr die Suͤnd der lebendigen vnd todten. Denn es ſagt Paulus in den angezognen ſpꝛuͤchen außtruckenlich/ das Chꝛiſtus ſey nur einmal geopffert/ das er mit einem einigen opffer vns volendet/ vnd ein Einige erloͤſung erwoꝛben hab/ vnd ſpꝛicht/ dz daher die volkom̃enheit des Opffers Chriſti of- fenbar ſeye/ die weil es nur einmal habe ſollẽ geſchehen/ da ſonſt die Opffer des Altẽ Teſtaments habẽ taͤglich muͤſſen verꝛichtet werden/ darauß jhr vnuolkom̃enheit erſcheinet/ das

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Zitationshilfe: Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589, S. [52]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524311/52>, abgerufen am 12.12.2024.