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Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589.

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Leychtpredig der Edlen Frawen/
ist der Mensch Christus nicht empfangen von eine in
Menschen/ wie andere Menschen sonder von Gott dem
Heiligen Geyst/ welcher dz Fleisch vnd Blut d Jungfrau-
en Mariae/ darauß die Menschen Christi erschaffen vnnd
formirt worden/ geheiligt/ vnd von d Sünd gereinigt hat.

Es schreibi der Alt Kirchenlehrer Epiphanius/ das
zu seiner zeit/ ein Seckt gewesen seye/ die Coliyridianer ge-
nant/ welche auch die Jungfraw Mariam angriefft/ jhr
Altär gebawen/ vnd jhr darauff geopffert/ welches der ge-
melt Epiphanius hefftig an jhnen strafft/ vnd spricht: das
die Junckfraw Maria nicht geben seye züm anbetten/ son-
der man soll Gott Vatter/ Sohn vnnd Heiligen Geist
anbetten. Also haben nun die Alte Kirchenlehrer solche
Abgötterey mit anrüffung der Mutter Gottes vnd ande-
rer Heyligen auß Gottes wort gestrafft vnd widerlegt.

Mit vnsern
guten Wercken
können wir die
Sünd nit büssen
noch das Ewig
Leben verdie-
nen.
Was denn vnsere Gute Werck belangt/ so könden wir
mit den selbigen vnsere Sünd nicht büssen noch bezalen/
vnnd vns das Himmelreich verdienen/ sonder (wie zuuor
weitleuffig außfürt) allein der Herr Christus mit seinen ei-
nigen Theüren verdienst seines H. Leiden vnd sterbens hat
vnsere sünd gebüßt vnd bezalt/ vnd vns erlangt das Ewige
Leben. Darumb sagt der H. Johan. 1. Cap. 2. Chri-
stus seye worden ein versönung oder bezalung für vnsere
Sünden/ Ja für die Sünden der gantzen Welt. Jtem
der H. Paulus spricht Eph. 2. auß Gnaden seid jhr seelig
worden durch den Glauben vnnd dasselbig nicht auß euch/
Gottes Gaab ist es/ nicht auß den Wercken/ auff dz sich nit
jemand Rhüme. Da sprechen dise Apostel dz Christus sey

ein

Leychtpredig der Edlen Frawen/
iſt der Menſch Chꝛiſtus nicht empfangen von eine in
Menſchen/ wie andere Menſchen ſonder von Gott dem
Heiligẽ Geyſt/ welcher dz Fleiſch vñ Blut ď Jungfrau-
en Mariæ/ darauß die Menſchen Chꝛiſti erſchaffen vnnd
formirt worden/ geheiligt/ vñ von ď Suͤnd gereinigt hat.

Es ſchꝛeibi der Alt Kirchenlehꝛer Epiphanius/ das
zu ſeiner zeit/ ein Seckt geweſen ſeye/ die Coliyridianer ge-
nant/ welche auch die Jungfraw Mariam angriefft/ jhr
Altaͤr gebawen/ vnd jhr darauff geopffert/ welches der ge-
melt Epiphanius hefftig an jhnen ſtrafft/ vnd ſpricht: das
die Junckfraw Maria nicht geben ſeye zuͤm anbetten/ ſon-
der man ſoll Gott Vatter/ Sohn vnnd Heiligen Geiſt
anbetten. Alſo haben nun die Alte Kirchenlehꝛer ſolche
Abgoͤtterey mit anruͤffung der Mutter Gottes vnd ande-
rer Heyligen auß Gottes woꝛt geſtrafft vnd widerlegt.

Mit vnſern
guten Wercken
koͤnnen wir die
Suͤnd nit buͤſſẽ
noch das Ewig
Leben verdie-
nen.
Was denn vnſere Gute Werck belangt/ ſo koͤnden wir
mit den ſelbigen vnſere Suͤnd nicht buͤſſen noch bezalen/
vnnd vns das Himmelreich verdienen/ ſonder (wie zuuor
weitleuffig außfuͤrt) allein der Herꝛ Chꝛiſtus mit ſeinen ei-
nigen Theuͤren verdienſt ſeines H. Leiden vñ ſterbens hat
vnſere ſuͤnd gebuͤßt vnd bezalt/ vnd vns erlangt das Ewige
Leben. Darumb ſagt der H. Johan. 1. Cap. 2. Chri-
ſtus ſeye woꝛden ein verſoͤnung oder bezalung fuͤr vnſere
Suͤnden/ Ja fuͤr die Suͤnden der gantzen Welt. Jtem
der H. Paulus ſpꝛicht Eph. 2. auß Gnadẽ ſeid jhr ſeelig
worden durch den Glauben vnnd daſſelbig nicht auß euch/
Gottes Gaab iſt es/ nicht auß den Werckẽ/ auff dz ſich nit
jemand Rhuͤme. Da ſprechẽ diſe Apoſtel dz Chriſtus ſey

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[[36]/0036] Leychtpredig der Edlen Frawen/ iſt der Menſch Chꝛiſtus nicht empfangen von eine in Menſchen/ wie andere Menſchen ſonder von Gott dem Heiligẽ Geyſt/ welcher dz Fleiſch vñ Blut ď Jungfrau- en Mariæ/ darauß die Menſchen Chꝛiſti erſchaffen vnnd formirt worden/ geheiligt/ vñ von ď Suͤnd gereinigt hat. Es ſchꝛeibi der Alt Kirchenlehꝛer Epiphanius/ das zu ſeiner zeit/ ein Seckt geweſen ſeye/ die Coliyridianer ge- nant/ welche auch die Jungfraw Mariam angriefft/ jhr Altaͤr gebawen/ vnd jhr darauff geopffert/ welches der ge- melt Epiphanius hefftig an jhnen ſtrafft/ vnd ſpricht: das die Junckfraw Maria nicht geben ſeye zuͤm anbetten/ ſon- der man ſoll Gott Vatter/ Sohn vnnd Heiligen Geiſt anbetten. Alſo haben nun die Alte Kirchenlehꝛer ſolche Abgoͤtterey mit anruͤffung der Mutter Gottes vnd ande- rer Heyligen auß Gottes woꝛt geſtrafft vnd widerlegt. Was denn vnſere Gute Werck belangt/ ſo koͤnden wir mit den ſelbigen vnſere Suͤnd nicht buͤſſen noch bezalen/ vnnd vns das Himmelreich verdienen/ ſonder (wie zuuor weitleuffig außfuͤrt) allein der Herꝛ Chꝛiſtus mit ſeinen ei- nigen Theuͤren verdienſt ſeines H. Leiden vñ ſterbens hat vnſere ſuͤnd gebuͤßt vnd bezalt/ vnd vns erlangt das Ewige Leben. Darumb ſagt der H. Johan. 1. Cap. 2. Chri- ſtus ſeye woꝛden ein verſoͤnung oder bezalung fuͤr vnſere Suͤnden/ Ja fuͤr die Suͤnden der gantzen Welt. Jtem der H. Paulus ſpꝛicht Eph. 2. auß Gnadẽ ſeid jhr ſeelig worden durch den Glauben vnnd daſſelbig nicht auß euch/ Gottes Gaab iſt es/ nicht auß den Werckẽ/ auff dz ſich nit jemand Rhuͤme. Da ſprechẽ diſe Apoſtel dz Chriſtus ſey ein Mit vnſern guten Wercken koͤnnen wir die Suͤnd nit buͤſſẽ noch das Ewig Leben verdie- nen.

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Zitationshilfe: Schopper, Jakob: Christliche Leichtpredig. Tübingen, 1589, S. [36]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524311/36>, abgerufen am 11.12.2024.