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Roth, Friedrich: Leichpredigt. Eisleben, 1585.

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Leichpredigt/ vber den Spruch
zeitlang in der Welt/ Ansehen/ Ehre/ Reichthumb vnd
gewald haben/ vnd wie das Fette oben schwimmen/ so
hat es doch endlich mit jrer Herrligkeit keinen bestand/
Denn Gott ist ein gerechter Richter/ vnd ein eineriger
Gott/ der die Sünde hasset/ vnd straffet an alle denen/
die sich nicht bekeren/ vnd ware Busse thun/ wie der
fünffte Psalm bezeuget: Du bist ein Gott/ dem Gottloss
wesen nicht gefelt/ vnd wer böse ist/ bleibet nicht für dir.
Darümb saget auch Salomon allhie von jnen.

Aber die Gottlosen werden gestrafft wer-
den/ gleich wie sie fürchten.

Vnd setzet dessen zwo gnugsame vrsachen hinzu.

1. Denn sie achten des Gerechten nicht.

Das ist/ sie helffen die Frommen drucken/ vnd pla-
gen/ wo sie nur können/ wie im vorgehenden andern
Capitel von jnen geschrieben stehet/ das sie sprechen:
Lasset vns den armen Gerechten vberweltigen/ vnd kei-
ner Widwen/ noch alten Mans schonen/ Last vns der
alten Greisen straffe nicht achten/ Was wir nur thun
können/ das sol recht sein/ Denn wer nicht thun kan/
was jnen gelüst/ der gilt nichts/ etc.

Die andere vrsache/ darümb die Gottlosen sollen ge-
strafft werden/ ist:

2. Vnd sie weichen vom HErrn.

Das ist/ sie verachten Gott vnd sein Wort/ Dar-
ümb lest sie Gott wider fahren/ vnd vergilt jnen auff
jren Kopff/ wie sie verdienet haben.

Dieses stücke von der Straffe der Gottlosen/ wird
zu ander zeit weitleufftiger gehandelt/ Wir sollen auff
dismal kürtzlich zur Application, zweierley daraus be-
halten.

Erstlich/

Leichpredigt/ vber den Spruch
zeitlang in der Welt/ Anſehen/ Ehre/ Reichthumb vnd
gewald haben/ vnd wie das Fette oben ſchwimmen/ ſo
hat es doch endlich mit jrer Herrligkeit keinen beſtand/
Denn Gott iſt ein gerechter Richter/ vnd ein eineriger
Gott/ der die Suͤnde haſſet/ vnd ſtraffet an alle denen/
die ſich nicht bekeren/ vnd ware Buſſe thun/ wie der
fuͤnffte Pſalm bezeuget: Du biſt ein Gott/ dem Gottloſs
weſen nicht gefelt/ vnd wer boͤſe iſt/ bleibet nicht fuͤr dir.
Daruͤmb ſaget auch Salomon allhie von jnen.

Aber die Gottloſen werden geſtrafft wer-
den/ gleich wie ſie fuͤrchten.

Vnd ſetzet deſſen zwo gnugſame vrſachen hinzu.

1. Denn ſie achten des Gerechten nicht.

Das iſt/ ſie helffen die Frommen drucken/ vnd pla-
gen/ wo ſie nur koͤnnen/ wie im vorgehenden andern
Capitel von jnen geſchrieben ſtehet/ das ſie ſprechen:
Laſſet vns den armen Gerechten vberweltigen/ vnd kei-
ner Widwen/ noch alten Mans ſchonen/ Laſt vns der
alten Greiſen ſtraffe nicht achten/ Was wir nur thun
koͤnnen/ das ſol recht ſein/ Denn wer nicht thun kan/
was jnen geluͤſt/ der gilt nichts/ etc.

Die andere vrſache/ daruͤmb die Gottloſen ſollen ge-
ſtrafft werden/ iſt:

2. Vnd ſie weichen vom HErrn.

Das iſt/ ſie verachten Gott vnd ſein Wort/ Dar-
uͤmb leſt ſie Gott wider fahren/ vnd vergilt jnen auff
jren Kopff/ wie ſie verdienet haben.

Dieſes ſtuͤcke von der Straffe der Gottloſen/ wird
zu ander zeit weitleufftiger gehandelt/ Wir ſollen auff
dismal kuͤrtzlich zur Āpplication, zweierley daraus be-
halten.

Erſtlich/
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Zitationshilfe: Roth, Friedrich: Leichpredigt. Eisleben, 1585, S. [44]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524295/44>, abgerufen am 24.11.2024.