Bernhertz, Michael: Exequiae Lothiniane. Nürnberg, 1615.beweineten ihn vnnd baten/ weil er der Kirchen Gottes noch Wie nun den frommen Theodosium vnnd Martinum vnsers
beweineten ihn vnnd baten/ weil er der Kirchen Gottes noch Wie nun den frommen Theodoſium vnnd Martinum vnſers
<TEI> <text> <body> <div type="fsSermon" n="1"> <div type="fsMainPart" n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0052" n="[24]"/> beweineten ihn vnnd baten/ weil er der Kirchen Gottes noch<lb/> nutzlich fuͤrſtehen kundt/ er woͤlle GOtt neben jhnen vmb fri-<lb/> ſtung ſeines Lebens anſprechen/ da antwortet er: <hi rendition="#aq">Domine, ſi<lb/> Eccleſiæ tuæ adhuc poſſum eſſe utilis, non recuſo labo-<lb/> rem, ſi minus, fiat voluntas tua.</hi> Herꝛ mein Gott/ kan ich<lb/> deiner Kirchen noch fruchtbarlich dienen: ſol mich die arbeit<lb/> nicht verdroſſen machen: wo aber nicht/ vnd ich jetz ſterben ſol/<lb/> ſo geſchehe dein wille.</p><lb/> <p>Wie nun den frommen <hi rendition="#aq">Theodoſium</hi> vnnd <hi rendition="#aq">Martinum</hi><lb/> nicht die luſt zu leben/ ſondern der betruͤbte zuſtand der Kirchen/<lb/> bewegt noch lenger allhie am Joch zu ziehen: alſo begert Pau-<lb/> lus lieber auffgeloͤſt zu werden/ vnnd bey Chriſto zu ſeyn/ denn<lb/> allhie lenger zu leben/ denn <hi rendition="#aq">diu vivere nil aliud eſt quàm diu<lb/> torqueri:</hi> lang leben/ iſt lang in vngluͤck ſchweben. Allein der<lb/> zuſtand der Kirchen machts/ daß er vmb ſeiner zuhoͤrer willen/<lb/> damit ſie nicht mit verdammlicher Menſchenlehr vergifftet/<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Matth.</hi> 13.</note>vnd verfuͤhret wuͤrden/ noch lenger zu leben begert. O es weiß<lb/> der liebe Paulus gar zuwol/ daß wann die Leut ſchlaffen/ der<lb/> Teuffel vnkraut zwiſchen den guten Weitzen ſeet/ daß er ein<lb/><note place="left">1. Reg. 22.<lb/> Act. 20.<lb/> Pſal. 14.<lb/> Eſa: 29</note>lugengeiſt in aller falſchen Prophetenmundt iſt/ daß er Leut er-<lb/> weckt die da verkehrte lehr reden/ verderbliche ſecten einfuͤhren/<lb/> derer Hertzen voller vnglaubens iſt/ ehren GOtt mit jhren lip-<lb/> pen/ aber jhr Hertz iſt ferne von jhm/ haben ein ſchein eines<lb/><note place="left">2. Tim. 3.<lb/><hi rendition="#aq">Matth.</hi> 7.<lb/> 1. Tim. 4.<lb/> Eſa. <supplied/>6.</note>gottſeligen weſens/ aber ſeine krafft verlaugnen ſie/ ſie ſagen<lb/> wol Herꝛ/ vnd thun doch nicht deß Vatters im Himmel ſeinen<lb/> willen. Wann im alten Teſtament die Propheten ſeyn ſchlaf-<lb/> fen gangen/ hat der Teuffel falſche Propheten/ jrrige Lehr vnd<lb/> Lehrer/ heuffiger deñ ſonſt außgeſeet. Alſo auch in dem Newen<lb/> Teſtament/ nach S. Johannis Todt/ ſtunden falſche Chri-<lb/> ſti auff/ nach <hi rendition="#aq">S. Ambroſij</hi> Todt ward die reine Lehr durch<lb/> die Gothen vnd Wenden/ vnnd andere Heyden/ vervnreinigt<lb/> vnnd vntergetruckt. Da <hi rendition="#aq">Auguſtinus</hi> ſchlaffen gieng/ iſt das<lb/> Arrianiſch vnkraut vber <hi rendition="#aq">Africam</hi> auß geſeet worden. Nach<lb/> <fw type="catch" place="bottom">vnſers</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [[24]/0052]
beweineten ihn vnnd baten/ weil er der Kirchen Gottes noch
nutzlich fuͤrſtehen kundt/ er woͤlle GOtt neben jhnen vmb fri-
ſtung ſeines Lebens anſprechen/ da antwortet er: Domine, ſi
Eccleſiæ tuæ adhuc poſſum eſſe utilis, non recuſo labo-
rem, ſi minus, fiat voluntas tua. Herꝛ mein Gott/ kan ich
deiner Kirchen noch fruchtbarlich dienen: ſol mich die arbeit
nicht verdroſſen machen: wo aber nicht/ vnd ich jetz ſterben ſol/
ſo geſchehe dein wille.
Wie nun den frommen Theodoſium vnnd Martinum
nicht die luſt zu leben/ ſondern der betruͤbte zuſtand der Kirchen/
bewegt noch lenger allhie am Joch zu ziehen: alſo begert Pau-
lus lieber auffgeloͤſt zu werden/ vnnd bey Chriſto zu ſeyn/ denn
allhie lenger zu leben/ denn diu vivere nil aliud eſt quàm diu
torqueri: lang leben/ iſt lang in vngluͤck ſchweben. Allein der
zuſtand der Kirchen machts/ daß er vmb ſeiner zuhoͤrer willen/
damit ſie nicht mit verdammlicher Menſchenlehr vergifftet/
vnd verfuͤhret wuͤrden/ noch lenger zu leben begert. O es weiß
der liebe Paulus gar zuwol/ daß wann die Leut ſchlaffen/ der
Teuffel vnkraut zwiſchen den guten Weitzen ſeet/ daß er ein
lugengeiſt in aller falſchen Prophetenmundt iſt/ daß er Leut er-
weckt die da verkehrte lehr reden/ verderbliche ſecten einfuͤhren/
derer Hertzen voller vnglaubens iſt/ ehren GOtt mit jhren lip-
pen/ aber jhr Hertz iſt ferne von jhm/ haben ein ſchein eines
gottſeligen weſens/ aber ſeine krafft verlaugnen ſie/ ſie ſagen
wol Herꝛ/ vnd thun doch nicht deß Vatters im Himmel ſeinen
willen. Wann im alten Teſtament die Propheten ſeyn ſchlaf-
fen gangen/ hat der Teuffel falſche Propheten/ jrrige Lehr vnd
Lehrer/ heuffiger deñ ſonſt außgeſeet. Alſo auch in dem Newen
Teſtament/ nach S. Johannis Todt/ ſtunden falſche Chri-
ſti auff/ nach S. Ambroſij Todt ward die reine Lehr durch
die Gothen vnd Wenden/ vnnd andere Heyden/ vervnreinigt
vnnd vntergetruckt. Da Auguſtinus ſchlaffen gieng/ iſt das
Arrianiſch vnkraut vber Africam auß geſeet worden. Nach
vnſers
Matth. 13.
1. Reg. 22.
Act. 20.
Pſal. 14.
Eſa: 29
2. Tim. 3.
Matth. 7.
1. Tim. 4.
Eſa. 6.
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Zitationshilfe: | Bernhertz, Michael: Exequiae Lothiniane. Nürnberg, 1615, S. [24]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524263/52>, abgerufen am 23.07.2024. |