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Lutz, Wilhelm Friedrich: Ein Christliche Predig. Tübingen, 1585.

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bald der Rest/ den wir Gott zuthun/ finden/ wölcher so
groß daß er die summa der zehen tausend pfundt vbertrifft/Matth. 18.
wie vns dann diser schuld halben/ die gantze heilige schrifft
anklaget/ vnnd wir in vnserem Vatter vnser selber beken-
nen/ in dem wir bey Gott vmb vergebung vnserer schulden
anhalten. Sind also allezumahl Gottes schuldner/ wegen
vnser empfengnus vnd geburt/ wölches man die Erbschuld
nennet/ nach laut der sprüch Psalm. 5. Job. 14. Rom. 5.
Schuldner sein wir wegen vnser bösen gedancken. Gene.
6. vnd 8. wegen vnser werck/ Psalm. 14. 32. 115. Rom. 3.
Ephe. 2. Ja auch vnser gerechtigkeit/ das ist/ die beste
werck/ seind vor Gott/ wie ein beflecktes tuch/ Jesa. 64.
Derowegen weil wir Gott so vil zu thun/ erfolget darauß
daß wir zum Himmel kein gerechtigkeit/ noch anspruch ha-
ben/ vnnd billich auß dem Himmel verstossen/ vnd in den
Schuldthurn/ den letsten heller zubezallen/ geworffen sol-
len werden.

Dise schuld muß man Gott nicht ablaugnen/ sonder er-
kennen/ vnnd frey rund bekennen/ dann wie Salomon in
sprichworten am 28. capitel schreibt: Wer sein missethat leu-
gnet/ dem wirt nicht gelingen/ wer sie aber aber bekent vnd
lest/ der wirdt barmhertzigkeit erlangen. Vnd Johannes in
seiner ersten Epistel/ am ersten capitel: So wir sagen/ wir
haben nit gesündiget/ so betriegen wir vns selber/ vnd ist kein
warheit in vns: So wir aber vnser Sünd bekennen/ so ist
Gott trew vnd gerecht/ vnd vergibt vns vnsere Sünde vnd
reiniget vns von aller vnser missethat/ daher auch Dauid
im 32. Psalm. klaget/ daß da ers hab wöllen verschwei-
gen/ seien seine gebein verschmacht/ durch sein täglichs
heulen. Derowegen müssen wir/ die schuld nun bekennen/
vnd mit Maria Magdalena vnd Petro beweinen/ weil sie

vns
C 2

bald der Reſt/ den wir Gott zuthun/ finden/ woͤlcher ſo
groß daß er die ſumma der zehen tauſend pfundt vbertrifft/Matth. 18.
wie vns dann diſer ſchuld halben/ die gantze heilige ſchrifft
anklaget/ vnnd wir in vnſerem Vatter vnſer ſelber beken-
nen/ in dem wir bey Gott vmb vergebung vnſerer ſchulden
anhalten. Sind alſo allezumahl Gottes ſchuldner/ wegen
vnſer empfengnus vñ geburt/ woͤlches man die Erbſchuld
nennet/ nach laut der ſpruͤch Pſalm. 5. Job. 14. Rom. 5.
Schuldner ſein wir wegen vnſer boͤſen gedancken. Gene.
6. vnd 8. wegen vnſer werck/ Pſalm. 14. 32. 115. Rom. 3.
Ephe. 2. Ja auch vnſer gerechtigkeit/ das iſt/ die beſte
werck/ ſeind vor Gott/ wie ein beflecktes tuch/ Jeſa. 64.
Derowegen weil wir Gott ſo vil zu thun/ erfolget darauß
daß wir zum Him̃el kein gerechtigkeit/ noch anſpruch ha-
ben/ vnnd billich auß dem Himmel verſtoſſen/ vnd in den
Schuldthurn/ den letſten heller zubezallen/ geworffen ſol-
len werden.

Diſe ſchuld muß man Gott nicht ablaugnen/ ſonder er-
kennen/ vnnd frey rund bekennen/ dann wie Salomon in
ſprichwortẽ am 28. capitel ſchreibt: Wer ſein miſſethat leu-
gnet/ dem wirt nicht gelingen/ wer ſie aber aber bekent vnd
leſt/ der wirdt barmhertzigkeit erlangen. Vñ Johannes in
ſeiner erſten Epiſtel/ am erſten capitel: So wir ſagen/ wir
haben nit geſuͤndiget/ ſo betriegen wir vns ſelber/ vñ iſt kein
warheit in vns: So wir aber vnſer Suͤnd bekennen/ ſo iſt
Gott trew vnd gerecht/ vnd vergibt vns vnſere Suͤnde vñ
reiniget vns von aller vnſer miſſethat/ daher auch Dauid
im 32. Pſalm. klaget/ daß da ers hab woͤllen verſchwei-
gen/ ſeien ſeine gebein verſchmacht/ durch ſein taͤglichs
heulen. Derowegen muͤſſen wir/ die ſchuld nun bekennen/
vnd mit Maria Magdalena vñ Petro beweinen/ weil ſie

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C 2
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[17/0019] bald der Reſt/ den wir Gott zuthun/ finden/ woͤlcher ſo groß daß er die ſumma der zehen tauſend pfundt vbertrifft/ wie vns dann diſer ſchuld halben/ die gantze heilige ſchrifft anklaget/ vnnd wir in vnſerem Vatter vnſer ſelber beken- nen/ in dem wir bey Gott vmb vergebung vnſerer ſchulden anhalten. Sind alſo allezumahl Gottes ſchuldner/ wegen vnſer empfengnus vñ geburt/ woͤlches man die Erbſchuld nennet/ nach laut der ſpruͤch Pſalm. 5. Job. 14. Rom. 5. Schuldner ſein wir wegen vnſer boͤſen gedancken. Gene. 6. vnd 8. wegen vnſer werck/ Pſalm. 14. 32. 115. Rom. 3. Ephe. 2. Ja auch vnſer gerechtigkeit/ das iſt/ die beſte werck/ ſeind vor Gott/ wie ein beflecktes tuch/ Jeſa. 64. Derowegen weil wir Gott ſo vil zu thun/ erfolget darauß daß wir zum Him̃el kein gerechtigkeit/ noch anſpruch ha- ben/ vnnd billich auß dem Himmel verſtoſſen/ vnd in den Schuldthurn/ den letſten heller zubezallen/ geworffen ſol- len werden. Matth. 18. Diſe ſchuld muß man Gott nicht ablaugnen/ ſonder er- kennen/ vnnd frey rund bekennen/ dann wie Salomon in ſprichwortẽ am 28. capitel ſchreibt: Wer ſein miſſethat leu- gnet/ dem wirt nicht gelingen/ wer ſie aber aber bekent vnd leſt/ der wirdt barmhertzigkeit erlangen. Vñ Johannes in ſeiner erſten Epiſtel/ am erſten capitel: So wir ſagen/ wir haben nit geſuͤndiget/ ſo betriegen wir vns ſelber/ vñ iſt kein warheit in vns: So wir aber vnſer Suͤnd bekennen/ ſo iſt Gott trew vnd gerecht/ vnd vergibt vns vnſere Suͤnde vñ reiniget vns von aller vnſer miſſethat/ daher auch Dauid im 32. Pſalm. klaget/ daß da ers hab woͤllen verſchwei- gen/ ſeien ſeine gebein verſchmacht/ durch ſein taͤglichs heulen. Derowegen muͤſſen wir/ die ſchuld nun bekennen/ vnd mit Maria Magdalena vñ Petro beweinen/ weil ſie vns C 2

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Zitationshilfe: Lutz, Wilhelm Friedrich: Ein Christliche Predig. Tübingen, 1585, S. 17. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524151/19>, abgerufen am 21.11.2024.