Leuchter, Heinrich: Ein Christliche Leich- Klag- vnd Trost-Predigt. Darmstadt, 1617.Auß dem 39. Psalmen Davids. ches vnnd sehr denckwürdiges Sprüchlein allen denen/ so bey Be-gräbnussen/ frommer vnd heiliger Leute erscheinen/ welches sie son- derlich zu Hertzen nehmen/ vnnd jederzeit betrachten sollen. Solch Sprüchlein lautet also: gedencke an jhn/ wie er gestorben ist/ so must du auch sterben/ gestern wars an mir/ heut ists an dir/ daher wil sichs gebühren/ daß wir vns die Sterbligkeit fleissig einbilden/ vnd in al- lem was wir thun/ jmmerdar gedencken/ wir seyen Kinder deß Todts/ vnd müssen Augenblicklich vns vnsers Abschieds/ vnnd tödtlichen Hintrits auß dieser Welt versehen: alles zu dem End/ damit wir durch Gottes Gnad vnd Krafft/ vns heylsamblich vnd wol auffs Sterbstündlein gefast machen köndten. Weil dann die abgelesene Worte vns trefflich dienen werden/ Soviel dann nun den Text belanget/ spricht der hocherleuchte Diese Wort begreiffen in sich ein Gebett/ welches Dauid zu doch/ B iij
Auß dem 39. Pſalmen Davids. ches vnnd ſehr denckwuͤrdiges Spruͤchlein allen denen/ ſo bey Be-graͤbnuſſen/ frommer vnd heiliger Leute erſcheinen/ welches ſie ſon- derlich zu Hertzen nehmen/ vnnd jederzeit betrachten ſollen. Solch Spruͤchlein lautet alſo: gedencke an jhn/ wie er geſtorben iſt/ ſo muſt du auch ſterben/ geſtern wars an mir/ heut iſts an dir/ daher wil ſichs gebuͤhren/ daß wir vns die Sterbligkeit fleiſſig einbilden/ vnd in al- lem was wir thun/ jm̃erdar gedencken/ wir ſeyen Kinder deß Todts/ vnd muͤſſen Augenblicklich vns vnſers Abſchieds/ vnnd toͤdtlichen Hintrits auß dieſer Welt verſehen: alles zu dem End/ damit wir durch Gottes Gnad vnd Krafft/ vns heylſamblich vnd wol auffs Sterbſtuͤndlein gefaſt machen koͤndten. Weil dann die abgeleſene Worte vns trefflich dienen werden/ Soviel dann nun den Text belanget/ ſpricht der hocherleuchte Dieſe Wort begreiffen in ſich ein Gebett/ welches Dauid zu doch/ B iij
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Auß dem 39. Pſalmen Davids.
ches vnnd ſehr denckwuͤrdiges Spruͤchlein allen denen/ ſo bey Be-
graͤbnuſſen/ frommer vnd heiliger Leute erſcheinen/ welches ſie ſon-
derlich zu Hertzen nehmen/ vnnd jederzeit betrachten ſollen. Solch
Spruͤchlein lautet alſo: gedencke an jhn/ wie er geſtorben iſt/ ſo muſt
du auch ſterben/ geſtern wars an mir/ heut iſts an dir/ daher wil ſichs
gebuͤhren/ daß wir vns die Sterbligkeit fleiſſig einbilden/ vnd in al-
lem was wir thun/ jm̃erdar gedencken/ wir ſeyen Kinder deß Todts/
vnd muͤſſen Augenblicklich vns vnſers Abſchieds/ vnnd toͤdtlichen
Hintrits auß dieſer Welt verſehen: alles zu dem End/ damit wir
durch Gottes Gnad vnd Krafft/ vns heylſamblich vnd wol auffs
Sterbſtuͤndlein gefaſt machen koͤndten.
Weil dann die abgeleſene Worte vns trefflich dienen werden/
beyd zu heylſamer Betrachtung vnſer Sterbligkeit/ vnd dann auch
zu reiffer vnnd ſehr nuͤtzlicher vorbereitung zu einem ſeligen Todt/
vnd alſo wir alleſampt vns jhrer zum beſten gebrauchen koͤnden/ ſo
wil ich ſie dißmals an hand nehmen/ vnd dem in Gott ſeliglich
entſchlaffenen vnſerm geweſenen Chriſtlichen lieben Mittbruder
zu letzter Ehr/ der betruͤbten Wittib vnd jhren Soͤhnen/ auch ange-
wandten Freunden/ zu Chriſtlichem Troſt/ So dann auch vns al-
len zu gutem Vnterricht außlegen vnd erkleren/ vnd darbey anzei-
gen/ was wir darauß zu vnſerm beſten behalten ſollen/ der Allmech-
tige Gott vnd Vatter vnſers Herrn Jeſu Chriſti/ woͤlle vns
die Gnad deß heiligen Geiſtes darzu miltiglich verleyhen/ Amen.
Soviel dann nun den Text belanget/ ſpricht der hocherleuchte
Koͤnig vnd Prophet David alſo: Herr lehre mich/ daß ein Ende
mit mir haben muß/ vnnd mein Leben ein Ziel hat/ vnd ich davon
muß.
Dieſe Wort begreiffen in ſich ein Gebett/ welches Dauid zu
dem lieben Gott thut/ vnd darinn jhm ein beſonder Sach/ ſo in
ſeinem Hertzen jm hefftig angelegen war/ vortregt/ vnd Huͤlffe dar-
zu gantz aͤngſtiglich ſucht. Was iſt es dann? vnd welches iſt ſolche
Sache? vnd was hat Dauid vor ein Anliegens? Herr lehre mich
doch/
B iij
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