Mollenfeld, Johann: Christliche LeichPredigt/ Bey dem seligen Abschied. Darmstadt, 1617.Christliche Leich Predigt/ 2. Sam.23. 2.Dauidi sc. a Spiritu S. inspiratus, Ein Psalm dem Propheten David vom heiligen Geist dictirt vnd eingegeben: Sondern es bezeugts auch David selbsten/ wann er spricht: Der Geist deß Herren hat durch mich geredt/ vnd seine Rede ist durch meine Zunge geschehen. Dann/ sagt der Apostel Petrus/ Es ist noch nie keine Weissagung auß Menschlichem willen herfür bracht/ sondern die heiligen Menschen 2. Petr. 1. 21.GOTTes haben geredt/ getrieben von dem heiligen Geist. Damit wir nu diese deß heiligen Geistes Wort recht verstehen/ so I. Erstlich/ wird es dem Ewigen vnd Allmechtigen Gott/ bevorab Zum andern/ so wird das Wörtlein Geist/ zugelegt den erschaf- fenen
Chriſtliche Leich Predigt/ 2. Sam.23. 2.Dauidi ſc. à Spiritu S. inſpiratus, Ein Pſalm dem Propheten David vom heiligen Geiſt dictirt vnd eingegeben: Sondern es bezeugts auch David ſelbſten/ wann er ſpricht: Der Geiſt deß Herꝛen hat durch mich geredt/ vnd ſeine Rede iſt durch meine Zunge geſchehen. Dañ/ ſagt der Apoſtel Petrus/ Es iſt noch nie keine Weiſſagung auß Menſchlichem willen herfuͤr bracht/ ſondern die heiligen Menſchen 2. Petr. 1. 21.GOTTes haben geredt/ getrieben von dem heiligen Geiſt. Damit wir nu dieſe deß heiligen Geiſtes Wort recht verſtehen/ ſo I. Erſtlich/ wird es dem Ewigen vnd Allmechtigen Gott/ bevorab Zum andern/ ſo wird das Woͤrtlein Geiſt/ zugelegt den erſchaf- fenen
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Chriſtliche Leich Predigt/
Dauidi ſc. à Spiritu S. inſpiratus, Ein Pſalm dem Propheten
David vom heiligen Geiſt dictirt vnd eingegeben: Sondern es
bezeugts auch David ſelbſten/ wann er ſpricht: Der Geiſt deß
Herꝛen hat durch mich geredt/ vnd ſeine Rede iſt durch
meine Zunge geſchehen. Dañ/ ſagt der Apoſtel Petrus/
Es iſt noch nie keine Weiſſagung auß Menſchlichem
willen herfuͤr bracht/ ſondern die heiligen Menſchen
GOTTes haben geredt/ getrieben von dem heiligen
Geiſt.
2. Sam.
23. 2.
2. Petr. 1. 21.
Damit wir nu dieſe deß heiligen Geiſtes Wort recht verſtehen/ ſo
muͤſſen wir allhie auff drey Puncten gut achtung geben. Erſtlich/
was der Prophet David durch das Woͤrtlein Geiſt/ woͤlle ver-
ſtanden haben. Darnach/ wen der Koͤnig vnnd Prophet anrede/
vnd wem er ſeinen Geiſt befehle. Zum dritten/ warumb er ſeinen
Geiſt Gott wil commendirt vnd befohlen haben.
Betreffend das erſte/ ſo iſt das Woͤrtlein Ruach, πνεῦμα, Spi-
ritus, Geiſt/ æquiuocum, welches nicht ein ding allein bedeutet/
Sondern vielen vnterſchiedlichen dingen zugelegt wird.
I.
Was Geiſt
heiſſe.
Erſtlich/ wird es dem Ewigen vnd Allmechtigen Gott/ bevorab
aber der dritten Perſon der Gottheit zugelegt/ welche da mit Vat-
ter vnnd Sohn alle ding erſchaffen/ vnnd mit ſeiner lebendigma-
chenden Krafft erhalten. Dann ſo ſpricht der Himmliſche Pro-
phet/ Rabbi vnd Doctor Jeſus Chriſtus/ GOtt iſt ein Geiſt/
vnd der thewre Mann Gottes Moſes/ ſagt im erſten Buch am 1.
C. Der Geiſt Gottes ſchwebet vff dem Waſſer/ vnd Da-
uid bittet/ daß Gott ſeinen heiligen Geiſt nicht woͤlle von
jhn nemen/ Pſal. 51. Sondern daß derſelbe gute Geiſt jhn
woͤlle fuͤhren auff ebener Bahn.
Ioh. 4. 24.
Gen. 1.
Pſal. 51. 20.
Pſalm. 143.
10.
Zum andern/ ſo wird das Woͤrtlein Geiſt/ zugelegt den erſchaf-
fenen
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Zitationshilfe: | Mollenfeld, Johann: Christliche LeichPredigt/ Bey dem seligen Abschied. Darmstadt, 1617, S. 6. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524107/6>, abgerufen am 04.03.2025. |