Neomenius, Johann: Kriegs: vnd Helden mutt. wie vnd woher der zu nehmen. Brieg, 1620.bohren sindt/ das sind heute zu tage alle gleubigen/ Jhr gehet heut in den streit wieder eure feinde/ Drauf E
bohren ſindt/ das ſind heute zu tage alle gleubigen/ Jhr gehet heut in den ſtreit wieder eure feinde/ Drauf E
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bohren ſindt/ das ſind heute zu tage alle gleubigen/
die werden fuͤr Jſrael vnnd Abrahams ſamen ge-
rechnet/ wie die Schrifft ſelbſt bezeuget. Er ſol aber laut
reden/ daß es der gantze zeug hoͤren moͤge. Drumb ſtehet
dabey/ hoͤre zu. Die wort ſind ſehr anmuttig/ vnd koͤn-
nen einem wol ein hertze machen/ der darauf mercket.
Gal. 3. 29.
Jhr gehet heut in den ſtreit wieder eure feinde/
ſol er ſagen/ als wolte Moſes ſagen. Meinet nicht/ daß
dieſes treffen euch/ auß einem blinden zufall entſtehe/ odeꝛ
daß Gott nichts davon wiſſe. Nicht alſo/ heut iſt der be-
ſtimbte tag/ den der vnwandelbahre Gott nach ſeiner
vnerforſchlichen weißheit/ zum Schlachtage verordnet
hat/ da jhr mit ewren feinden treffen ſolt. Deñ ſo nicht
ein ſperling/ ohne den willen Gottes auf die er-
den fellet/ wie ſolten denn durch eine Feldſchlacht ſo
viel Menſchen gefaͤllet werden koͤnnen/ wenn es Gott
nicht ſelbſt/ als ein gerechter Richter uͤber alles fleiſch/ al-
ſo regirte. Es iſt aber bald im antrit diß zu mercken/ das
geſagt wird/ der ſtreit ſey gerichtet wieder die fein-
de Jſrael/ das iſt/ die der rechtgleubigen Kyrchen Got-
tes auffſetzig vnd zuwieder ſein/ die ſeind auch zugleich
Chriſti vnd Gottes eigene feinde/ drumb haben ſie nicht
bloß wieder ſterbliche Menſchen/ ſondern wieder den vn-
ſterblichen Gott ſelbſt/ ſich aufgelehnet/ der iſt aber allen
ſeinen feinden zu hoch geſeſſen/ ſie moͤgen jhn mit jhren
langen ſpiſſen/ vnd groſſen Carthaunen nicht erreichen/
er wird wol bleiben/ ſein volck Jſrael wird er auch wol
ſchuͤtzen/ die feinde aber moͤgen zu ſehen/ wo ſie ſich aufle-
ſen moͤgen/ wañ Er mit ſeiner ſchweren hand drein ſchla-
gen wird.
Matth. 10.
29.
Drauf
E
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