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Neomenius, Johann: Glaubens Prob Bringt sieg und Lob. Brieg, 1616.

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sagt/ Gott versucht den Abraham also. Gleich als
wolte er vns alle also anreden. Niemand stosse oder ärge-
re sich darob/ das ich jetzund schreiben werde/ wie GOtt be-
fohlen hat Abraham seinen Sohn Jsaac opffern solte/ Es
Scholastici
distingvunt
inter volun-
tatem Signi
&
Benepla
citi, hanc
immutaebi-
lem & effi-
cacem, illam
vero condi-
tionalem et
mutabilem
asserunt,
vide
Lomb.
lib. 1. disti

45.
war der wille Göttliches wolgefallens mit nichten/ das
Abraham seinen Sohn Jsaac/ den er liebte/ als den einigen/
gantz vnd gar solte schlachten/ vnd im opffer verbrennen/ son-
dern es war sein Väterliches versuchen/ das zwar der
Abraham seinen lieben vnd einigen Sohn nehmen/ auß dem
hause an einen frembden ort führen/ binden/ auffs holtz le-
gen/ vnnd mit jhm so weit gebehren solte alß wann er nun
jetzt auch sein messer an seine gurgel setzen/ vnd jhn schlachten
wolte/ aber kein leidt solte er jhm thun/ an seinem leben/
sondern durch solches sein werck seinen grossen wundergleu-
ben/ vnnd vberaus rühmlichen gehorsam gegen Gott be-
zeugen/ dabey als bey einem offentlichen zeichen alle welt
lernete wie fest vnd trew der Abraham an Gottes wort vnd
befehl halte. Da Gott solchen glauben vnnd gehorsam auch
in offentlicher that erlanget/ ist er alßbald da vnnd zeiget
dem Abraham an/ was der wille seines wolgefallens
sey/
mit dem wort. Thue dem Knaben nichts/ etc.

Mercket aber hie/ das Mose sagt/ Gott versuchte den
Abraham: Nicht aber das Abraham den Herren versucht
habe/ denn so wenig ein Sohn seinen Vater/ oder ein Knecht
seinen HErren/ so wenig/ vnnd noch viel weniger darff ein
Mensch seinen GOTT versuchen/ wie geschrieben stehet/
Deut. 6. v
16.
du solt GOtt deinen HErren nicht versuchen/
vnd da sich die alten Jsraeliten solches zuthun vnterstun-

den/

ſagt/ Gott verſucht den Abraham alſo. Gleich als
wolte er vns alle alſo anreden. Niemand ſtoſſe oder aͤrge-
re ſich darob/ das ich jetzund ſchreiben werde/ wie GOtt be-
fohlen hat Abraham ſeinen Sohn Jſaac opffern ſolte/ Es
Scholaſtici
diſtingvunt
inter volun-
tatem Signi
&
Benepla
citi, hanc
immutæbi-
lem & effi-
cacem, illam
verò condi-
tionalem et
mutabilem
aſserunt,
vide
Lomb.
lib. 1. diſti

45.
war der wille Goͤttliches wolgefallens mit nichten/ das
Abraham ſeinen Sohn Jſaac/ den er liebte/ als den einigen/
gantz vnd gar ſolte ſchlachten/ vnd im opffer verbrennen/ ſon-
dern es war ſein Vaͤterliches verſuchen/ das zwar der
Abraham ſeinen lieben vnd einigen Sohn nehmen/ auß dem
hauſe an einen frembden ort fuͤhren/ binden/ auffs holtz le-
gen/ vnnd mit jhm ſo weit gebehren ſolte alß wann er nun
jetzt auch ſein meſſer an ſeine gurgel ſetzen/ vnd jhn ſchlachten
wolte/ aber kein leidt ſolte er jhm thun/ an ſeinem leben/
ſondern durch ſolches ſein werck ſeinen groſſen wundergleu-
ben/ vnnd vberaus ruͤhmlichen gehorſam gegen Gott be-
zeugen/ dabey als bey einem offentlichen zeichen alle welt
lernete wie feſt vnd trew der Abraham an Gottes wort vnd
befehl halte. Da Gott ſolchen glauben vnnd gehorſam auch
in offentlicher that erlanget/ iſt er alßbald da vnnd zeiget
dem Abraham an/ was der wille ſeines wolgefallens
ſey/
mit dem wort. Thue dem Knaben nichts/ ꝛc.

Mercket aber hie/ das Moſe ſagt/ Gott verſuchte den
Abraham: Nicht aber das Abraham den Herren verſucht
habe/ denn ſo wenig ein Sohn ſeinen Vater/ oder ein Knecht
ſeinen HErren/ ſo wenig/ vnnd noch viel weniger darff ein
Menſch ſeinen GOTT verſuchen/ wie geſchrieben ſtehet/
Deut. 6. v
16.
du ſolt GOtt deinen HErren nicht verſuchen/
vnd da ſich die alten Jſraeliten ſolches zuthun vnterſtun-

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Zitationshilfe: Neomenius, Johann: Glaubens Prob Bringt sieg und Lob. Brieg, 1616, S. [14]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523923/14>, abgerufen am 22.11.2024.