Gregorius, Daniel: Studenten Predigt. Marburg, 1615.Studenten Predigt. O wol dem Jüngling/ der in diesen exempeln/ als in ei- Julius Caesar, als er in dem Tempel Herculis das Bildt Ehe ich dieses beschliesse/ muß ich auß der Kirchen Histo-Euseb. l. Johannes der Heilige Apostel vnd Evangelist/ sahe eins- nachts C iij
Studenten Predigt. O wol dem Juͤngling/ der in dieſen exempeln/ als in ei- Julius Cæſar, als er in dem Tempel Herculis das Bildt Ehe ich dieſes beſchlieſſe/ muß ich auß der Kirchen Hiſto-Euſeb. l. Johannes der Heilige Apoſtel vnd Evangeliſt/ ſahe eins- nachts C iij
<TEI> <text> <body> <div type="fsSermon" n="1"> <div type="fsMainPart" n="2"> <div n="3"> <pb facs="#f0021" n="21"/> <fw place="top" type="header"> <hi rendition="#b">Studenten Predigt.</hi> </fw><lb/> <p>O wol dem Juͤngling/ der in dieſen exempeln/ als in ei-<lb/> nem Spiegel ſich beſchawet/ vnd nach denſelben ſich helt: Der<lb/> wird ſeinen weg/ nach den exempeln dieſer Heiligen/ vnſtraͤfflich<lb/> fuͤhren/ vñ zu dem ſo hochgewuͤnſchten zwegk/ ruͤmlich gelangen.</p><lb/> <p><hi rendition="#aq">Julius Cæſar,</hi> als er in dem Tempel <hi rendition="#aq">Herculis</hi> das Bildt<lb/><hi rendition="#aq">Alexandri Magni,</hi> ſahe vnd bedachte/ wie groſſe thaten er in<lb/> ſeinem ſo geeingen alter außgerichtet/ vnnd bey nahe die gantze<lb/> Welt bezwungẽ hatte: Da ward er beſtuͤrtzt/ vnd ſagt: <hi rendition="#aq">Nos ve-<lb/> rò quid?</hi> Was hab ich gethan/ der ich mit jhme in gleichem alter<lb/> bin? O das alle Junge geſellen die ob erzehlte exempel/ der<lb/> Heiligen Juͤnglingen alſo auch zu hertzen fuͤhreten/ vnd ſich<lb/> damit zur Eifferigen nachfolge reitzen vnd ſagen moͤchten: <hi rendition="#aq">Nos<lb/> verò quid?</hi> Wie bringen wir vnſere jugend zu? Nun es iſt<lb/> gnug/ das wir die vorige zeit alſo vergeblich/ vnd nach luͤſten der<lb/> jugend zugebracht haben: Laſt vns die vbrige beſſer/ vnd nach<lb/> dem exempel der Heiligen anwenden.</p><lb/> <p>Ehe ich dieſes beſchlieſſe/ muß ich auß der Kirchen Hiſto-<note place="right"><hi rendition="#aq">Euſeb. l.<lb/> 3. cap.</hi> 23.</note><lb/> rien das exempel/ vnd die wunderbahre bekehrung eines verfuͤh-<lb/> reten vnd verlornen Juͤnglings gedencken.</p><lb/> <p>Johannes der Heilige Apoſtel vnd Evangeliſt/ ſahe eins-<lb/> mal einen Heidniſchen Juͤngling von geradem leibe/ von ſchoͤ-<lb/> nem Angeſicht/ vnd tapffern Muth/ nam denſelben zu ſich/ vnd<lb/> befahl jn einem Biſchoff/ das er jhn/ in dem Chriſtenthumb wol<lb/> vnderrichten vnnd aufferziehen ſolte. Das that der Biſchoff/<lb/> nam den Juͤngling zu ſich/ lehret/ vnderrichtet jhn/ vnd zog jhn<lb/> mit allem fleiß: Der Juͤngling ließ ſich auch ziehen/ vnd nam<lb/> alſo zu in der Chriſtlichen Lehre/ das jhn der Biſchoff tauffte/<lb/> vnd nun meinete/ es wuͤrde der Juͤngling ferner ſich ſelbſt ziehen/<lb/> vnd ſeinen weg vnſtraͤfflich gehen. Aber was geſchicht? Der<lb/> Juͤngling gereth vnter boͤſe Geſelſchafft/ die fuͤhren jhn erſtlich<lb/> zu jhrem Gelach/ vnnd Wolleben: Darnach nemen ſie jhn deß<lb/> <fw place="bottom" type="sig">C iij</fw><fw place="bottom" type="catch">nachts</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [21/0021]
Studenten Predigt.
O wol dem Juͤngling/ der in dieſen exempeln/ als in ei-
nem Spiegel ſich beſchawet/ vnd nach denſelben ſich helt: Der
wird ſeinen weg/ nach den exempeln dieſer Heiligen/ vnſtraͤfflich
fuͤhren/ vñ zu dem ſo hochgewuͤnſchten zwegk/ ruͤmlich gelangen.
Julius Cæſar, als er in dem Tempel Herculis das Bildt
Alexandri Magni, ſahe vnd bedachte/ wie groſſe thaten er in
ſeinem ſo geeingen alter außgerichtet/ vnnd bey nahe die gantze
Welt bezwungẽ hatte: Da ward er beſtuͤrtzt/ vnd ſagt: Nos ve-
rò quid? Was hab ich gethan/ der ich mit jhme in gleichem alter
bin? O das alle Junge geſellen die ob erzehlte exempel/ der
Heiligen Juͤnglingen alſo auch zu hertzen fuͤhreten/ vnd ſich
damit zur Eifferigen nachfolge reitzen vnd ſagen moͤchten: Nos
verò quid? Wie bringen wir vnſere jugend zu? Nun es iſt
gnug/ das wir die vorige zeit alſo vergeblich/ vnd nach luͤſten der
jugend zugebracht haben: Laſt vns die vbrige beſſer/ vnd nach
dem exempel der Heiligen anwenden.
Ehe ich dieſes beſchlieſſe/ muß ich auß der Kirchen Hiſto-
rien das exempel/ vnd die wunderbahre bekehrung eines verfuͤh-
reten vnd verlornen Juͤnglings gedencken.
Euſeb. l.
3. cap. 23.
Johannes der Heilige Apoſtel vnd Evangeliſt/ ſahe eins-
mal einen Heidniſchen Juͤngling von geradem leibe/ von ſchoͤ-
nem Angeſicht/ vnd tapffern Muth/ nam denſelben zu ſich/ vnd
befahl jn einem Biſchoff/ das er jhn/ in dem Chriſtenthumb wol
vnderrichten vnnd aufferziehen ſolte. Das that der Biſchoff/
nam den Juͤngling zu ſich/ lehret/ vnderrichtet jhn/ vnd zog jhn
mit allem fleiß: Der Juͤngling ließ ſich auch ziehen/ vnd nam
alſo zu in der Chriſtlichen Lehre/ das jhn der Biſchoff tauffte/
vnd nun meinete/ es wuͤrde der Juͤngling ferner ſich ſelbſt ziehen/
vnd ſeinen weg vnſtraͤfflich gehen. Aber was geſchicht? Der
Juͤngling gereth vnter boͤſe Geſelſchafft/ die fuͤhren jhn erſtlich
zu jhrem Gelach/ vnnd Wolleben: Darnach nemen ſie jhn deß
nachts
C iij
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/523920 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/523920/21 |
Zitationshilfe: | Gregorius, Daniel: Studenten Predigt. Marburg, 1615, S. 21. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523920/21>, abgerufen am 27.07.2024. |