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Grebius, Nicolaus: Ovicula Christi Das ist/ Eine Ehrn vnnd Leichpredigt. Nürnberg, 1615.

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die Gewalt GOTtes/ der alles was er zusagt halten vnnd herr-
lich hinauß führen kan. Ja/ sprichstu/ wer weiß ob ich im Glau-
ben möchte bestendig bleiben/ alles/ was bißhero gesagt ist wor-
den/ gehet allein die Glaubigen an? Darauff ist allbereit im er-
sten theil droben geantwortet: Gott ist trew vnnd wil die
Glaubigen gern vor allem übel biß an jr Ende bewahren/ so ferrn
sie mit mutwilliger Verachtung der mittel zur Seligkeit sich
selbst nicht verwarlosen.

Usus do-
ctrinae

apotre-
ptikos.
Dieses soll vns nun dienen zur Warnung. Jm Ba-
pstumb hat man die Leute beredet/ es köndte niemand gewiß
seyn/ wann er stürbe/ ob er in Himmel oder in die Helle führe/
ob er einen gnädigen oder vngnädigen Gott hette/ er müste hin-
fahren auff geradt wol/ vnnd diese Lehr gehet noch zu zeiten vn-
tern Bäpstischen/ vnd die Bäpstische Praelaten haben zu Trient
Concil. Tri-
dent. sess. 6.
cap.
9.
diese trost-vnd heillose Lehr gesetzet. Sess. 6. c. 9. Nullus sci-
re valet certitudine fidei, cui non potest subesse falsum,
se gratiam Dei esse consecutum,
das ist/ kein Mensch kan ge-
wiß vnd vngezweiffelt wissen/ ob er bey GOtt Gnad erlanget
habe oder nicht. O wehe denen/ so in diesem Wahn sterben/
kein wunder were es/ daß solche betrübte Hertzen allein für Angst
stürben: Gott behüte vns vnd alle Glaubige Hertzen für sol-
chem zweiffel.

III. Hauptlehr.

Fürs dritte vnd zum Beschluß lernen wir hierauß/ was für
einen trewen Ertzhirten wir an vnserm Herrn Christo JEsu
Bernhard.haben. Bernhardus fasset seine Liebe vnd Trewe fein zusam-
men vnd spricht: Pastor ille bonus redemit nos pretiose,
pascit nos laute, ducit nos sollicite, collocat nos secure,

das ist/ der gute Hirt hat vns thewer erlöset/ weydet vns reich-
lich/ vnd köstlich: führet vns sorgfeltiglich/ vnd verwahret vns
festiglich. Thewer hat er vns erlöset: Dann wir sind thewer

erkaufft

die Gewalt GOTtes/ der alles was er zuſagt halten vnnd herr-
lich hinauß fuͤhren kan. Ja/ ſprichſtu/ wer weiß ob ich im Glau-
ben moͤchte beſtendig bleiben/ alles/ was bißhero geſagt iſt wor-
den/ gehet allein die Glaubigen an? Darauff iſt allbereit im er-
ſten theil droben geantwortet: Gott iſt trew vnnd wil die
Glaubigẽ gern vor allem uͤbel biß an jr Ende bewahren/ ſo ferꝛn
ſie mit mutwilliger Verachtung der mittel zur Seligkeit ſich
ſelbſt nicht verwarloſen.

Uſus do-
ctrinæ

ἀϖοτρε-
ϖτικὸσ.
Dieſes ſoll vns nun dienen zur Warnung. Jm Ba-
pſtumb hat man die Leute beredet/ es koͤndte niemand gewiß
ſeyn/ wann er ſtuͤrbe/ ob er in Himmel oder in die Helle fuͤhre/
ob er einen gnaͤdigen oder vngnaͤdigen Gott hette/ er muͤſte hin-
fahren auff geradt wol/ vnnd dieſe Lehr gehet noch zu zeiten vn-
tern Baͤpſtiſchen/ vñ die Baͤpſtiſche Prælaten haben zu Trient
Concil. Tri-
dent. ſeſſ. 6.
cap.
9.
dieſe troſt-vnd heilloſe Lehr geſetzet. Seſſ. 6. c. 9. Nullus ſci-
re valet certitudine fidei, cui non poteſt ſubeſſe falſum,
ſe gratiam Dei eſſe conſecutum,
das iſt/ kein Menſch kan ge-
wiß vnd vngezweiffelt wiſſen/ ob er bey GOtt Gnad erlanget
habe oder nicht. O wehe denen/ ſo in dieſem Wahn ſterben/
kein wunder were es/ daß ſolche betruͤbte Hertzen allein fuͤr Angſt
ſtuͤrben: Gott behuͤte vns vnd alle Glaubige Hertzen fuͤr ſol-
chem zweiffel.

III. Hauptlehr.

Fuͤrs dritte vnd zum Beſchluß lernen wir hierauß/ was fuͤr
einen trewen Ertzhirten wir an vnſerm Herrn Chriſto JEſu
Bernhard.haben. Bernhardus faſſet ſeine Liebe vnd Trewe fein zuſam-
men vnd ſpricht: Paſtor ille bonus redemit nos pretioſè,
paſcit nos lautè, ducit nos ſollicitè, collocat nos ſecurè,

das iſt/ der gute Hirt hat vns thewer erloͤſet/ weydet vns reich-
lich/ vnd koͤſtlich: fuͤhret vns ſorgfeltiglich/ vnd verwahret vns
feſtiglich. Thewer hat er vns erloͤſet: Dañ wir ſind thewer

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Zitationshilfe: Grebius, Nicolaus: Ovicula Christi Das ist/ Eine Ehrn vnnd Leichpredigt. Nürnberg, 1615, S. [26]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523849/26>, abgerufen am 23.11.2024.