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Schwanengel, Johann: Christliche Leichpredigt. Jena, 1613.

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Christliche
sey in vnserm gantzen Leben vnnd Wandel/ vnnd denn
auch in vnserem Todtes Stündelein/ auff wen wir se-
hen sollen/ nemlich/ auff den/ der vnser HERR ist/ im
Leben vnnd Sterben/ Qui habet potestatem vitae & necis,
Tod/ Sünd/ Teuffel/ Leben vnd Gnad/ alles in seinen Hän-
den er hat.

2.
Discrimen
hujus Domi
ni & alio-
rum.
Zum andern/ giebt vns dieses einen feinen Vnterscheid/
zwischen diesem Herrn/ vnd den andern jrrdischen Herren/
welche sich bisweilen zimlich viel anmassen/ vnd jhr Imperi-
um
gegen jhre Knechte wollen sehen lassen/ aber wie lange we-
rets? So lange/ als sie beyde/ Herre vnnd Knecht leben/ vnd
beysammen seyn/ stirbet der Knecht/ so kan jhn der Herre
nichts mehr abhaben/ stirbet der Herr/ so ist der Knecht auch
seiner loß.

Vnd ob gleich der Herr sich vnterstehen darff/ biswei-
len dem Knechte zimlich hart zuzusetzen/ vnnd sein im-
perium
sehen zu lassen/ vnnd zu misbrauchen/ so muß er
doch hören/ was jhm der Apostel Paulus zurufft: Jhr Her-
ren thut der Sachen nicht zu viel/ sondern wisset/ daß jhr auch
einen Herren habet im Himmel/ bey dem kein Ansehen ist der
Person/ muß er sich nun seines Lebens enthalten/ daß er jhm
auch nicht gegeben/ viel weniger hat er vber seine Seele vnnd
Gewissen zu gebieten.

Dieses Herren Gebiete aber erstreckt sich nicht allein
vber vns ins Leben/ sondern auch in den Tod/ seine Gewalt
vnd Botmessigkeit ist infinita/ vnendlich.

3.
Consolatio
ex hujus Do
mini
Welches vns denn ferner dienen soll zu einem sonderli-
chen Trost/ in allerley Creutz vnd Widerwertigkeit/ daß wir
vns auff diesen grossen vnd mächtigen Herren verlassen/ ist
1 Potentia.er vnser Herr/ Ey/ so hats keine Noht/ Er ist/ satis pro Im-
perio,
Er ist starck vnnd mächtig gnug/ seine Diener zu be-

schützen/

Chriſtliche
ſey in vnſerm gantzen Leben vnnd Wandel/ vnnd denn
auch in vnſerem Todtes Stuͤndelein/ auff wen wir ſe-
hen ſollen/ nemlich/ auff den/ der vnſer HERR iſt/ im
Leben vnnd Sterben/ Qui habet poteſtatem vitæ & necis,
Tod/ Suͤnd/ Teuffel/ Leben vnd Gnad/ alles in ſeinen Haͤn-
den er hat.

2.
Diſcrimen
hujus Domi
ni & alio-
rum.
Zum andern/ giebt vns dieſes einen feinen Vnterſcheid/
zwiſchen dieſem Herrn/ vnd den andern jrrdiſchen Herren/
welche ſich bisweilen zimlich viel anmaſſen/ vnd jhr Imperi-
um
gegen jhre Knechte wollen ſehen laſſen/ aber wie lange we-
rets? So lange/ als ſie beyde/ Herre vnnd Knecht leben/ vnd
beyſammen ſeyn/ ſtirbet der Knecht/ ſo kan jhn der Herre
nichts mehr abhaben/ ſtirbet der Herr/ ſo iſt der Knecht auch
ſeiner loß.

Vnd ob gleich der Herr ſich vnterſtehen darff/ biswei-
len dem Knechte zimlich hart zuzuſetzen/ vnnd ſein im-
perium
ſehen zu laſſen/ vnnd zu misbrauchen/ ſo muß er
doch hoͤren/ was jhm der Apoſtel Paulus zurufft: Jhr Her-
ren thut der Sachen nicht zu viel/ ſondern wiſſet/ daß jhr auch
einen Herren habet im Himmel/ bey dem kein Anſehen iſt der
Perſon/ muß er ſich nun ſeines Lebens enthalten/ daß er jhm
auch nicht gegeben/ viel weniger hat er vber ſeine Seele vnnd
Gewiſſen zu gebieten.

Dieſes Herren Gebiete aber erſtreckt ſich nicht allein
vber vns ins Leben/ ſondern auch in den Tod/ ſeine Gewalt
vnd Botmeſsigkeit iſt infinita/ vnendlich.

3.
Conſolatio
ex hujus Do
mini
Welches vns denn ferner dienen ſoll zu einem ſonderli-
chen Troſt/ in allerley Creutz vnd Widerwertigkeit/ daß wir
vns auff dieſen groſſen vnd maͤchtigen Herren verlaſſen/ iſt
1 Potentia.er vnſer Herr/ Ey/ ſo hats keine Noht/ Er iſt/ ſatis pro Im-
perio,
Er iſt ſtarck vnnd maͤchtig gnug/ ſeine Diener zu be-

ſchuͤtzen/
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Zitationshilfe: Schwanengel, Johann: Christliche Leichpredigt. Jena, 1613, S. [20]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523847/20>, abgerufen am 28.11.2024.