Rupflinus, Johannes: Josephus Aegyptius. Straßburg, 1616.Ahern haben verschlungen/ vnd niemand war in gantz Egypt[unleserliches Material - 2 Zeichen fehlen] der d[unleserliches Material - 3 Zeichen fehlen] Sehet geliebte im Herren/ wie Gott der Herr den Frommen weißt kan
Ahern haben verſchlungen/ vnd niemand war in gantz Egypt[unleserliches Material – 2 Zeichen fehlen] der d[unleserliches Material – 3 Zeichen fehlen] Sehet geliebte im Herꝛen/ wie Gott der Herꝛ den Frommen weißt kan
<TEI> <text> <body> <div type="fsSermon" n="1"> <div type="fsMainPart" n="2"> <p><pb facs="#f0018" n="[18]"/> Ahern haben verſchlungen/ vnd niemand war in gantz Egypt<gap reason="illegible" unit="chars" quantity="2"/> der d<gap reason="illegible" unit="chars" quantity="3"/><lb/> Koͤnig ſeine Traͤum deuten kond/ da ward auff angeben deß Schencken/<lb/> welchen Pharao wider in ſein Ampt geſetzt hat/ Joſeph beruffen/ welcher<lb/><note place="left">Erhoͤhũg<lb/> Joſephs.</note>dem Koͤnig ſeine Traͤume gedeutet vnd außgelegt: Welche deutung<lb/> vnd Außlegung dem Koͤnig ſo wol gefallen/ daß er jhn vber ſein gantzes<lb/> Hauß geſetzt/ vnd jhme all ſein Volck vndergeben hat: Allein ſeinen<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Cap. eod.<lb/> v.</hi> 42.</note>Koͤniglichen Stul außgenomen: Auch darauff ſeinen Ring von ſeiner<lb/> Handt gethan/ vnd jhn Joſephgegeben: Jhne mit weiſſer Seyden ge-<lb/> kleydet/ vnd ein guldene Ketten an ſeinen Halß gehenckt/ Jhn auch<lb/> laſſen auff ſeinem andern Wagen fahren/ vnd vor jhme her außruffen/<lb/> der iſt deß Landes Vatter/ vnd ſprach zu jhme: Ohne deinen willen ſoll<lb/> Niemandt ſeine Handt/ oder Fuß regen/ in gantz Egyptenſandt/ vnd<lb/> nennet jhne in Egyptiſcher ſprach: <hi rendition="#aq">Zaphnath Paænench:</hi> das iſt/<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">v.</hi> 38.</note>den heimlichen Raht/ Einen Mann in dem der Geiſt Gottes ſey<supplied>e</supplied>.</p><lb/> <p>Sehet geliebte im Herꝛen/ wie Gott der Herꝛ den Frommen weißt<lb/> beyzuſtehen/ ſie zuerhoͤhen/ vnd jhnen jhre Frombkeit/ nach ſeiner ver-<lb/> heiſſung zuvergelten: Dann jha die Gottſeligkeit/ wie Paulus ſagt <gap reason="illegible" unit="chars" quantity="1"/>.<lb/><note place="left">1. <hi rendition="#aq">Tim. 4.<lb/> v.</hi> 8.</note>Timoth. 4. zu allen dingennutz iſt/ vnd hat verheiſſung dieſes/ vnd daß<lb/> zukuͤnfftigen Lebens. 2. Lernen groſſe Herꝛen vnd Potentaten/ Wann<lb/> ſie fromme Diener vnd Gottſelige trewe Raht haben/ daß ſie ſich nicht<lb/> beſchaͤmen noch beſchweren ſollen/ derſelbigen guthertzige vnd trewge-<lb/> meinte Rahtſchlaͤg/ vnd Bedencken <supplied>nicht nur</supplied> allein zuhoͤren: Sonder<lb/> auch denſelbigen zuvolgen: Gleich wie <gap reason="illegible" unit="chars" quantity="2"/>h<gap reason="illegible" unit="chars" quantity="2"/> der Koͤnig Ph<supplied>ar</supplied>ao th<gap reason="illegible" unit="chars" quantity="2"/>:<lb/> daß er den trewen Raht deß from̃en Joſephs nicht mir anhoͤrt/ ſonder<lb/> jhme auch denſelbigen laßt wolg<supplied>e</supplied>fallen/ jhm ſtatt vnd platz gibt: Dann<lb/> er erkennet/ daß derſelbige m<gap reason="illegible" unit="chars" quantity="4"/>ch vnd gut iſt/ nicht nur dem gantzen<lb/> Koͤnigreich/ ſonder auch den benachbarten Landſchafften. Dann es iſt<lb/> ein groſſe Gnad vnd ein herꝛliche Gab von Gott/ wo man in einem Re-<lb/> giment fromme vnd Gottſelige Raͤhte hat: Aber noch groͤſſer vnd herꝛ-<lb/> licher iſt ſie/ wann man denſelbigen guten vnd getrewen Raͤhten volget<lb/> vnd nachkompt: da kan vielinal Gott der Herꝛ/ durch eines frommen<lb/> Menſchen Warnung vnd Gottſelige Fuͤrſichtigkeit ein gantzes Landt<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Syrach. 37<lb/> v.</hi> 15.</note>erhalten/ welches auch bezeuget der H. Lehrer Syrach am 37. Capit.<lb/> Hallt dich ſtaͤts in deinen Rahtſchlaͤgen zu Gottsfoͤrchtigen Leuthen/<lb/> da du weiſſeſt/ daß ſie Gottes Gebott halten/ vnd bleib bey derſelbigen<lb/> Raht: Dann du wirſt keinen trewern Raht finden. Vnd ſolcher einer<lb/> <fw place="bottom" type="catch">kan</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [[18]/0018]
Ahern haben verſchlungen/ vnd niemand war in gantz Egypt__ der d___
Koͤnig ſeine Traͤum deuten kond/ da ward auff angeben deß Schencken/
welchen Pharao wider in ſein Ampt geſetzt hat/ Joſeph beruffen/ welcher
dem Koͤnig ſeine Traͤume gedeutet vnd außgelegt: Welche deutung
vnd Außlegung dem Koͤnig ſo wol gefallen/ daß er jhn vber ſein gantzes
Hauß geſetzt/ vnd jhme all ſein Volck vndergeben hat: Allein ſeinen
Koͤniglichen Stul außgenomen: Auch darauff ſeinen Ring von ſeiner
Handt gethan/ vnd jhn Joſephgegeben: Jhne mit weiſſer Seyden ge-
kleydet/ vnd ein guldene Ketten an ſeinen Halß gehenckt/ Jhn auch
laſſen auff ſeinem andern Wagen fahren/ vnd vor jhme her außruffen/
der iſt deß Landes Vatter/ vnd ſprach zu jhme: Ohne deinen willen ſoll
Niemandt ſeine Handt/ oder Fuß regen/ in gantz Egyptenſandt/ vnd
nennet jhne in Egyptiſcher ſprach: Zaphnath Paænench: das iſt/
den heimlichen Raht/ Einen Mann in dem der Geiſt Gottes ſeye.
Erhoͤhũg
Joſephs.
Cap. eod.
v. 42.
v. 38.
Sehet geliebte im Herꝛen/ wie Gott der Herꝛ den Frommen weißt
beyzuſtehen/ ſie zuerhoͤhen/ vnd jhnen jhre Frombkeit/ nach ſeiner ver-
heiſſung zuvergelten: Dann jha die Gottſeligkeit/ wie Paulus ſagt _.
Timoth. 4. zu allen dingennutz iſt/ vnd hat verheiſſung dieſes/ vnd daß
zukuͤnfftigen Lebens. 2. Lernen groſſe Herꝛen vnd Potentaten/ Wann
ſie fromme Diener vnd Gottſelige trewe Raht haben/ daß ſie ſich nicht
beſchaͤmen noch beſchweren ſollen/ derſelbigen guthertzige vnd trewge-
meinte Rahtſchlaͤg/ vnd Bedencken nicht nur allein zuhoͤren: Sonder
auch denſelbigen zuvolgen: Gleich wie __h__ der Koͤnig Pharao th__:
daß er den trewen Raht deß from̃en Joſephs nicht mir anhoͤrt/ ſonder
jhme auch denſelbigen laßt wolgefallen/ jhm ſtatt vnd platz gibt: Dann
er erkennet/ daß derſelbige m____ch vnd gut iſt/ nicht nur dem gantzen
Koͤnigreich/ ſonder auch den benachbarten Landſchafften. Dann es iſt
ein groſſe Gnad vnd ein herꝛliche Gab von Gott/ wo man in einem Re-
giment fromme vnd Gottſelige Raͤhte hat: Aber noch groͤſſer vnd herꝛ-
licher iſt ſie/ wann man denſelbigen guten vnd getrewen Raͤhten volget
vnd nachkompt: da kan vielinal Gott der Herꝛ/ durch eines frommen
Menſchen Warnung vnd Gottſelige Fuͤrſichtigkeit ein gantzes Landt
erhalten/ welches auch bezeuget der H. Lehrer Syrach am 37. Capit.
Hallt dich ſtaͤts in deinen Rahtſchlaͤgen zu Gottsfoͤrchtigen Leuthen/
da du weiſſeſt/ daß ſie Gottes Gebott halten/ vnd bleib bey derſelbigen
Raht: Dann du wirſt keinen trewern Raht finden. Vnd ſolcher einer
kan
1. Tim. 4.
v. 8.
Syrach. 37
v. 15.
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