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Rupflinus, Johannes: Josephus Aegyptius. Straßburg, 1616.

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von hinnen scheyden/ in wahrem Glauben vnd Anruffung Gottes/ vnd
seines lieben Sohns Christi/ wie geschrieben steht Apoc. 14. v. 13. Selig
sind die Todten/ die in dem HErren sterben/ von nun an/ dann sie ruhen
von jhrer Arbeit. Der Erste tag deß Menschen geschicht zum jrdischen
vnd zeitlichen Leben/ von demselbigen an nimmet der Mensch zu am
Leib/ seinen Kräfften/ am Verstand/ an seinem letzten tag aber vergeht
vnd verschwindet jhm seine Leibs stärcke/ der Leib fellt dahin/ verweset
vnd verfaulet. Der Erste tag wird gehalten für ein tag deß Lebens zum
Leben: Jst aber viel mehr ein Tag deß Todes zum Tod: dann so bald der
Menschen geboren wird/ fangt er zugleich an sterben/ vnd je lenger er
lebt/ vnd je älter er wird/ je näher er zum Tod nahet/ biß jhn derselbige
erschleicht: der Letzte Tag wird gehalten für einen Tag deß Todes: Jst
aber inder Warheit ein Tag deß Lebens/ ja/ wie die Alten gesagt haben:
Natalis vitae aeternae: Ein Geburts tag zum ewigen Leben: Dann
durch den zeitlichen Tod gehen vnd tringen die Gottseligen zu dem ewi-
gen vnd seligen Leben/ dessen haben wir ein Lebendiges Exempel nicht
nur an der Person/ deß Gestrengen/ Edlen vnd Vesten Junckern Jo-
achimi von Kageneck/ Fürstlichen Pfaltzgräfischen/ Veldentzischen
Raht Hoffmeister vnd Amptmans der Graffschafft Lützelstein: Son-
der auch der H. Mann Gottes Moses stellet vns dessen gleichsfals ein
Exempel für/ an dem Frommen vnd Gottseligen Joseph in Egypten-
land/ von welchem wir auff diß mahl etwas reden vnd handlen wöllen:
nemblich wie derselbige nicht nur gestorben/ vnd zu dem ewigen Leben
hindurch gedrungen sey: sonder auch wie er zum zeitlichen Leben gebo-
ren/ vnd durch dasselbige endlich zum zeitlichen Tod kommen vnd ange-
langet sey: der HErr wolle zu solcher Betrachtung vns mit seinem H.
Geist beywohnen/ Amen.

Erstlich: So spricht Moses am Ende seines Ersten Buchs also:
Also starb Joseph da er war hundert vnd zehen Jahr Alt: Gleich wie
Moses das gantze Leben Josephs in etlichen Capiteln dieses Buchs be-
schrieben hat: also beschreibt er nun auch seinen Todt/ Seinen Vatter
Jacob belangend/ Jst derselbige Einer auß den drey fürnembsten vnd
berümbsten Ertzvättern/ deren hin vnd wider in der H. Schrifft/ beydes
deß Alten vnd Newen Testaments meldung geschicht/ welcher so fromm/
Gottsförchtig vnnd Gott wolgefällig gewesen/ das Gott selber von
Mund zu Mund mit jhme geredet/ mit jhme gerungen/ vnd ohne Se-

gen

von hinnen ſcheyden/ in wahrem Glauben vnd Anruffung Gottes/ vnd
ſeines lieben Sohns Chriſti/ wie geſchrieben ſteht Apoc. 14. v. 13. Selig
ſind die Todten/ die in dem HErꝛen ſterben/ von nun an/ dann ſie ruhen
von jhrer Arbeit. Der Erſte tag deß Menſchen geſchicht zum jrdiſchen
vnd zeitlichen Leben/ von demſelbigen an nimmet der Menſch zu am
Leib/ ſeinen Kraͤfften/ am Verſtand/ an ſeinem letzten tag aber vergeht
vnd verſchwindet jhm ſeine Leibs ſtaͤrcke/ der Leib fellt dahin/ verweſet
vnd verfaulet. Der Erſte tag wird gehalten fuͤr ein tag deß Lebens zum
Leben: Jſt aber viel mehr ein Tag deß Todes zum Tod: dann ſo bald der
Menſchen geboren wird/ fangt er zugleich an ſterben/ vnd je lenger er
lebt/ vnd je aͤlter er wird/ je naͤher er zum Tod nahet/ biß jhn derſelbige
erſchleicht: der Letzte Tag wird gehalten fuͤr einen Tag deß Todes: Jſt
aber inder Warheit ein Tag deß Lebens/ ja/ wie die Alten geſagt haben:
Natalis vitæ æternæ: Ein Geburts tag zum ewigen Leben: Dann
durch den zeitlichen Tod gehen vnd tringen die Gottſeligen zu dem ewi-
gen vnd ſeligen Leben/ deſſen haben wir ein Lebendiges Exempel nicht
nur an der Perſon/ deß Geſtrengen/ Edlen vnd Veſten Junckern Jo-
achimi von Kageneck/ Fuͤrſtlichen Pfaltzgraͤfiſchen/ Veldentziſchen
Raht Hoffmeiſter vnd Amptmans der Graffſchafft Luͤtzelſtein: Son-
der auch der H. Mann Gottes Moſes ſtellet vns deſſen gleichsfals ein
Exempel fuͤr/ an dem Frommen vnd Gottſeligen Joſeph in Egypten-
land/ von welchem wir auff diß mahl etwas reden vnd handlen woͤllen:
nemblich wie derſelbige nicht nur geſtorben/ vnd zu dem ewigen Leben
hindurch gedrungen ſey: ſonder auch wie er zum zeitlichen Leben gebo-
ren/ vnd durch daſſelbige endlich zum zeitlichen Tod kommen vnd ange-
langet ſey: der HErꝛ wolle zu ſolcher Betrachtung vns mit ſeinem H.
Geiſt beywohnen/ Amen.

Erſtlich: So ſpricht Moſes am Ende ſeines Erſten Buchs alſo:
Alſo ſtarb Joſeph da er war hundert vnd zehen Jahr Alt: Gleich wie
Moſes das gantze Leben Joſephs in etlichen Capiteln dieſes Buchs be-
ſchrieben hat: alſo beſchreibt er nun auch ſeinen Todt/ Seinen Vatter
Jacob belangend/ Jſt derſelbige Einer auß den drey fuͤrnembſten vnd
beruͤmbſten Ertzvaͤttern/ deren hin vnd wider in der H. Schrifft/ beydes
deß Alten vnd Newen Teſtaments meldung geſchicht/ welcher ſo from̃/
Gottsfoͤrchtig vnnd Gott wolgefaͤllig geweſen/ das Gott ſelber von
Mund zu Mund mit jhme geredet/ mit jhme gerungen/ vnd ohne Se-

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Zitationshilfe: Rupflinus, Johannes: Josephus Aegyptius. Straßburg, 1616, S. [12]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523825/12>, abgerufen am 21.11.2024.