Zwinger, Theodor: Christliche Leichpredigt/ Von Vnverhofften. Basel, 1633.Leichpredigt. Als auch Semei in der flucht jhne lästerte/ vnd zu schrye;2. Sam. 16.v. 7, 10. Herauß/ herauß du Blut-hund/ du loser Mann/ etc. vnd Abisai darüber jhme den kopff abreis- sen wolte/ sprach David; Jhr kinder Zeruja/ was hab ich mit euch zu schaffen? Laßt jhn fluchen: denn der HErr hat es jhne geheissen; fluche Da- vid. Wer kan nun sagen: warumb thustu also? Es hat darumb nicht die meinung/ als wann Gott/ wann die gottlosen was böses anheben/ dessen ein vrsächer were; sondern es wirdt durch diese reden angedeutet/ daß Gott jhren bösen willen vnd werck zu mittlen gebrauche/ seine werck zu vollstrecken. 2. Jst auch gewiß/ das/ was Gott durch böse laster- 3. Wann gleich fromme vnd dapffere Leuthe/ welche C 3
Leichpredigt. Als auch Semei in der flucht jhne laͤſterte/ vnd zu ſchrye;2. Sam. 16.v. 7, 10. Herauß/ herauß du Blůt-hund/ du loſer Mann/ ꝛc. vnd Abiſai daruͤber jhme den kopff abreiſ- ſen wolte/ ſpꝛach David; Jhꝛ kinder Zeruja/ was hab ich mit euch zu ſchaffen? Laßt jhn flůchen: deñ der HErꝛ hat es jhne geheiſſen; flůche Da- vid. Wer kan nun ſagen: warumb thuſtu alſo? Es hat darumb nicht die meinung/ als wañ Gott/ wann die gottloſen was boͤſes anheben/ deſſen ein vrſaͤcher were; ſondern es wirdt durch dieſe reden angedeutet/ daß Gott jhren boͤſen willen vnd werck zu mittlen gebrauche/ ſeine werck zu vollſtrecken. 2. Jſt auch gewiß/ das/ was Gott durch boͤſe laſter- 3. Wann gleich fromme vnd dapffere Leuthe/ welche C 3
<TEI> <text> <body> <div type="fsSermon" n="1"> <div type="fsMainPart" n="2"> <div n="3"> <div n="4"> <p><pb facs="#f0021" n="21"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Leichpredigt.</hi></fw><lb/> Als auch Semei in der flucht jhne laͤſterte/ vnd zu ſchrye;<note place="right">2. <hi rendition="#aq">Sam. 16.<lb/> v.</hi> 7, 10.</note><lb/><hi rendition="#fr">Herauß/ herauß du Blůt-hund/ du loſer<lb/> Mann/ ꝛc.</hi> vnd Abiſai daruͤber jhme den kopff abreiſ-<lb/> ſen wolte/ ſpꝛach David; <hi rendition="#fr">Jhꝛ kinder Zeruja/ was<lb/> hab ich mit euch zu ſchaffen? Laßt jhn flůchen:<lb/> deñ der HErꝛ hat es jhne geheiſſen; flůche Da-<lb/> vid. Wer kan nun ſagen: warumb thuſtu alſo?</hi><lb/> Es hat darumb nicht die meinung/ als wañ Gott/ wann<lb/> die gottloſen was boͤſes anheben/ deſſen ein vrſaͤcher were;<lb/> ſondern es wirdt durch dieſe reden angedeutet/ daß Gott<lb/> jhren boͤſen willen vnd werck zu mittlen gebrauche/ ſeine<lb/> werck zu vollſtrecken.</p><lb/> <p>2. Jſt auch gewiß/ das/ was Gott durch boͤſe laſter-<lb/> haffte Leuthe verꝛichtet/ auff eine billiche vñ gerechte weiß<lb/> thue. <hi rendition="#fr">Dann gerecht iſt der HErꝛ/ vnd gerecht</hi><note place="right"><hi rendition="#aq">Pſal.</hi> 119.</note><lb/><hi rendition="#fr">ſind alle ſeine gerichte;</hi> welchen ſpꝛuch der voꝛgedach-<lb/> te Keyſer <hi rendition="#aq">Mauritius</hi> angezogen/ als er der hinrichtung<lb/> ſeiner Gemahel vnd Kinderen zůſehen mußte. Vnd wañ<lb/> gleich wir nicht allezeit die vrſachen geſpuͤren koͤnnen/ wa-<lb/> rumb Gott ein oder das andere vngluͤck vber die ſeinigen<lb/> verhencke/ ſoll vns doch allezeit zu ſinne kommen/ was<lb/><hi rendition="#aq">Auguſtinus</hi> recht vnnd wol geſpꝛochen; <hi rendition="#aq">Judicium Dei<lb/> occultum eſſe poteſt, iniquum eſſe non poteſt;</hi> das iſt:<lb/><hi rendition="#fr">Gottes gericht kan wol verboꝛgen ſein/ vnbillich<lb/> aber kan es nicht ſeyn.</hi></p><lb/> <p>3. Wann gleich fromme vnd dapffere Leuthe/ welche<lb/> erbaͤrmdlich vmb das Leben kommen/ vnſchuldig ſind ge-<lb/> gen jhren Feinden/ wie Abner; hat man doch zu geden-<lb/> cken/ daß ſie nicht vnſchuldig ſeyen fuͤr Gott. Dann/<lb/> <fw place="bottom" type="sig">C 3</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [21/0021]
Leichpredigt.
Als auch Semei in der flucht jhne laͤſterte/ vnd zu ſchrye;
Herauß/ herauß du Blůt-hund/ du loſer
Mann/ ꝛc. vnd Abiſai daruͤber jhme den kopff abreiſ-
ſen wolte/ ſpꝛach David; Jhꝛ kinder Zeruja/ was
hab ich mit euch zu ſchaffen? Laßt jhn flůchen:
deñ der HErꝛ hat es jhne geheiſſen; flůche Da-
vid. Wer kan nun ſagen: warumb thuſtu alſo?
Es hat darumb nicht die meinung/ als wañ Gott/ wann
die gottloſen was boͤſes anheben/ deſſen ein vrſaͤcher were;
ſondern es wirdt durch dieſe reden angedeutet/ daß Gott
jhren boͤſen willen vnd werck zu mittlen gebrauche/ ſeine
werck zu vollſtrecken.
2. Sam. 16.
v. 7, 10.
2. Jſt auch gewiß/ das/ was Gott durch boͤſe laſter-
haffte Leuthe verꝛichtet/ auff eine billiche vñ gerechte weiß
thue. Dann gerecht iſt der HErꝛ/ vnd gerecht
ſind alle ſeine gerichte; welchen ſpꝛuch der voꝛgedach-
te Keyſer Mauritius angezogen/ als er der hinrichtung
ſeiner Gemahel vnd Kinderen zůſehen mußte. Vnd wañ
gleich wir nicht allezeit die vrſachen geſpuͤren koͤnnen/ wa-
rumb Gott ein oder das andere vngluͤck vber die ſeinigen
verhencke/ ſoll vns doch allezeit zu ſinne kommen/ was
Auguſtinus recht vnnd wol geſpꝛochen; Judicium Dei
occultum eſſe poteſt, iniquum eſſe non poteſt; das iſt:
Gottes gericht kan wol verboꝛgen ſein/ vnbillich
aber kan es nicht ſeyn.
Pſal. 119.
3. Wann gleich fromme vnd dapffere Leuthe/ welche
erbaͤrmdlich vmb das Leben kommen/ vnſchuldig ſind ge-
gen jhren Feinden/ wie Abner; hat man doch zu geden-
cken/ daß ſie nicht vnſchuldig ſeyen fuͤr Gott. Dann/
C 3
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/523762 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/523762/21 |
Zitationshilfe: | Zwinger, Theodor: Christliche Leichpredigt/ Von Vnverhofften. Basel, 1633, S. 21. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523762/21>, abgerufen am 23.07.2024. |