Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Ulrich, Caspar: Beschreibung Eines Vornehmen Theologi. Heidelberg, 1607.

Bild:
<< vorherige Seite

verfolgung/ so auch vnser vatterland in Francken jemmer-
lich geengstet/ gedachte seine güter nicht wol hat geniessen
können/ sondern ein zimlichs dabey zugesetzt/ ja wie es bey
solchen persecutionen vnd trangsalen mit verkeuffen vnd
außkeuffen pflegt zugeschehen (weil da die vornemste be-
Matthaeus
vnd Hans
Amling ge-
brüder.
güterte leut/ denen die Evangelische religion von hertzen
angelegen/ vnd ernst gewesen/ darunter auch zweene seiner
brüder gewesen/ exuliren/ hinweg ziehen/ vnd alles verlas-
sen müssen) nicht auf die helft sich zuerfrewen gehabt.

Darumb er recht vnd wolgethan/ das er seiner nach-
kommen wegen/ wie ein vatter/ auch sorgfeltig gewesen/
vnd alhier in dieser erbarn Policey auch bürgerrecht er-
langet/ gehalten/ dabey gebawet vnd gebessert/ vnd sich
darob gefrewet hat: daß/ ob wir alhier schon keine bleiben-
de stat/ er doch seinen sohn/ zuforderst/ nach dem er von
jhm/ vnd dessen wolgeratenem ehestand/ kindskinder erle-
bet vnd gehertzet/ ein nidulum oder wonung vnd erbarn
stand/ so lang Gott wil/ in diesem löblichen Fürstenthumm/
bey dem liecht der waren religion/ vnd gutem freyen ge-
wissen/ welchs der gröste schatz auf erden ist/ hinderlassen
können. Vnd sind die jenigen aller ehren werth/ die/ wenn
sie Gott dabey fürchten/ in gemeiner stadt bessern vnd baw-
en/ vnd dazu das jre auch von frembden vnd anderswoher
mit grossen vnkosten anwenden/ vnd darzu helffen/ das die
Policey viel mehr erhoben vnd gemehret/ denn geringert/
verwüstet vnd mit vngestalt darnider gebracht wird. Vnd
solche leute sind auch politischer weise Gottes sonderliche
gaben/ dazu erweckt/ das sie mit verstand vnd rath zum ge-
meinen wolstand des vatterlandes (doch die vnnütze baw-
sucht vngelobet/ sondern viel mehr verworffen) helffen sol-
len/ wie seine verheissungen an die Gottfürchtigen auß-
weisen/ Jes. 58. welche auf vnsern seligen Superintenden-

ten bey-

verfolgung/ ſo auch vnſer vatterland in Francken jem̃er-
lich geengſtet/ gedachte ſeine guͤter nicht wol hat genieſſen
koͤnnen/ ſondern ein zimlichs dabey zugeſetzt/ ja wie es bey
ſolchen perſecutionen vnd trangſalen mit verkeuffen vnd
außkeuffen pflegt zugeſchehen (weil da die vornemſte be-
Matthæus
vnd Hans
Amling ge-
bruͤder.
guͤterte leut/ denen die Evangeliſche religion von hertzen
angelegen/ vnd ernſt geweſen/ darunter auch zweene ſeiner
bruͤder geweſen/ exuliren/ hinweg ziehen/ vnd alles verlaſ-
ſen muͤſſen) nicht auf die helft ſich zuerfrewen gehabt.

Darumb er recht vnd wolgethan/ das er ſeiner nach-
kommen wegen/ wie ein vatter/ auch ſorgfeltig geweſen/
vnd alhier in dieſer erbarn Policey auch buͤrgerrecht er-
langet/ gehalten/ dabey gebawet vnd gebeſſert/ vnd ſich
darob gefrewet hat: daß/ ob wir alhier ſchon keine bleiben-
de ſtat/ er doch ſeinen ſohn/ zuforderſt/ nach dem er von
jhm/ vnd deſſen wolgeratenem eheſtand/ kindskinder erle-
bet vnd gehertzet/ ein nidulum oder wonung vnd erbarn
ſtand/ ſo lang Gott wil/ in dieſem loͤblichen Fuͤrſtenthum̃/
bey dem liecht der waren religion/ vnd gutem freyen ge-
wiſſen/ welchs der groͤſte ſchatz auf erden iſt/ hinderlaſſen
koͤnnen. Vnd ſind die jenigen aller ehren werth/ die/ wenn
ſie Gott dabey fuͤrchtẽ/ in gemeiner ſtadt beſſern vnd baw-
en/ vnd dazu das jre auch von frembden vnd anderswoher
mit groſſen vnkoſten anwenden/ vnd darzu helffen/ das die
Policey viel mehr erhoben vnd gemehret/ denn geringert/
verwuͤſtet vnd mit vngeſtalt darnider gebracht wird. Vnd
ſolche leute ſind auch politiſcher weiſe Gottes ſonderliche
gaben/ dazu erweckt/ das ſie mit verſtand vnd rath zum ge-
meinen wolſtand des vatterlandes (doch die vnnuͤtze baw-
ſucht vngelobet/ ſondern viel mehr verworffen) helffen ſol-
len/ wie ſeine verheiſſungen an die Gottfuͤrchtigen auß-
weiſen/ Jeſ. 58. welche auf vnſern ſeligen Superintenden-

ten bey-
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div type="fsPersonalia" n="2">
          <p><pb facs="#f0058" n="58"/>
verfolgung/ &#x017F;o auch vn&#x017F;er vatterland in Francken jem&#x0303;er-<lb/>
lich geeng&#x017F;tet/ gedachte &#x017F;eine gu&#x0364;ter nicht wol hat genie&#x017F;&#x017F;en<lb/>
ko&#x0364;nnen/ &#x017F;ondern ein zimlichs dabey zuge&#x017F;etzt/ ja wie es bey<lb/>
&#x017F;olchen per&#x017F;ecutionen vnd trang&#x017F;alen mit verkeuffen vnd<lb/>
außkeuffen pflegt zuge&#x017F;chehen (weil da die vornem&#x017F;te be-<lb/><note place="left">Matth<hi rendition="#aq">æ</hi>us<lb/>
vnd Hans<lb/>
Amling ge-<lb/>
bru&#x0364;der.</note>gu&#x0364;terte leut/ denen die Evangeli&#x017F;che religion von hertzen<lb/>
angelegen/ vnd ern&#x017F;t gewe&#x017F;en/ darunter auch zweene &#x017F;einer<lb/>
bru&#x0364;der gewe&#x017F;en/ exuliren/ hinweg ziehen/ vnd alles verla&#x017F;-<lb/>
&#x017F;en mu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en) nicht auf die helft &#x017F;ich zuerfrewen gehabt.</p><lb/>
          <p>Darumb er recht vnd wolgethan/ das er &#x017F;einer nach-<lb/>
kommen wegen/ wie ein vatter/ auch &#x017F;orgfeltig gewe&#x017F;en/<lb/>
vnd alhier in die&#x017F;er erbarn Policey auch bu&#x0364;rgerrecht er-<lb/>
langet/ gehalten/ dabey gebawet vnd gebe&#x017F;&#x017F;ert/ vnd &#x017F;ich<lb/>
darob gefrewet hat: daß/ ob wir alhier &#x017F;chon keine bleiben-<lb/>
de &#x017F;tat/ er doch &#x017F;einen &#x017F;ohn/ zuforder&#x017F;t/ nach dem er von<lb/>
jhm/ vnd de&#x017F;&#x017F;en wolgeratenem ehe&#x017F;tand/ kind<choice><sic>o</sic><corr>s</corr></choice>kinder erle-<lb/>
bet vnd gehertzet/ ein <hi rendition="#aq">nidulum</hi> oder wonung vnd erbarn<lb/>
&#x017F;tand/ &#x017F;o lang Gott wil/ in die&#x017F;em lo&#x0364;blichen Fu&#x0364;r&#x017F;tenthum&#x0303;/<lb/>
bey dem liecht der waren religion/ vnd gutem freyen ge-<lb/>
wi&#x017F;&#x017F;en/ welchs der gro&#x0364;&#x017F;te &#x017F;chatz auf erden i&#x017F;t/ hinderla&#x017F;&#x017F;en<lb/>
ko&#x0364;nnen. Vnd &#x017F;ind die jenigen aller ehren werth/ die/ wenn<lb/>
&#x017F;ie Gott dabey fu&#x0364;rchte&#x0303;/ in gemeiner &#x017F;tadt be&#x017F;&#x017F;ern vnd baw-<lb/>
en/ vnd dazu das jre auch von frembden vnd anderswoher<lb/>
mit gro&#x017F;&#x017F;en vnko&#x017F;ten anwenden/ vnd darzu helffen/ das die<lb/>
Policey viel mehr erhoben vnd gemehret/ denn geringert/<lb/>
verwu&#x0364;&#x017F;tet vnd mit vnge&#x017F;talt darnider gebracht wird. Vnd<lb/>
&#x017F;olche leute &#x017F;ind auch politi&#x017F;cher wei&#x017F;e Gottes &#x017F;onderliche<lb/>
gaben/ dazu erweckt/ das &#x017F;ie mit ver&#x017F;tand vnd rath zum ge-<lb/>
meinen wol&#x017F;tand des vatterlandes (doch die vnnu&#x0364;tze baw-<lb/>
&#x017F;ucht vngelobet/ &#x017F;ondern viel mehr verworffen) helffen &#x017F;ol-<lb/>
len/ wie &#x017F;eine verhei&#x017F;&#x017F;ungen an die Gottfu&#x0364;rchtigen auß-<lb/>
wei&#x017F;en/ Je&#x017F;. 58. welche auf vn&#x017F;ern &#x017F;eligen Superintenden-<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">ten bey-</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[58/0058] verfolgung/ ſo auch vnſer vatterland in Francken jem̃er- lich geengſtet/ gedachte ſeine guͤter nicht wol hat genieſſen koͤnnen/ ſondern ein zimlichs dabey zugeſetzt/ ja wie es bey ſolchen perſecutionen vnd trangſalen mit verkeuffen vnd außkeuffen pflegt zugeſchehen (weil da die vornemſte be- guͤterte leut/ denen die Evangeliſche religion von hertzen angelegen/ vnd ernſt geweſen/ darunter auch zweene ſeiner bruͤder geweſen/ exuliren/ hinweg ziehen/ vnd alles verlaſ- ſen muͤſſen) nicht auf die helft ſich zuerfrewen gehabt. Matthæus vnd Hans Amling ge- bruͤder. Darumb er recht vnd wolgethan/ das er ſeiner nach- kommen wegen/ wie ein vatter/ auch ſorgfeltig geweſen/ vnd alhier in dieſer erbarn Policey auch buͤrgerrecht er- langet/ gehalten/ dabey gebawet vnd gebeſſert/ vnd ſich darob gefrewet hat: daß/ ob wir alhier ſchon keine bleiben- de ſtat/ er doch ſeinen ſohn/ zuforderſt/ nach dem er von jhm/ vnd deſſen wolgeratenem eheſtand/ kindskinder erle- bet vnd gehertzet/ ein nidulum oder wonung vnd erbarn ſtand/ ſo lang Gott wil/ in dieſem loͤblichen Fuͤrſtenthum̃/ bey dem liecht der waren religion/ vnd gutem freyen ge- wiſſen/ welchs der groͤſte ſchatz auf erden iſt/ hinderlaſſen koͤnnen. Vnd ſind die jenigen aller ehren werth/ die/ wenn ſie Gott dabey fuͤrchtẽ/ in gemeiner ſtadt beſſern vnd baw- en/ vnd dazu das jre auch von frembden vnd anderswoher mit groſſen vnkoſten anwenden/ vnd darzu helffen/ das die Policey viel mehr erhoben vnd gemehret/ denn geringert/ verwuͤſtet vnd mit vngeſtalt darnider gebracht wird. Vnd ſolche leute ſind auch politiſcher weiſe Gottes ſonderliche gaben/ dazu erweckt/ das ſie mit verſtand vnd rath zum ge- meinen wolſtand des vatterlandes (doch die vnnuͤtze baw- ſucht vngelobet/ ſondern viel mehr verworffen) helffen ſol- len/ wie ſeine verheiſſungen an die Gottfuͤrchtigen auß- weiſen/ Jeſ. 58. welche auf vnſern ſeligen Superintenden- ten bey-

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/523698
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/523698/58
Zitationshilfe: Ulrich, Caspar: Beschreibung Eines Vornehmen Theologi. Heidelberg, 1607, S. 58. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523698/58>, abgerufen am 22.11.2024.