Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Ulrich, Caspar: Beschreibung Eines Vornehmen Theologi. Heidelberg, 1607.

Bild:
<< vorherige Seite

bußfertige gleubige seelen mit seinem waren wesentlichen
leib vnd blut/ in dessen beharrlicher/ vnverruckter vnd le-
bendigmachender niessung vnd gemeinschaft zum ewigen
leben/ wie die wort der verheissung lauten/ vnd solchs die
diener Jesu durch die Sacrament sichtbarlich versigeln
vnd bestetigen.

Jn diesem allen hat Gott bißher durch die trewe dienst
vnsers seligen Superintendenten allen Ständen in die-
sem löblichen Fürstenthumb/ vernemlich vnd mit gros-
sem Nutz dienen lassen. Der denn auch nach dem Spruch
deß Apostels Tit. 1. also mit deß H. Geistes Gaaben ver-Tit. 1. v. [9.]
sehen gewesen/ daß er ob dem Wort/ das gewiß ist/ gehal-
ten vnd lehren können/ als der mächtig zu ermanen durch
die heilsame Lehr/ vnnd zustraffen die Wiedersprecher.
Denn er/ als ein meister im Predigen/ nicht allein in sei-
ner anvertrawten gemeine allhier/ die aller höchste ge-
heimnuß/ so viel auff der Cantzel nötig vnd erbewlich/ one
ostentation, ehrsucht vnd vnnütz disputiren, mit den al-
ler teudtlichsten vnd bescheidensten Worten/ gar fertig/
klar vnd glimpflich/ neben andern heylsamen lehren vnd
ermanungen/ können vorbringen/ also daß er fast die wort
gezehlet/ vnd auff die goltwage geleget: Sondern auch/
wann er offentlich mit dem Widerpart zu streiten/ hat er
der warheit nichts begeben/ sondern das wort bestendig vnd
bescheidenlich jhr geredet: Wie denn in dem Hertzbergi-
schen Colloquio/ anno 1578. (dem ich auch vnwürdig/
als ein Adiunctus Notarij oder Gegenschreiber damals
zugeordnet gewesen) mit D. Iacobo Andreae, vnnd den
andern vornemsten Theologen/ die das new Concordi
buch damals gemacht/ vnd auch den Kirchen im Fürsten-
thumb Anhalt einzureden/ vnd zuverthädigen sich vn-
derstanden/ gehalten/ sichs außgewiesen/ vnd es drauff in

öffent-
G

bußfertige gleubige ſeelen mit ſeinem waren weſentlichen
leib vnd blut/ in deſſen beharꝛlicher/ vnverruckter vnd le-
bendigmachender nieſſung vnd gemeinſchaft zum ewigen
leben/ wie die wort der verheiſſung lauten/ vnd ſolchs die
diener Jeſu durch die Sacrament ſichtbarlich verſigeln
vnd beſtetigen.

Jn dieſem allen hat Gott bißher durch die trewe dienſt
vnſers ſeligen Superintendenten allen Staͤnden in die-
ſem loͤblichen Fuͤrſtenthumb/ vernemlich vnd mit groſ-
ſem Nutz dienen laſſen. Der denn auch nach dem Spruch
deß Apoſtels Tit. 1. alſo mit deß H. Geiſtes Gaaben ver-Tit. 1. v. [9.]
ſehen geweſen/ daß er ob dem Wort/ das gewiß iſt/ gehal-
ten vnd lehren koͤnnen/ als der maͤchtig zu ermanen durch
die heilſame Lehr/ vnnd zuſtraffen die Wiederſprecher.
Denn er/ als ein meiſter im Predigen/ nicht allein in ſei-
ner anvertrawten gemeine allhier/ die aller hoͤchſte ge-
heimnuß/ ſo viel auff der Cantzel noͤtig vnd erbewlich/ one
oſtentation, ehrſucht vnd vnnuͤtz diſputiren, mit den al-
ler teudtlichſten vnd beſcheidenſten Worten/ gar fertig/
klar vnd glimpflich/ neben andern heylſamen lehren vnd
ermanungen/ koͤnnen vorbringen/ alſo daß er faſt die woꝛt
gezehlet/ vnd auff die goltwage geleget: Sondern auch/
wann er offentlich mit dem Widerpart zu ſtreiten/ hat er
der warheit nichts begeben/ ſondern das wort beſtendig vñ
beſcheidenlich jhr geredet: Wie denn in dem Hertzbergi-
ſchen Colloquio/ anno 1578. (dem ich auch vnwuͤrdig/
als ein Adiunctus Notarij oder Gegenſchreiber damals
zugeordnet geweſen) mit D. Iacobo Andreæ, vnnd den
andern vornemſten Theologen/ die das new Concordi
buch damals gemacht/ vñ auch den Kirchen im Fuͤrſten-
thumb Anhalt einzureden/ vnd zuverthaͤdigen ſich vn-
derſtanden/ gehalten/ ſichs außgewieſen/ vnd es drauff in

oͤffent-
G
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div type="fsPersonalia" n="2">
          <p><pb facs="#f0049" n="49"/>
bußfertige gleubige &#x017F;eelen mit &#x017F;einem waren we&#x017F;entlichen<lb/>
leib vnd blut/ in de&#x017F;&#x017F;en behar&#xA75B;licher/ vnverruckter vnd le-<lb/>
bendigmachender nie&#x017F;&#x017F;ung vnd gemein&#x017F;chaft zum ewigen<lb/>
leben/ wie die wort der verhei&#x017F;&#x017F;ung lauten/ vnd &#x017F;olchs die<lb/>
diener Je&#x017F;u durch die Sacrament &#x017F;ichtbarlich ver&#x017F;igeln<lb/>
vnd be&#x017F;tetigen.</p><lb/>
          <p>Jn die&#x017F;em allen hat Gott bißher durch die trewe dien&#x017F;t<lb/>
vn&#x017F;ers &#x017F;eligen Superintendenten allen Sta&#x0364;nden in die-<lb/>
&#x017F;em lo&#x0364;blichen Fu&#x0364;r&#x017F;tenthumb/ vernemlich vnd mit gro&#x017F;-<lb/>
&#x017F;em Nutz dienen la&#x017F;&#x017F;en. Der denn auch nach dem Spruch<lb/>
deß Apo&#x017F;tels Tit. 1. al&#x017F;o mit deß H. Gei&#x017F;tes Gaaben ver-<note place="right"><hi rendition="#aq">Tit. 1. v.</hi><supplied>9.</supplied></note><lb/>
&#x017F;ehen gewe&#x017F;en/ daß er ob dem Wort/ das gewiß i&#x017F;t/ gehal-<lb/>
ten vnd lehren ko&#x0364;nnen/ als der ma&#x0364;chtig zu ermanen durch<lb/>
die heil&#x017F;ame Lehr/ vnnd zu&#x017F;traffen die Wieder&#x017F;precher.<lb/>
Denn er/ als ein mei&#x017F;ter im Predigen/ nicht allein in &#x017F;ei-<lb/>
ner anvertrawten gemeine allhier/ die aller ho&#x0364;ch&#x017F;te ge-<lb/>
heimnuß/ &#x017F;o viel auff der Cantzel no&#x0364;tig vnd erbewlich/ one<lb/><hi rendition="#aq">o&#x017F;tentation,</hi> ehr&#x017F;ucht vnd vnnu&#x0364;tz <hi rendition="#aq">di&#x017F;putiren,</hi> mit den al-<lb/>
ler teudtlich&#x017F;ten vnd be&#x017F;cheiden&#x017F;ten Worten/ gar fertig/<lb/>
klar vnd glimpflich/ neben andern heyl&#x017F;amen lehren vnd<lb/>
ermanungen/ ko&#x0364;nnen vorbringen/ al&#x017F;o daß er fa&#x017F;t die wo&#xA75B;t<lb/>
gezehlet/ vnd auff die goltwage geleget: Sondern auch/<lb/>
wann er offentlich mit dem Widerpart zu &#x017F;treiten/ hat er<lb/>
der warheit nichts begeben/ &#x017F;ondern das wort be&#x017F;tendig vn&#x0303;<lb/>
be&#x017F;cheidenlich jhr geredet: Wie denn in dem Hertzbergi-<lb/>
&#x017F;chen <hi rendition="#aq">Colloquio/</hi> anno 1578. (dem ich auch vnwu&#x0364;rdig/<lb/>
als ein <hi rendition="#aq">Adiunctus Notarij</hi> oder Gegen&#x017F;chreiber damals<lb/>
zugeordnet gewe&#x017F;en) mit <hi rendition="#aq">D. Iacobo Andreæ,</hi> vnnd den<lb/>
andern vornem&#x017F;ten Theologen/ die das new Concordi<lb/>
buch damals gemacht/ vn&#x0303; auch den Kirchen im Fu&#x0364;r&#x017F;ten-<lb/>
thumb Anhalt einzureden/ vnd zuvertha&#x0364;digen &#x017F;ich vn-<lb/>
der&#x017F;tanden/ gehalten/ &#x017F;ichs außgewie&#x017F;en/ vnd es drauff in<lb/>
<fw place="bottom" type="sig">G</fw><fw place="bottom" type="catch">o&#x0364;ffent-</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[49/0049] bußfertige gleubige ſeelen mit ſeinem waren weſentlichen leib vnd blut/ in deſſen beharꝛlicher/ vnverruckter vnd le- bendigmachender nieſſung vnd gemeinſchaft zum ewigen leben/ wie die wort der verheiſſung lauten/ vnd ſolchs die diener Jeſu durch die Sacrament ſichtbarlich verſigeln vnd beſtetigen. Jn dieſem allen hat Gott bißher durch die trewe dienſt vnſers ſeligen Superintendenten allen Staͤnden in die- ſem loͤblichen Fuͤrſtenthumb/ vernemlich vnd mit groſ- ſem Nutz dienen laſſen. Der denn auch nach dem Spruch deß Apoſtels Tit. 1. alſo mit deß H. Geiſtes Gaaben ver- ſehen geweſen/ daß er ob dem Wort/ das gewiß iſt/ gehal- ten vnd lehren koͤnnen/ als der maͤchtig zu ermanen durch die heilſame Lehr/ vnnd zuſtraffen die Wiederſprecher. Denn er/ als ein meiſter im Predigen/ nicht allein in ſei- ner anvertrawten gemeine allhier/ die aller hoͤchſte ge- heimnuß/ ſo viel auff der Cantzel noͤtig vnd erbewlich/ one oſtentation, ehrſucht vnd vnnuͤtz diſputiren, mit den al- ler teudtlichſten vnd beſcheidenſten Worten/ gar fertig/ klar vnd glimpflich/ neben andern heylſamen lehren vnd ermanungen/ koͤnnen vorbringen/ alſo daß er faſt die woꝛt gezehlet/ vnd auff die goltwage geleget: Sondern auch/ wann er offentlich mit dem Widerpart zu ſtreiten/ hat er der warheit nichts begeben/ ſondern das wort beſtendig vñ beſcheidenlich jhr geredet: Wie denn in dem Hertzbergi- ſchen Colloquio/ anno 1578. (dem ich auch vnwuͤrdig/ als ein Adiunctus Notarij oder Gegenſchreiber damals zugeordnet geweſen) mit D. Iacobo Andreæ, vnnd den andern vornemſten Theologen/ die das new Concordi buch damals gemacht/ vñ auch den Kirchen im Fuͤrſten- thumb Anhalt einzureden/ vnd zuverthaͤdigen ſich vn- derſtanden/ gehalten/ ſichs außgewieſen/ vnd es drauff in oͤffent- Tit. 1. v. 9. G

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/523698
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/523698/49
Zitationshilfe: Ulrich, Caspar: Beschreibung Eines Vornehmen Theologi. Heidelberg, 1607, S. 49. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523698/49>, abgerufen am 22.12.2024.