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Ulrich, Caspar: Beschreibung Eines Vornehmen Theologi. Heidelberg, 1607.

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welt die spöttischeste namen vber sie/ da man sie nennet die
Clamanten/ Schreyer/ ja welcher namen durch die münch nu
zu spott worden/ die Pfaffen/ vnd was dergleichen mehr ist/
damit sich die Jsmaeliten vnd hönische spötter belüstigen/ vnd
sich vnd die jhrige hiemit von Gottes wort/ vnd dem ampt
der versünung zu jhrem eigenen vnheil vnd verderben abhal-
ten. Aber/ wie Gott durch den Propheten Jesaiam den Pre-Ies. 58. v. 1.
digern befihlet/ sie sollen schreien/ da er also spricht cap. 58.
Ruffe getrost/ schone nicht/ erhebe deine stimm/ wie ein Posaune/ vnd
verkündige meinem volck jhr vbertretten/ vnd dem hauß Jacob jhre
sünde. Darumb denn auch Johannes der Täuffer vnd vorbot
Jesu Christi/ ein rüffer/ oder rüffende stimm in der wüsten ge-
nennet worden Jes. 40. Matt. 3. Also zihet diß der allmech-Ies. 40. v. [1].
tige vnd allein weise Gott allhier den getrewen lehrern vndMatth. 3. v. 5.
predigern zu den grösten ehren an/ daß sie in seinem namen
für einer gantzen gemein hohes vnd nidriges standes/ da oft
vil hundert menschen versamlet seind/ aufftretten/ vnd wie Pe-
trus im hause deß Hauptmans Cornelij zu Cesarien Act.Act. 10. v. 34.
10. jhren mund getrost aufthun/ vnd die höchste weißheit/
als die erkendnis deß wahren Gottes/ vnd deß mitlers Jesu
Christi/ darinnen das ewige leben stehet/ Joh. 17. mennigli-Iohan. 17. v. 3.
chen verkündigen. Vnd zwar/ wenn Gottselige hertzen das
recht bedencken/ vnd nit auff die person der diener göttliches
worts/ sondern auff jhr hohes vnd heilsames ampt/ sowol auff
den stiffter vnd auch den zweck/ vnd das end/ wohin es vom ge-
trewen gütigen Gott gemeinet ist/ sehen/ so achten sie das
ministerium vnd predigampt als Ehrwürdig/ sowol auch
getrewe vnd vorneme Theologen vnd Prediger/ so fern sie
jhres ampts nit vergessen/ aller gebürender reuerentz/ lieb vnd
förderung/ wert: alldieweil sonst/ wie im ersten stück gehöret/
ein gesandter von hohen häuptern/ billig in ehren gehalten
wirdt/ vnd allhier Gottes boten seind/ derer botschafft vnd

wer-
E ij

welt die ſpoͤttiſcheſte namen vber ſie/ da man ſie nennet die
Clamanten/ Schreyer/ ja welcher namen durch die muͤnch nu
zu ſpott worden/ die Pfaffen/ vnd was dergleichen mehr iſt/
damit ſich die Jſmaeliten vnd hoͤniſche ſpoͤtter beluͤſtigen/ vñ
ſich vnd die jhrige hiemit von Gottes wort/ vnd dem ampt
der verſuͤnung zu jhrem eigenen vnheil vnd verderben abhal-
ten. Aber/ wie Gott durch den Propheten Jeſaiam den Pre-Ieſ. 58. v. 1.
digern befihlet/ ſie ſollen ſchreien/ da er alſo ſpricht cap. 58.
Ruffe getroſt/ ſchone nicht/ erhebe deine ſtimm/ wie ein Poſaune/ vnd
verkuͤndige meinem volck jhr vbertretten/ vnd dem hauß Jacob jhre
ſuͤnde. Darumb denn auch Johannes der Taͤuffer vnd vorbot
Jeſu Chriſti/ ein ruͤffer/ oder ruͤffende ſtimm in der wuͤſten ge-
nennet worden Jeſ. 40. Matt. 3. Alſo zihet diß der allmech-Ieſ. 40. v. [1].
tige vnd allein weiſe Gott allhier den getrewen lehrern vndMatth. 3. v. 5.
predigern zu den groͤſten ehren an/ daß ſie in ſeinem namen
fuͤr einer gantzen gemein hohes vnd nidriges ſtandes/ da oft
vil hundert menſchen verſamlet ſeind/ aufftretten/ vñ wie Pe-
trus im hauſe deß Hauptmans Cornelij zu Cęſarien Act.Act. 10. v. 34.
10. jhren mund getroſt aufthun/ vnd die hoͤchſte weißheit/
als die erkendnis deß wahren Gottes/ vnd deß mitlers Jeſu
Chriſti/ darinnen das ewige leben ſtehet/ Joh. 17. mennigli-Iohan. 17. v. 3.
chen verkuͤndigen. Vnd zwar/ wenn Gottſelige hertzen das
recht bedencken/ vñ nit auff die perſon der diener goͤttliches
worts/ ſondern auff jhr hohes vnd heilſames ampt/ ſowol auff
den ſtiffter vnd auch den zweck/ vnd das end/ wohin es vom ge-
trewen guͤtigen Gott gemeinet iſt/ ſehen/ ſo achten ſie das
miniſterium vnd predigampt als Ehrwuͤrdig/ ſowol auch
getrewe vnd vorneme Theologen vnd Prediger/ ſo fern ſie
jhres ampts nit vergeſſen/ aller gebuͤrender reuerentz/ lieb vnd
foͤrderung/ wert: alldieweil ſonſt/ wie im erſten ſtuͤck gehoͤret/
ein geſandter von hohen haͤuptern/ billig in ehren gehalten
wirdt/ vnd allhier Gottes boten ſeind/ derer botſchafft vnd

wer-
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[35/0035] welt die ſpoͤttiſcheſte namen vber ſie/ da man ſie nennet die Clamanten/ Schreyer/ ja welcher namen durch die muͤnch nu zu ſpott worden/ die Pfaffen/ vnd was dergleichen mehr iſt/ damit ſich die Jſmaeliten vnd hoͤniſche ſpoͤtter beluͤſtigen/ vñ ſich vnd die jhrige hiemit von Gottes wort/ vnd dem ampt der verſuͤnung zu jhrem eigenen vnheil vnd verderben abhal- ten. Aber/ wie Gott durch den Propheten Jeſaiam den Pre- digern befihlet/ ſie ſollen ſchreien/ da er alſo ſpricht cap. 58. Ruffe getroſt/ ſchone nicht/ erhebe deine ſtimm/ wie ein Poſaune/ vnd verkuͤndige meinem volck jhr vbertretten/ vnd dem hauß Jacob jhre ſuͤnde. Darumb denn auch Johannes der Taͤuffer vnd vorbot Jeſu Chriſti/ ein ruͤffer/ oder ruͤffende ſtimm in der wuͤſten ge- nennet worden Jeſ. 40. Matt. 3. Alſo zihet diß der allmech- tige vnd allein weiſe Gott allhier den getrewen lehrern vnd predigern zu den groͤſten ehren an/ daß ſie in ſeinem namen fuͤr einer gantzen gemein hohes vnd nidriges ſtandes/ da oft vil hundert menſchen verſamlet ſeind/ aufftretten/ vñ wie Pe- trus im hauſe deß Hauptmans Cornelij zu Cęſarien Act. 10. jhren mund getroſt aufthun/ vnd die hoͤchſte weißheit/ als die erkendnis deß wahren Gottes/ vnd deß mitlers Jeſu Chriſti/ darinnen das ewige leben ſtehet/ Joh. 17. mennigli- chen verkuͤndigen. Vnd zwar/ wenn Gottſelige hertzen das recht bedencken/ vñ nit auff die perſon der diener goͤttliches worts/ ſondern auff jhr hohes vnd heilſames ampt/ ſowol auff den ſtiffter vnd auch den zweck/ vnd das end/ wohin es vom ge- trewen guͤtigen Gott gemeinet iſt/ ſehen/ ſo achten ſie das miniſterium vnd predigampt als Ehrwuͤrdig/ ſowol auch getrewe vnd vorneme Theologen vnd Prediger/ ſo fern ſie jhres ampts nit vergeſſen/ aller gebuͤrender reuerentz/ lieb vnd foͤrderung/ wert: alldieweil ſonſt/ wie im erſten ſtuͤck gehoͤret/ ein geſandter von hohen haͤuptern/ billig in ehren gehalten wirdt/ vnd allhier Gottes boten ſeind/ derer botſchafft vnd wer- Ieſ. 58. v. 1. Ieſ. 40. v. 1. Matth. 3. v. 5. Act. 10. v. 34. Iohan. 17. v. 3. E ij

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Zitationshilfe: Ulrich, Caspar: Beschreibung Eines Vornehmen Theologi. Heidelberg, 1607, S. 35. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523698/35>, abgerufen am 24.11.2024.