Mollenfeld, Johann: Christliche Leichpredig/ Vber den Vnzeitigen. Gießen, 1616.vnd Seelsorgern in Jhrem hochbeschwerlichen Ampt/ mit Was nu der Prophet Esaias in Genere sagt das zeigt er Lehr
vnd Seelſorgern in Jhrem hochbeſchwerlichen Ampt/ mit Was nu der Prophet Eſaias in Genere ſagt das zeigt er Lehr
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vnd Seelſorgern in Jhrem hochbeſchwerlichen Ampt/ mit
jhrem zu Gott inbruͤnſtigen Gebeth vnder die Arm greiffen/
dieſen Vorrath traͤwet Gott der HErꝛ von ſeinem Volck
zunehmen.
Was nu der Prophet Eſaias in Genere ſagt das zeigt er
ferner in ſpecie ahn mit vermeldung daß der Gerechte vnd
eyfferige Gott/ dieß Vorraths weder im Geiſtlichen
Weltlichennoch Haußſtand verſchonen woͤlle/ ſondern die
vornembſten Perſonẽ/ den Kern vnd diebeſte Leute/ die eine
Zier vnd Seul in einer Stat ſeind vnd die Stangen ja das
gantze Corpus vnd gebein halten/ dahin fallen ſollen. Vnd
gleich wie das Haußregiment iſt der Pflantzgarten daraus
Prediger vñ Obrigkeit wachſen vnd gepflantzt werden: alſo
ſetzet er daſſelbige vornen ahn vnd drawet/ daß der HErꝛ
werde hinweg nehmen allen Vorrath deß Brots vnnd
allen Vorrath deß Waſſers. Durch Waſſer vnd Brot ver-
ſtehet er allhier allerhand Victualien, Speis vñ Tranck/ ſo der
Menſch in dieſem duͤrftigem Leben vonnoͤthen halt/ wo a-
ber alle Eſſenſpeis vnd alles Getrenck hinweg iſt/ da muß
Hunger vnd Durſt folgen vnd drawet der Prophet nichts
anders als Hunger Kummer vnd Mangel an der zeitlichen
nahrung. Jn maſſen ſolches auch der HErꝛ ſeinem Volck
drawet Levit 26. Wann ſie Jhn entgegen wandeln vnd wie-
der Jhn ſuͤndigen wuͤrden. Weill aber die taͤgliche Victualien
vnd nahrung nechſt Gotts ſeegen durch fleiſſige Ackerleute/
Kunſtreiche Handwercksleute furſichtige Kaufleut muß
acquirirt werden/ ſo draͤwet allhie auch der Prophet daß ſolche
ſollen hinweg genomen werden/ vnd ſolche Teurung hatte
auch Gott lengſt zuvor ins werck gerichtet. Dan im Buch
der Richter Klagt die Debora/ daß es an Bauw/ vnd
Ackerleut mangelte Jud. 5. 7. Zur zeit Sauls
mangelts in Jſraell am Schloſſer vnd
Schmiden/ 1. Sam. 13. 19.
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